ماسک های زیبایی صورت

دستور ساخت 3 ماسک های خانگی فوق العاده مخصوص جوش های صورت

ماسک نمک و آب
نمک یکی از موثرترین درمان های خانگی در برابر آکنه می باشد ، نمک باعث خشک شدن چرک درون جوش می شود و همچنین باعث کشته شدن باکتری های آکنه می شود. خاصیت لایه برداری خوبی دارد و در نتیجه برای حذف ناخالصی های پوست و موجود در منافذ پوست مناسب است.
نمک و آب یکی از ساده ترین و ارزان ترین اسک و در عین حال موثر در درمان جوش های چرکی و آکنه است. 2-3 قاشق نمک را با 1-2 قاشق آب آشامیدنی مخلوط کنید. مقدار آب باید کمتر از نمک باشد تا نمک در آب حل نشود. . پس از آنکه نمک و آب را مخلوط کردید 2-3 دقیقه بگذارید مواد استراحت کنند و سپس یک لایه ضخیم از آن را بر روی صورت بگذارید به مدت 30-35 دقیقه و سپس پوست را با آب سرد بشورید.

ماسک چریش و زردچوبه
چریش به خواص ضدباکتریایی مشهور است البته در ایران وجود ندارد و محصول هند می باشد اما در عطاری های معتبر می توانید پیدا کنید. از دیگر خواص چریش آرام نمودن پوست و درمان آکنه و مشکلات پوستی ناشی از آکنه می باشد.. زردچوبه دارای خاصیت ضدعفونی است و سموم را از پوست حذف می کند و به محو شدن جای جوش و تورم دور جوش کمک می کند.
برگ چریش ، زرد چوبه نکوبیده شده ( منظور پودر زردچوبه نیست)، آب و یا گلاب مواد مورد نیاز ما در تهیه این ماسک است.برگ های چریش را خیش کرده و به مدت یک شب در آب بگذارید سپس چریش را با زرد چوبه مخلوط کنید و به صورت خمیری در بیاورید ، و در مناطقی که جوش زده استفاده کنید به مدت 30-40 دقیقه ، سپس پوست را با آب سرد بشورید . از این روش 3 بار در هفته به مدت 3 ماه استفاده کنید تا برای همیشه از شر آکنه ها رها شوید و پوستی درخشان داشته باشید.

بلغور جو دوسر، عسل و خیار
این ماسک در درمان آکنه بسیار موثر است. جوی دوسر خاصیت لایه برداری دارد ، عسل و خیار باعث تسکین سوزش ناشی از آکنه می شود. عسل خاصیت ضدعفونی کننده و بازسازی سلول های پوست را دارد.
1/4 فنجان جوی خرد شده ، 1/4 فنجان آب گرم، نصف فنجان خیار خرد شده و 1 قاشق غذاخوری عسل باهم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم آن را بشورید.

تهیه و ترجمه اختصاصی مجله اينترنتي زندگي

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.