خواص درماني گیاهان و میوه هامتفرقه

دمنوش های گرم مناسب پاییز

این دمنوش‌ها بیماری‌های پاییزی را ریشه کن می کندو سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

یک متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی گفت: یکی از راهکارهای مناسب و بدون عوارض برای درمان بیماری های رایج در فصل پاییز استفاده از دمنوش هاست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیر هومن کاظمی متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی درباره دمنوش‌های مناسب فصل پاییز، فواید و طرز تهیه این دمنوش‌ها اظهار داشت: با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا کم کم آبریزش بینی و سرماخوردگی شروع می‌شود، به‌خصوص اگر سیستم ایمنی بدن‌تان ضعیف باشد، سرماخوردگی‌های مکرر باعث می‌شود کار و زندگی تان مختل شود. همه این‌ها در حالی است که می‌توان با پیروی از چند راهکار ساده از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل پاییز جلوگیری کرد

نوشیدنی های گرم پاییزی

چای داغ یک راه ساده برای مراقبت از خود درروزهای پاییزی است.

چای میخک که خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد درد دارد و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن خلط مناسب است.

چای زنجبیل که برای تسکین ناراحتی های شکم مورد استفاده قرار می گیرد.

چای اسطوخودوس برای حمایت از سیستم ایمنی بدن درست شده است که استرس را هم مدیریت می کند. این چای برای بهبود خواب، مناسب و آرام بخش است.

چای سیاه برای روده ها و معده مفید است که آرام بخش و خاصیت آنتی باکتریال دارد.

چای نعناع که سیستم تنفسی را در روزهای سرد بهبود می بخشد و جلوی کیپ شدن بینی را می گیرد. همچنین برای نفخ و دردهای شکمی مناسب است.

چای اولانگ بدن را در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند و از فساد دندان ها جلوگیری می کند و ساختار استخوانی بدن را استحکام می بخشد و با کنترل کردن قند خون، وضعیت بیماران مبتلا به دیابت را بهبود می بخشد.

چای سبز می تواند شما را از ابتلا به بیماری های باکتریایی و ویروسی ایمن کند و مقاومت بدن را در برابر بیماری بالا ببرد. همچنین برای پیشگیری از سرطان مفید می باشد.

دمنوش رویبوس سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که شما را از استرس دور می کند و بسیاری از آلرژی ها مانند اگزما، تب یونجه و برونشیت را برطرف می کند.

دمنوش دارچین و عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و حفاظت بدن در برابر ویروس هاست و از ابتلا به عفونت های ادراری جلوگیری می کند.

دمنوش ترکیبی مرزنجوش، آویشن و چای کوهی یک داروی ضد آلرژی، آنژین، میگرن و سینوزیت است.

دمنوش گل محمدی، گیاه دم اسب، زعفران و هل در فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مشکلات کلیوی موثر هستند.

دمنوش اکیناسه(سرخارگل) بابونه و چای کوهی برای پیشگیری از سرماخوردگی و رفع عفونت برونشیت تاثیر چشمگیری دارند.

از این دمنوش ها استفاده کنید و بدنتان را گرم کنید و از روزهای زیبای پاییزی لذت ببرید.

گیاهی فوق العاده برای درمان سرفه

یکی از دم نوش‌هایی که برای درمان سرفه، سرما خوردگی، گرفتگی بینی و دردهای مفصلی که در فصل پاییز شاهد افزایش این بیماری‌ها هستیم مناسب است، دمنوش ترکیب آویشن، زنجبیل و عسل است.

با این دمنوش افسردگی پاییزی را قورت دهید

ترکیب سنبل الطیب، گل گاو زبان، لیمو عمانی، زعفران و اسطوخودوس با هم یک دمنوش بی نظیر است که برای افرادی که افسردگی در فصل پاییز به سراغشان آمده است، معجزه می کند.

ترکیب چای سبز، گل محمدی و بابونه باهم که برای تسکین اعصاب و رسیدن به آرامش مفید است که توصیه می‌شود این دمنوش را قبل ازخواب بنوشید تا خواب آرامی داشته باشید.

معجزه ای برای سرفه‌های خشک

ترکیب کاکوتی، عسل و دارچین دمنوش مفیدی برای کم شدن سرفه‌های خشک و بهتر شدن جریان خون در ریه هاست.

مخلوط زعفران، گلاب و رزشک برای افزایش جریان خون مفید است.

با ترکیب به تازه و یا خشک شده و هل دمنوشی تهیه کنید که علائم سرما خوردگی تان راکاهش می‌دهد وهمچنین باعث باز شدن تارهای صوتی می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زمانی که میوه‌های فصل پاییز را مصرف می کنید، پوستشان را بیرون نیندازید و با خشک کردن آن دمنوشی فوق العاده خوش طعم تهیه کنید. پوست خشک شده نارنگی و انار را به چای اضافه کنید و بگذارید یک ربع دم بکشد، سپس میل کنید. این دمنوش به بهتر شدن جریان خون و تقویت سیستم ایمنی و بهتر شدن سرما خوردگی کمک می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.