غذاهاي رژیمی

سالاد اسپانیایی – رژیمی

این روزها بسیاری از خانم‌هایی که به فکر سلامتی و به‌خصوص کنترل وزنشان هستند، شب‌ها به جای خوردن شام مفصل، تنها یک بشقاب سالاد می‌خورند.
با این رژیم، هم مواد و ویتامین‌های لازم بدنشان تامین می‌شود و هم با خوردن سبزیجات تازه، به سرعت احساس سیری می‌کنند. اگر خانم شما هم از این دسته افراد است از غذاها و سالادهای متنوع مربوط به کشورهای دیگر نیز استقبال می‌کند، سالادی به سبک اسپانیایی برای او آماده کنید.
مواد لازم

برای ۴نفر:
– لوبیا سبز؛ ۳۵۰ گرم
– گوجه‌فرنگی؛ یک عدد
– فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز؛ یک عدد
– پیازچه؛ ۳عدد
– کاهوی پیچ؛ یک عدد کوچک
– زیتون سبز و سیاه؛ ۱۵ عدد
مواد لازم برای سس سالاد:
– سرکه؛ ۴ قاشق سوپ‌خوری
– روغن زیتون بودار؛ ۹ قاشق سوپ‌خوری
– نمک و فلفل سیاه؛ به مقدار لازم
روش تهیه
۱) لوبیا سبزها را پاک کرده، پس از شستن، در مقداری آب بپزید؛ سپس در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. پس از آن، هر کدام از لوبیاها را با چاقو نصف کنید.
۲) از طرفی دیگر، فلفل و گوجه‌فرنگی را به‌صورت نگینی خرد کرده، پیازچه‌ها را هم حلقه حلقه کنید. حالا کاسه‌ای بلوری آماده کنید و فلفل، گوجه‌فرنگی، لوبیا سبز و پیازچه خرد شده را در آن بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس سس سالاد را با مخلوط کردن مواد لازم آن درست کنید و روی مخلوط داخل کاسه بریزید و هم بزنید.
۳) کاسه محتوای سبزیجات را نیم ساعت در گوشه‌ای قرار دهید تا در دمای اتاق کمی جا بیفتد.
در این فاصله کاهو را خوب شسته، در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس به صورت خلالی خرد کنید حالا کاهوی خرد شده را در ظرف مورد نظر بریزید و با مخلوط سبزیجات آغشته به سس سالاد، سطح آن را بپوشانید. در پایان، روی سالاد را با زیتون‌های سبز و سیاه تزیین کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.