خانه > آشپزخونه من > آشپزي رژيمي > غذاهاي رژیمی > طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی



این سالاد ساده ایتالیایی با طعم منحصربه فرد و روش تهیه آسانی که دارد می توانید آن را تهیه کرده و از خوردنش لذت ببرید.

حتما این نکته را می دانید که سیب زمینی تنها درصورتی چاق کننده است که سرخ شده باشد، در غیر این صورت باتوجه به کالری پایینی که دارد، یکی از مواد غذایی است که می تواند به برنامه غذایی کسانی که قصد کم کردن وزن دارند، اضافه شود. این سالاد ساده ایتالیایی با طعم منحصربه فرد و روش تهیه آسانی که دارد می توانید آن را تهیه کرده و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

  • سیب زمینی متوسط: 2عدد، آبپز
  • مغز کرفس: 50 گرم، ساطوری شده
  • خیار قلمی: 2عدد، نگینی ریز شده
  • زیتون بدون هسته: 50گرم، حلقه حلقه
  • پیاز سفید کوچک: یک عدد، رنده شده
  • سس ایتالیایی: نصف پیمانه
  • اورگانو: نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس ایتالیایی:

  • روغن زیتون: 6 قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید: 3 قاشق غذاخوری
  • سیر: یک حبه، رنده شده
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

1- برای تهیه سس ایتالیایی همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل را اندازه کنید. توجه داشته باشید سیر در این سس ته نشین می شود، بنابراین قبل از سرو آن را هم بزنید. به جای سیر می توانید از یک قاشق چای خوری پودرسیر هم استفاده کنید.

2- سیب زمینی آبپز را پس از سرد شدن پوست کنده و نگینی خرد کنید.

3- در یک کاسه بزرگ سیب زمینی، کرفس، خیار، زیتون و پیاز رنده شده را مخلوط کرده و هم بزنید. کمی نمک روی آن پاشیده و 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا طعم ها مخلوط شود.

4- سس را روی سالاد داده و پس از مخلوط کردن اورگانو را روی آن بپاشید.

5- این سالاد را با نان سیر یا بروسکتا سرو کنید.

نکات:

1- برای تبدیل این سالاد به یک غذای کامل می توانید مرغ آبپز خرد شده یا ژامبون ساطوری شده به آن اضافه کنید.

2- به جای اورگانو می توانید از سبزی تازه ساطوری شده مثل نعناع، جعفری یا ترخون استفاده کنید.

همچنین ببینید

U11ruv93po1_500

يك غذاي رژيمي خوشمزه اگر مي خواهيد لاغر شويد

+- بادنجان کالری پایینی دارد ( هر 100 گرم آن دارای 35 کیلوکالری انرژی است …

پاسخ دهید