درمان و مراقبت از پوست

پوست شاداب بعد از یک روز کاری سخت!

با اجراي چند تكنيك ساده از قبيل شست‌وشوي صورت با آب سرد، ماساژ برخي نقاط پيشاني، دور چشم و گونه و همچنين استفاده از چندين نوع ماسك گياهي ساده مي‌توان پس از سپري شدن يك روز پر استرس كاري، چهره شادابي داشت.
دكتر فرنوش شاكري، متخصص پوست، مو و زيبايي و كارشناس ماساژ درماني، در گفت‌وگو با خبرنگار
« بهداشت و درمان» ايسنا واحد علوم پزشكي ايران، گفت: نخستين عاملي كه باعث خسته به نظر رسيدن صورت در پايان روز مي‌شود، آلوده بودن صورت بر اثر تماس دائمي گرد و غبار هوا با چربي موجود در پوست صورت است. باكتري‌هايي كه در منافذ پوست زندگي مي‌كنند، گاهي به ترشح برخي سموم مي‌پردازند كه انباشته شدن آنها روي صورت در مدت زمان طولاني باعث كدر به نظر رسيدن پوست مي‌شود.
وي شست‌وشوي صورت با آب خنك و يك صابون گياهي مانند گل ختمي را در باز شدن رنگ چهره، تنظيم چربي پوست و انقباض مويرگ‌هاي صورت بسيار مفيد دانست و اظهار كرد: به محض پاك شدن سموم باكتري‌ها نه تنها ظاهر صورت بسيار شاداب‌تر مي‌شود بلكه خستگي فرد نيز تا حدودي برطرف خواهد شد.
اين متخصص پوست و مو راكد ماندن انرژي در نقاطي از صورت را از ديگر علل كدر شدن پوست عنوان كرد و توضيح داد: معمولا با ماساژ دادن آهسته قسمت خارجي چشم نزديك شقيقه، بالاترين نقطه پيشاني و قسمت برجسته روي گونه انرژي راكد در اين مناطق به جريان افتاده و خون به راحتي در مويرگ‌ها حركت مي‌كند؛ غالبا ديده شده است پس از چند دقيقه ماساژ چهره فرد گلگون مي‌شود و سردردهاي موضعي و مقطعي نيز برطرف مي شود.
دكتر شاكري افزود: با قرار دادن برش‌هاي نازك گوجه فرنگي روي پيشاني، گونه و چانه نه تنها مقادير فراواني ويتامين ث به پوست مي‌رسد بلكه لك‌هاي ايجاد شده در اثر مواجهه با نور خورشيد نيز تا حدودي كم رنگ مي‌شود.

وي در پايان ضمن تاكيد بر خودداري جدي از استعمال سيگار، الكل و مواد آرايشي نامرغوب و بهره بردن از خواب كافي را در حفظ طراوات و زيبايي چهره بسيار مهم تلقي كرد و گفت: با رعايت همين دستورات ساده نه تنها روند چروك افتادن پوست به تعويق مي‌افتد بلكه رنگ واقعي چهره نيز تا حد قابل توجهي حفظ مي‌شود.
لازم به يادآوري است اجراي كليه تكنيك‌هاي ياد شده به مردان شاغل نيز جهت حفظ سلامت پوست توصيه مي‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.