درمان و مراقبت از پوست

اگر دچار عرق سوز میشوید!

یک متخصص پوست و مو گفت: انتخاب لباس مناسب با توجه به گرمای هوا، شست شوی مرتب سطح پوست و خنک نگه داشتن آن راه هایی برای پیشگیری از عرق سوز شدن در فصل گرماست.
دکتر امیر هوشنگ احسانی اظهار کرد: عرق سوز شدن حاصل بسته شدن منافذ غدد عرق و تجمع عرق در این غدد است که باعث التهاب و بروز دانه های قرمز رنگ در نواحی مستعد بدن می شود.
وی ادامه داد: این انسداد منافذ غدد در شرایط نامشخص و با ماندگاری گرما بر روی پوست ایجاد و به صورت دوره ای با افزایش یا کاهش درجه حرارت کم یا زیاد می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نحوه پوشش در فصل گرما را در بروز عرق سوز شدن در پوست مهم دانست و گفت: انتخاب لباس باید به گونه ای باشد که تعریق شدید صورت نگیرد و جریان هوا تا حدودی برقرار باشد.
وی افزود: درمان عرق سوزی پوست چندان دشوار نیست و می توان با استفاده از محلول ها و کمپرس های خنک بر نواحی عرق سوز شده به بهبود پوست و برگشتن به حالت عادی کمک کرد.
احسانی تعریق را از عوامل اصلی محرک عرق سوز شدن پوست عنوان کرد و گفت: لباس هایی که با پوشیدن آن بدن بیشتر عرق می کند و یا محیط های بسیار گرم می تواند در بروز این مشکل تاثیر زیادی داشته باشد. به ویژه در نواحی چین دار بدن احتمال عرق سوز شدن پوست بیشتر است به طور مثال ناحیه زیر سینه در زنان اگر در معرض جریان هوا نباشد، به عرق جوش منجر می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر خنک نگه داشتن و جلوگیری از تعریق زیاد عوامل دیگری نظیر شست وشوی مرتب پوست می تواند تعداد دفعات بروز این عارضه را در فصل گرما کاهش دهد.
این متخصص پوست نسبت به پوشش کودکان در فصل تابستان هشدار داد و گفت: پوشاندن لباس های گرم با جنس نامتناسب در فصل گرما می تواند موجب انسداد غدد عرق کودکان و عرق سوز شدن آنها شود. بهتر است در این فصل لباس مناسب برای کودکان در نظر گرفته شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.