درمان و مراقبت از پوست

مبارزه با خشکی پوست با 5 گیاه موثر

آیا شما هم از زمره كسانی هستید كه به دنبال راهكاری بی‌ضرر و تا حد امكان طبیعی‌تر برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود هستند یا اینكه احتمالا به لوسیون یا تركیب معجزه‌گری برای مقابله با خشكی پوست نیاز دارید؟
متن کل خبر : در یك مقاله فهرستی از پنج گیاه دارویی مفید برای برطرف كردن خشكی پوست و طریقه استفاده از این گیاهان ارائه شده است.

این گیاهان مفید با دارا بودن برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش و رفع خشكی پوست عبارتند از:

1-نعناع: این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را كه دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم كند.

2- ریحان: ریحان برای رفع آكنه و لك‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باكتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد.

3- رزماری: این گیاه با خاصیت تقویت كنندگی و ضدعفونی كنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد كه در احیای حس طراوات و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد.

4- آویشن: یك گیاه ضدباكتری قوی است و برای مقابله با آكنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

5- بابونه: این گیاه خاصیت ضدقارچی، نرم كنندگی و پاك كنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام كردن پوست است.
دستورالعمل استفاده از این گیاهان:
اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده كنید ابتدا گیاهان ارگانیك و تازه را خشك كنید. بعد از این كه گیاه خشك شده را به خوبی ریز و پودر كردید یك قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یك كاسه و فنجان بریزید. صبر كنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج كرده و مایع یا به عبارتی دم كرده باقی مانده گیاه را سرد كنید. اكنون محلول درمانگر شما آماده است می‌توانید یك حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته كنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشك شود. در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید این مایع را در قالب‌های یخی، منجمد كنید و قالب‌های كوچك یخ را روی پوست خود بمالید و از خنكی آن لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.