انواع رژیم های چاقی و لاغری

راه های ساده برای وزن کم کردن

● خانم ها راست نمی گویند

زمانی که خانم ها در مورد وزن خود صبحت می کنند، به هیچ وجه حرف های آن ها را باور نکنید.

تقریبا دو سوم زنان در مورد وزن حقیقی خود دروغ می گویند و به طور متوسط ۴ کیلوگرم سنگین تر از آن چیزی هستند که ادعا می کنند.

تحقیقات نشان می دهد، میلیون ها زن هنگام گفت وگو با همسر، اعضای خانواده، دوستان نزدیک و حتی هنگام صحبت کردن با مادرشان وزن واقعی خود را پنهان می کنند. جالب این جاست که خود زنان هم دروغ های خود را باور می کنند. تقریبا یک چهارم خانم ها به دلیل این دروغ ها وزن واقعی خود را نمی دانند و به همین دلیل لباس های شان را با سایز اشتباه خریداری می کنند. البته این تنها موردی نیست که زنان در مورد آن دروغ می گویند بلکه اندازه دور کمر، اندازه لباس و حتی شماره کفش هم از دیگر مواردی است که اغلب توسط آن ها پنهان می شود.اکثر زنان اقرار می کنند، اضافه وزن دارند و باید حداقل یک شماره از سایز خود را کم کنند اما حقیقت این است که ۲۰ درصد از آن ها اندازه لباس های خود را ۲ شماره کوچک تر از مقدار واقعی به دیگران اعلام می کنند. حتی بعضی از آن ها برچسب سایز روی لباس های خود را جدا می کنند تا دروغ های آن ها در این مورد فاش نشود.بررسی های بیشتر نشان می دهد، خانم ها حتی در مورد قد خود هم دروغ می گویند و اکثرا چند سانتی متر آن را بیشتر بیان می کنند. اکثر زنان دوست دارند بین ۵۰ تا ۵۷ کیلوگرم وزن داشته باشند و قدشان بین ۱۶۷ تا ۱۷۲ سانتی متر باشد.

● باز هم در مورد فواید خوش بینی

اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید به دیگران بگویید که سالم هستید!

نتایج یک مطالعه نشان می دهد، داشتن تفکر مثبت در مورد سلامت می تواند خطر مرگ را در انسان ها به طور قابل توجهی کاهش دهد. دانشمندان با درنظر گرفتن فاکتورهای زیادی مانند امید به زندگی، میزان مصرف سیگار، مبتلا بودن به بیماری های مزمن، فشار خون بالا و بسیاری موارد دیگر به این نتیجه عجیب دست پیدا کردند.برای بررسی این موضوع از ۸ هزار نفر خواسته شد میزان سلامت شان را بسنجند و از این لحاظ به خود نمره بدهند.۳۰ سال بعد آزمایش هایی روی این افراد انجام شد و دانشمندان متوجه شدند، افرادی که نسبت به وضع سلامت خود خوش بین بودند نه تنها عمر طولانی تری داشتند بلکه احتمال ابتلا به بیماری های مختلف در آن ها کمتر از بدبین ها بود.در عوض مردانی که وضعیت سلامت خود را بسیار بد توصیف کردند، با احتمال ۳/۳ بیشتر از افرادی که سلامت خود را بسیار خوب می دانستند در این مدت جان خود را از دست دادند. میزان مرگ و میر در زنان بدبین هم ۹/۱ برابر بیشتر از زنان خوش بین بود.

این نخستین بار است که محققان اثبات می کنند چگونگی نگرش یک فرد نسبت به وضعیت سلامتش می تواند روی سال های عمر او تاثیر گذار باشد. به این ترتیب مشخص می شود یک پزشک خوب نه تنها باید بتواند بیماری های بیماران را به خوبی تشخیص دهد بلکه باید این توانایی را داشته باشد تا تفکر مثبت را در ذهن بیمارانش جا بیندازد.

● به شیوه مدرن لاغر شوید

یک روز در میان غذای خود را به مقدار بسیار زیادی کم کنید تا هم عمرتان طولانی تر شود و هم لاغر شوید.

