سلامت

توصیه های طب سنتی برای کبد چرب

 

cropدکتر فاطمه نجات بخش افزود: رعایت نکردن ترتیب خوردن غذاها برای کبد مضر است؛ به عنوان مثال، مصرف میوه، بلافاصله بعد از غذا، منجر به اختلال هضم و آسیب پذیری کبد می شود.
وی، خاطرنشان کرد: نوشیدن آب سرد به صورت ناشتا، بعد از حمام و بعد از ورزش منجر به بروز کبد چرب می شود و در صورت ضرورت باید کم کم مصرف شود و در عین حال خیلی سرد نباشد؛ همچنین غذاهای لزج موجب انسداد مجاری کبد می شود و بنابر شواهد علمی اثبات شده است که مشروبات الکلی هم به بافت کبد آسیب می رساند.
عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تشنگی به مدت طولانی، حرکات شدید بعد از غذا و نیز ، زمان خالی بودن معده به کبد آسیب می رساند.
نجات بخش، از دارچین، کاسنی، فندق، ماش و نخود به عنوان خوراکی های نافع برای کبد نام برد و افزود: دارچین قابض است و به باز شدن انسداد کبد کمک می کند.
وی ادامه داد: زعفران، مویز، انجیر و فندق برای تقویت کبد هم مفید هستند؛ کاسنی، هم در کبد گرم و هم در کبد سرد اثرگذار است اما اگر افراط برودت وجود داشته باشد باید همراه با عسل مصرف شود؛ضمن اینکه به هیچوجه در استفاده از مواد غذایی خشک نباید افراط شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.