خواص درماني گیاهان و میوه ها

طرز تهیه دو نوع پودینگ با دانه چیا

پودینگ با دانه چیا ممکن است ساده‌ترین صبحانه سالمی باشد که می‌توانید درست کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه‌های چیا و شیر را با هر شیرین‌کننده‌ای که می‌خواهید با هم مخلوط کنید و چند ساعت بعد خوشمزه‌ترین پودینگ چیا را داشته باشید.

اگر به دلایلی نمی‌توانید از شیر گاو استفاده کنید، استفاده از جایگزین‌های آن هم موردی ندارد. می‌توانید از شیر نارگیل، شیر بادام یا شیر بادام هندی استفاده کنید. گزینه خوشمزه بدون لبنیات و وگان زیاد است، مهم این است که شیر باشد، با همان مواد مغذی و پروتئین. خوب است درباره پروتئین شیر چیزهایی بدانید. مطلب پروتئین شیر چیست؟ دراین‌باره به شما کمک خواهد کرد.

از طرفی، فواید دانه چیا هم بسیار قابل توجه است. آنها مملو از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، کلسیم، منگنز و چربی‌های سالم مانند امگا۳ هستند. این بدان معنی است که آنها برای هضم مفیدند، قلب را سالم نگه می‌دارند، به تعادل قند خون کمک می‌کنند و برای سلامت استخوان‌ها عالی هستند. این دانه‌های کوچک حاوی مواد مغذی بسیار خوبی هستند و برای بدن و مغز شما مفیدند.

 پودینگ چیا با شیر

مواد لازم

دانه چیا: 1/2 پیمانه
شیر: 1 پیمانه
عسل: 3 قاشق غذاخوری
سیروپ وانیل: 1 قاشق غذاخوری
مربای آلبالو: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا در ظرف دانه چیا بریزید و شیر را به آن اضافه کنید و سپس عسل و سیروپ وانیل را به ترکیب اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. به مدت 30 دقیقه مواد را در یخچال بگذارید. بعد از 30 دقیقه کمی از ترکیب آماده شده را به آرامی در یک لیوان بریزید و روی آن مربای آلبالو بریزید و مجدد باقی مواد را روی مربای آلبالو بریزید. اگر تمایل دارید برای تزیین آن می‌توانید از توت فرنگی استفاده کنید.

اگر تمایل دارید پودینگ رژیمی درست کنید، باید از شیرین‌کننده‌های طبیعی بسیار کم استفاده کنید و شیر کم چرب تهیه کنید. در کنار خوردن پودینگ رژیمی برای کاهش وزن، باید به سراغ رسپی‌ غذاهای رژیمی هم بروید تا سریع‌تر به وزن دلخواه خود برسید.

پودینگ با دانه چیا

مواد لازم  

شیر(هر نوع شیری): 1/2 فنجان
دانه چیا: ۲ قاشق غذا خوری
هر نوع شیرین‌کننده‌ای: به دلخواه

طرز تهیه 
وقتی ببینید چقدر طرز تهیه پودینگ دانه چیا راحت است، هر روز آن را درست می‌کنید. در اینجا نحوه درست کردن پودینگ با دانه چیا در ۳ مرحله ساده آورده شده است.

شیر خشکبار و دانه چیا را با هم مخلوط کنید.
هر نوع شیرین‌کننده‌ دلخواهی مانند شربت افرا و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید.
بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند، سپس قبل از سرو دوباره هم بزنید.
دانه‌های چیا هیچ طعمی ندارند، بنابراین پودینگ شما همان مزه شیرین‌کننده‌ای را که به آن اضافه کرده‌اید، خواهد داشت. طعم آن دست خودتان است و بنا به سلیقه‌تان می‌توانید هرچه خواستید به آن اضافه کنید و یا اصلاً هیچ چیزی اضافه نکنید.

همراه پودینگ می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو کنید. خوردن این پودینگ همراه چای کوهی ارمنی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. برای اینکه بیشتر از چای کوهی ارمنی بدانید، مطلب نوشیدنی‌های کشور ارمنستان را ببینید.پودینگ قابلیت این را دارد که بتوانید آن را بنا به سلیقه خود، هرجور که می‌خواهید تزیین کنید. به همین دلیل، یک دسر شیک برای انواع دورهمی‌ها و مهمانی‌هاست. درست است که روی میز دسر، جایگزین کیکی اسفنجی نخواهد بود، ولی کنار ژله جایگاه خودش را دارد. برای تهیه کیک اسفنجی مطلب رسپی کیکی اسفنجی را ببینید.

 

نکات تکمیلی تهیه پودینگ با دانه چیا

اگر در درست کردن پودینگ با دانه چیا مشکل دارید، ممکن است چند ایراد پیش آمده باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند:

مطمئن شوید که از دانه‌های چیا استفاده می‌کنید و نه نوع دیگری از دانه! دانه‌های چیا به رنگ سفید و سیاه وجود دارد و هر دو برای پودینگ استفاده می‌شوند، اما هیچ دانه‌ دیگری جواب نمی‌دهد. همچنین، بررسی کنید که دانه‌های چیا کهنه نباشند.
اطمینان حاصل کنید که پودینگ چیا را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پس از مخلوط کردن اولیه با هم خوب هم بزنید. این کار دانه‌ها را می‌شکند و به سفت شدن مخلوط کمک می‌کند. اگر این کار را انجام ندهید، گاهی اوقات تمام دانه‌های چیا در قسمت پایین جمع می‌شوند و به جای یک پودینگ خامه‌ای و ترکیبی، مقدار زیادی مایع روی آن باقی می‌ماند.
اگر پودینگ چیا شما به اندازه کافی غلیظ نیست، فقط دانه‌های بیشتری به مخلوط اضافه کنید و بگذارید کمی بیشتر بماند. می‌توانید از شیر غلیظ تری نیز استفاده کنید.
اگر از بافت پودینگ چیا خوشتان نمی‌آید، سعی کنید آن را در یک مخلوط‌کن میکس کنید. پس از ترکیب شدن، این مخلوط مانند پودینگ معمولی، به‌جای دانه‌دار بودن، صاف و کرمی می‌شود.
کلام آخر
پودینگ یکی از دسرهای خوشمزه و سالمی است که در وعده صبحانه یا میان وعده سرو می‎شود. طرز تهیه پودینگ ساده است و برای افرادی‌که رژیم دارند، بسیار مناسب است. هنگام تهیه این دسر شما می‌توانید هر نوع شیرین‌کننده‌ای که دوست دارید به آن اضافه کنید. اگر بیماری قند دارید، بهتر است از شیرین‌کننده‌های طبیعی بسیار کم به پودینگ خود اضافه کنید. البته به شما توصیه می‎کنیم که پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و طبق توصیه او عمل کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.