گروهی از دانشمندان اعلام کردند افرادی که یک روز در میان غذای خود را به شدت کاهش می دهند قدرت مغزی بیشتری دارند و وزن شان هم سریع تر از دیگران پایین می آید.آزمایش ها نشان می دهد، این روش جدید نه تنها از قلب نیز محافظت می کند بلکه انسان را از ابتلا به بیماری های مغزی مانند آلزایمر نیز در امان نگاه می دارد. محدود کردن میزان کالری های دریافتی به خصوص اگر به شکل نوبتی اجرا شود به فعال شدن نورون های عصبی کمک می کند. این کار همچنین حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش می دهد و به این ترتیب لوزالمعده نیاز کمتری به تولید این هورمون خواهد داشت.این در حالی است که تولید بیش از انسولین که معمولا بعد از مصرف وعده های غذایی صورت می گیرد به کاهش قدرت مغز منجر شده و خطر ابتلا به دیابت را هم بیشتر می کند.تحقیقات قبلی هم نشان داده بود افرادی که چند روز خود را گرسنگی می دهند، کمتر مبتلا به سرطان می شوند.

● چرا زنان پس از ازدواج اضافه وزن پیدا می کنند؟

آیا واقعا بعد از ازدواج انسان دچار اضافه وزن می شود؟ تحقیقات جدید نشان می دهد، این موضوع حداقل در مورد زنان با احتمال بسیار زیادی رخ می دهد.

تقریبا ۹۰ درصد زنان بعد از وارد شدن به زندگی مشترک دچار اضافه وزن می شوند. به طور متوسط وزن یک خانم بعد از ازدواج نزدیک به ۷ کیلوگرم افزایش پیدا می کند و در ۵۶ درصد از موارد این اتفاق بین ۴ تا ۶ ماه بعد از شروع زندگی مشترک رخ می دهد.

در این زمان اکثر زنان به حداکثر آرامش بعد از آغاز زندگی مشترک می رسند و دیگر مانند قبل کنترلی روی میزان غذا خوردن خود ندارند. نزدیک به یک دهم از زنان هم به دلیل هم غذا شدن با همسر خود به طور ناخودآگاه بیشتر از حد معمول غذا می خورند و کالری های بیشتری مصرف می کنند.

حتی بسیاری از کارشناسان از اصطلاحی به نام اضافه وزن عشق استفاده می کنند و معتقدند دو سوم زنان بعد از ازدواج بین ۶ تا ۱۲ کیلوگرم افزایش وزن پیدا می کنند. یک چهارم زنان کمتر از ۶ کیلوگرم وزن اضافه می کنند و متاسفانه در ۱۲ درصد از آن ها میزان اضافه وزن به بیش از ۱۲ کیلوگرم می رسد و حتی ممکن است دچار چاقی مفرط شوند.

زنان باید توجه داشته باشند که در هر روز نزدیک به ۵۰۰ کالری غذای کمتری نسبت به همسر خود احتیاج دارند. فقط مصرف چند کالری اضافه در روز می تواند در دراز مدت خود را به شکل اضافه وزن نشان دهد.

● کاهش وزن بدون سختی

دوست دارید بدون هیچ گونه تلاشی ظرف مدت ۶ ماه چند کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید؟ اگر پاسخ تان به این سوال مثبت است، آب را جایگزین نوشیدنی های دیگر خود کنید.

محقققان متوجه شدند فقط با نوشیدن آب به جای نوشابه های شیرین و آبمیوه های صنعتی می توان وزن بدن را کاهش دهد. افراد بزرگسالی که دچار اضافه وزن هستند هر روز به طور متوسط ۳۰۰ کالری از انرژی روزانه خود را از طریق مایعاتی که می نوشند وارد بدن خود می کنند اما اگر به جای تمام این مایعات، آب نوشیده شود به راحتی از ورود این میزان کالری به بدن پیشگیری می شود.شیوه دیگر این است که به جای نوشیدن آبمیوه ها سعی کنید خود میوه را بخورید. با این کار حجم شکم شما بیشتر پر می شود و اشتهای تان برای خوردن غذا کاهش پیدا می کند.البته نوشیدن چای یا قهوه چندان تاثیری روی افزایش وزن ندارد. ولی معمولا این نوشیدنی ها با شکر، کیک یا بیسکویت مصرف می شوند که به نوبه خود سهم قابل توجهی در افزایش کالری های دریافتی و چاق شدن شما بازی می کنند. قبلا هم تحقیقاتی انجام شده بود که نشان می داد، نوشیدن آب قبل از صبحانه، ناهار و شام علاوه بر این که به کاهش وزن کمک می کند، باعث پیشگیری از بازگشت چربی های اضافه به بدن می شود. افرادی که از این روش استفاده کرده اند حداقل یک سال توانستند مانع از افزایش وزن دوباره خود شوند که در مقایسه با روش های دیگر رکورد بسیار خوبی محسوب می شود.


منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.