ماسک های زیبایی صورت

ساخت انواع ماسک ها برای پوست

ماسک هایی که برای پوست به کار می روند ، از قرار زیرند:
ماسک هایی برای پوست های چرب
ماسک هایی برای پوست های خشک
ماسک هایی برای پوسته شدن پوست
ماسک هایی برای پوست های نرمال و طبیعی

ماسک هایی برای برطرف کردن لکه های سیاه پوست
ماسک هایی برای برطرف کردن لکه های سفید پوست
ماسک هایی برای برطرف کردن خارش و سرخی پوست
ماسک هایی برای برطرف کردن جوش های چرکی یا دمل
ماسک هایی برای برطرف کردن کک و مک پوست
ماسک هایی برای برطرف کردن چین و چروک پوست
ماسک هایی برای روشنایی و باز شدن رخساره و شادابی و طراوت آن

تذکر:
الف_ بهتر است قبل از استفاده از هر ماسکی صورت را بخور داده و پوستش را نازک نمایید تا اثرات ماسک دوچندان گردد.
ب _ نکته مهم در استفاده از ماسک ها این است که هرگز ماسک را در زیر چشم و یا روی پلک چشم نزنید و اطراف چشم را از بالای ابرو تا زیر چشم به صورت دو دایره خالی از ماسک رها کنید. ج_ نکته مهم در استفاده از ماسک ها این است که پس از گذاشتن هر نوع ماسکی به محض احساس سوزش یا خارش، پوست را با آب نیمه سرد بشویید زیرا ممکن است پوست شما به آن ماسک حساسیت داشته باشد.
انواع ماسک برای پوست چرب
ماسک آلوی قرمز : برای تهیه ماسک آلوی قرمز کافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چندقطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت۲۰ دقیقه آن را برروی پوست بمالید و آنگاه باپنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید
.
ماسک لیمو ترش:

برای تهیه ماسک لیموترش آب۲ لیمو را بگیرید و با ۱قاشق عسل گرم، مخلوط کنید و روی پوست بمالید و پس از۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک هویج :

ماسک هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک کدوحلوایی :

مقداری کدو حلوایی رسیده را له کرده بصورت ماسک برای متعادل ساختن چربی پوست صورت استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ:

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید پس از کف کردن به آن نصف لیوان لیمو ترش اضافه کنید وبه هم بزنیدو روی تمام پوست بمالیدپس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید.
ماسک پرتقال و لیمو:

دو قاشق آب پرتقال ویکقاشق آب لیمو ترش را خوب مخلوط نموده `بصورت بمالیدوبعد از ۱۵دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک خیار:

خیار را پخته له کنید ،به صورت ماسک روی صورت بگذارید وپس از۲۰ دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک زرده تخم مرغ وآوکادو:

۱ قاشق سوپخوری خاک رس (خاک رس یا خمیر پاک کننده که به شکل پودر در تمام مغازه ها و فروشگاه های غذایی بهداشتی موجود است) + ۱ عدد زرده تخم مرغ + یک چهارم قاشق آوکادو له شده + مقداری روغن فندوق( برای اینکه یک مخلوط نرم داشته باشیم) را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه گذاشته و بعد با آب ولرم بشویید.

(زرده تخم مرغ وآوکادو رطوبت از دست رفته پوست را دوباره باز می گرداند ،خمیر پاک کننده ترشحات چربی پوست را خشک کرده ، روغن فندق این حالت را در پوست تعدیل کرده و آن را تقویت می کند. )

ماسک سیب :

یک عدد سیب رنده شده را با ۵ قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست صورتتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. (آیا می دانستید که زنبورها ممکن است مسافت ۵۵ هزار مایل (حدودا ۱۰۱۰۰۰ کیلومتر) را پرواز کنند و به روی بیش از ۲ میلیون گل بنشینند و شهد جمع آوری کنند که تنها برای درست کردن تقریبا نیم کیلو عسل کافی است. عسل حاوی قندهایی مانند فروکتوز، گلوکز و همچنین آب می باشد. علاوه بر اینها حاوی دیگر قندها، آنزیمها ، مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه می باشد.)

ماسک گوجه فرنگی:

یک عدد گوجه فرنگی را خوب له کنید و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوستتان را با آب گرم بشویید. پوست های چرب نسبت به موادپاک کننده و موادآرایشی و دارویی حساس هستند و ممکن است در اثر مصرف موادپاک کننده یا محلول های الکل دار دچار قرمزی، خشکی، خارش یا پوسته ریزی شوند.دراین صورت باید مصرف هرگونه شیرپاک کن، محلول های طبی و داروهای موضعی را متوقف و به پزشک مراجعه کرد تا پمادساختنی (ترکیبی) التیام دهنده ای را تجویزکند. روی پوست های چرب که اینگونه تحریک شده اند نباید پماد یا کرم بتامتازون، تریامسینولون، هیدروکورتیزون یا فلوسینولون مالید و نیز دراین مواقع نباید صابون اسیدی مصرف کرد. افرادی که پوست چرب دارند باید مصرف چربی و قند را به حداقل برسانند و غذاهایی مثل خرما، پسته، فندق، گردو، شکلات و موز را بسیارکم مصرف کنند. این افراد برای کنترل چربی پوست خود و برخورداری از یک پوست شاداب و خوب باید خواب کافی، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه می توانند سبزی و میوه مصرف کنند.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.