كيك و شيريني

طرز تهیه گاناش شکلاتی

 

طرز تهیه گاناش | برای تزیین روی کیک می توانیم از گاناش که ترکیبی است از خامه و شکلات استفاده کنیم. در ادامه دستور تهیه گاناش را آورده ایم که آنرا با هم می خوانیم.

برای تهیه گاناش شما نیاز به مقداری شکلات تخته ای و خامه دارید که ابتدا باید شکلات تخته ایی را با چاقو خرد نمایید.

حالا خامه یک تابه یا شیر جوش نچسب رو انتخاب کنید. خامه و کره و وانیل رو داخلش بریزید و روی حرارت ملایم قرار می دهید و به محض اینکه شروع به جوش زدن نمود، شعله را خاموش کرده و شکلات تخته ایی های خرد شده را به آن اضافه نمایید.

حرارت باعث می شود تا خامه کم کم شل شده و کره هم حالت مذاب به خود بگیرد. شروع به همزدن کنید و وقتی خوب با هم مخلوط شدند، اجازه دهید تا مواد به جوش بیایند و از کناره های ظرف حباب هایی ظاهر بشوند. حالا شکلات رو اضافه کنید.

حرارت را خاموش کنید و خیلی سریع با لیسک شروع به همزدن نمایید.

شکلات با حرارت خامه شروع به ذوب شدن میکند. سعی کنید تا با حرکت لیسک و همزدن عمقی و سریع همه شکلات رو به خوبی مخلوط کنید تا مطمئن بشوید هیچ تکه ای باقی نمانده است. به همزدن آنقدر ادامه دهید تا یک کرم روان و یکدست بدست بیاید.

گاناش شما تقریباً آماده است و می توانید بعد از خنک شدنش در کاور کردن یا پوشش دهی خیلی از کیک ها یا دسرهایتان از آن استفاده کنید. ولی فقط به صورت کرم. برای منسجم شدن و فرم دادن به آن باید آنرا اول برای یک ساعت داخل یخچال قرار بدهید.

شما می توایند از گاناش برای تزیین کیک تولد و یا هر نوع کیک دیگری استفاده نمایید. توجه داشته باشید که گاناش تا حد زیادی رقیق می باشد و به راحت روی کیک می نشیند و می توان با آن تزیینات زیبایی انجام داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.