آموزش و نکات آرایشدرمان و مراقبت از پوست

جوش شیرین و زیبایی!!

جوش شيرين هم شما را زيبا مي‌كند
قطعاً اولين چيزي كه با شنيدن كلمه جوش شيرين به ذهن شما مي‌آيد ماده‌اي است كه در شيرينی‌پزي از آن استفاده مي‌كنند؛

جوش شيرين هم شما را زيبا مي‌كنداما بد نيست بدانيد كه جوش شيرين ماده‌اي همه‌كاره و طبيعي كه از كربنات سديم ساخته شده است و مورد استفاده‌هاي فراواني دارد، مثلا در پخت نان و كيك، خوشبوكردن فضا، تميزكردن خانه و حتي زيبايي!

خيلي از محصولات زيبايي را مي‌توانيد به راحتي در منزل تهيه كنيد. مقدار مناسبي جوش‌شيرين به همراه مواد مورد نياز ديگر يك محصول زيبايي را به وجود مي‌آورد كه مي‌تواند رضايت شما را هم جلب كند.

در اینجا 10 محصول زيبايي را كه شما مي‌توانيد به راحتي با استفاده از جوش شيرين در منزل تهيه كنيد فراهم آورده‌ايم.

1. حمام آرامش‌بخش:
براي داشتن حمامي آرام‌بخش مقدار يك دوم فنجان جوش شيرين به آب وان حمام‌تان اضافه كنيد. جوش شيرين، تازگي، نرمي و آرامش را بر پوست شما باقي خواهد گذاشت.

2. مراقبت از پا:
با استفاده از جوش شيرين به پاهايتان درماني بدهيد كه از آن لذت ببرد، به اين صورت كه مقدار سه قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين را به يك ظرف بزرگ پر از آب گرم اضافه كنيد و تا هر زماني كه دوست داشتيد پاهايتان را در آن قرار دهيد؛ سپس به آرامي پاهايتان را ماساژ دهيد. مطمئن باشيد كه پاهاي خسته شما از شما بابت اين كار تشكر خواهند كرد.

3. برس‌ها و شانه‌ها را تميزكنيد:
براي تميزكردن شانه و برس‌ها كه بر اثر شانه زدن، چربي موها برآن باقي مانده است، مي‌توانيد از جوش شيرين استفاده كنيد؛ به اين ترتيب كه آنها را در محلولي از يك قاشق چاي خوري جوش شيرين حل شده در يك لگن كوچك آب گرم،  بخيسانيد تا به راحتي چربي‌ها  از آنها زدوده شوند.

4. زدودن سلولهاي مرده پوست:
براي داشتن پوستي نرم و بدون هيچگونه زبري، خميري متشكل از سه بخش جوش شيرين و يك بخش آب تهيه كنيد و سپس اين خمير را به آرامي روي پوست صورت و بدن‌تان به صورت دوراني بماليد تا سلول‌هاي مرده پوست به آرامي جدا شود، سپس با آب گرم خمير جوش شيرين را از روي پوست‌تان بشوييد.

5. مراقبت از موها:
براي داشتن موهايي زيبا، درخشنده، نرم و حالت پذير، مي‌توانيد مقدار يك چهارم قاشق چايخوري جوش شيرين را در كف دست‌تان با شامپوي دخواهتان تركيب كنيد و به موهايتان بزنيد و طبق معمول موهايتان را شامپو كنيد و سپس با آب، اين تركيب جوش شيرين و شامپو را بشوييد. مطمئن باشيد كه اين تركيب كمك خواهد كرد موهايتان تميزتر شود.

6. دندان‌هاي سفيدتر:
براي اينكه دندان‌هايي سفيد تر داشته باشيد آنها را با جوش شيرين مسواك بزنيد و زماني كه كار مسواك زدن تمام شد به دقت با آب زياد دهانتان را بشوييد.

7. حمام جوش شيرين و روغن:
براي داشتن حمامي لطيف و آرام‌بخش، احتياج به چهار قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين، هشت اونس عسل روان، شانزده اونس شير، شانزده قاشق سوپخوري نمك، و چهار اونس روغن بچه داريد.

در يك ظرف بزرگ جوش شيرين، عسل، شير و نمك را مخلوط كنيد و به خوبي هم بزنيد. مخلوط را در وان آب گرم بريزيد و سپس روغن بچه را اضافه كنيد براي هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هايتان كمك بگيريد و بعد قدم در اين حمام تسكين‌دهنده و آرامش بخش بگذاريد.

8. پوستي صاف و زيبا:
براي داشتن پوستي نرم و روشن در قسمت آرنج‌ها، زانو‌ها و…، خميري از جوش شيرين و آب بسازيد و آن را به قسمت مورد نظر بماليد. سپس خمير را با آب گرم بشوييد و پوستتان را تميز كنيد.

9. مراقبت از ناخن:
براي نرم كردن پوست كنار ناخن‌ها و تميزكردن ناخن‌ها از جوش شيرين براي شستن‌شان به همراه ليف زدن استفاده كنيد. اين كار ظاهري زيبا ت به ناخن‌ها‌يتان مي‌بخشد.

10. يك شامپوي سريع:
خيلي ديرتان شده وقت براي شامپو زدن موهايتان نداريد؟ يك بخش جوش شيرين، يك بخش پودر بچه، و سه قطر روغن گياهي را با هم مخلوط كنيد. مخلوط آماده شده را به ريشه موهايتان بزنيد و سپس تمام موها را شانه كنيد.

اين مخلوط چربي اضافي موها و سرتان را جذب خواهد كرد و به موهايتان طراوت و تميزي مي‌بخشد.

حالا كه با اين روش‌ها آشنا شديد مي‌توانيد مقداري جوش شيرين برداريد و شروع به ساختن اين محصولات زيبايي در منزلتان بكنيد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.