زندگي شادگردشگری

لقب کشورهای مختلف دنیا چیست؟ (قسمت دوم)

کره جنوبی: سرزمین صبح آرام

در سال ۱۹۳۴ قبل از میلاد امپراطوری شرق چین از عنوان «طراوت صبحگاهی» برای وصف کره جنوبی استفاده کرده بود و آن هم به این دلیل است که صبح‌های این کشور مخصوصا وقتی خورشید از کوه‌ها بالا می‌آید، بسیار مسحور کننده است.

آفریقای جنوبی: سرزمین الماس/ ملت رنگین‌کمان

ملت رنگین‌کمان اصطلاحی ابداعی از اسقف اعظم «دزموند توتو» بوده که بعد از برگزاری اولین انتخابات دموکراتیک افریقای جنوبی در سال ۱۹۹۴ استفاده می‌کند. بعدها «نلسون ماندلا» هم از این عبارت در وصف افریقای جنوبی استفاده کرد.

نیوزلند: سرزمین ابرهای بلند سفید

این کشور یکی از کشورهای بکری است که محل مناسبی برای توریست‌هاست. این کشور مکان مناسبی برای ورزش‌های مختلف و استراحت در طبیعت دارد که دل هر بیننده‌ای را بدست می‌آورد.

هلند: سرزمین آسیاب بادی/گل لاله

هلند است و آسیاب‌بادی‌ها و لاله‌هایش! هلند تعداد زیادی آسیاب بادی دارد و گل‌های لاله‌اش هم در جهان خیلی معروف هستند. از همین رو هلند را با این دو نام می‌شناسند.

استرالیا: سرزمین گوسفندان

این کشور مراتع زیادی دارد و محل مناسبی برای چرای گوسفندان است، از دیرباز این کشور محل مناسبی برای پروش گوسفندان بوده است که بهشت این چهارپایان حساب می‌شود!

فنلاند: سرزمین هزار دریاچه

این عنوان از آن جهت روی فنلاند گذاشته شده است که تقریبا ۱۰ درصد از این کشور را دریاچه‌هایی که در اطراف آن واقع شده‌، تشکیل داده‌اند.

سوییس: سرزمین شیر و عسل

سوییس کشوری پر از چشم اندازهای زیبا و بی‌نظیری است که اتفاقا محل مناسبی برای فیلمبرداری آثار سینمایی است. اما این کشور به دلیل همین زمین‌های سبز که برای چرای حیوانات شیرده مناسب است و گل‌های خوبی برای تولید عسل دارد، معروف شده است. البته به گفته انجیل، شیر و عسل دو ماده مهمی است که یک سرزمین برای سرسبز بودن نیاز دارد.

اوکراین: سبد نان اروپا

اوکراین خاکی غنی برای کاشت گندم و دیگر غلات دارد و از روزگاران گذشته محل مناسبی برای تولید محصولات غذایی بوده است، از همین رو آن را سبد نان اروپا می‌نامند.

رواندا: سرزمین هزار تپه

سرزمین هزار تپه یک توصیف بسیار مناسب برای کشور سرسبز روانداست، آتشفشان‌ها و جنگل‌های استوایی در تپه‌های این کشور قرار گرفته‌اند که چشم‌اندازی زیبا از آن را به وجود آورده‌اند.

سیبری: سرزمین یخبندان

سیبری همه‌اش برف است و سرما، تا چشم کار می‌کند یخچال است و زمین یخ‌زده. سیبری همان سرزمین یخبندان است.

برزیل: سرزمین آمازون (سرزمین قهوه)

قهوه‌های دنیا از چه طریقی تامین می‌شوند؟ همه ما می‌دانیم که برزیل به خاطر قهوه‌هایش معروف است و از همین رو عنوان این کشور نیز همان سرزمین قهوه است.

شیلی: سرزمین شاعران

شیلی را از آن جهت سرزمین شاعران می‌دانند که شعر در این کشور سنت دیرینه‌ای محسوب می‌شود و به آن اهمیت زیادی می‌دهند. همچنین شاعران این کشور تا کنون دوبار جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده‌اند.

اسپانیا: سرزمین گاو بازها (ماتادورها)

گاوبازی یا سنت ماتادورها یکی از فرهنگ‌های رایج و مهم اسپانیاست که در آن فرد گاوباز با لباسی که به زیبایی آراسته شده، وارد زمین می‌شود و با یک گاو نر عصبانی بدون هیچ سلاحی روبرو می‌شود. پارچه قرمز نشانه آن‌هاست و معتقدند با آن کاو را بیشتر عصبانی می‌کنند و هربار هم زنده می‌مانند. این مراسم هرساله در اسپانیا و بسیاری از کشورهای دیگر که فرهنگ اسپانیایی در آن‌ها نفوذ پیدا کرده، برگزار می‌شود. گاوبازی نشانی از بزرگی و قدرت فرد است که هرچه در زمین‌های بیشتری زنده بمانند، ارج و قرب بالاتری هم کسب می‌کنند.

پاراگوئه: جزیره‌ای محصور در میان زمین‌ها

کشور پاراگوئه از نظر جغرافیایی در میان کشورهای امریکای جنوبی از جمله برزیل، بولیوی و آرژانتین محصور شده است.

تایلند: سرزمین خنده‌ها

خیلی قبل‌تر از اینکه تایلند شکل بگیرد، حتما می‌دانستید که تعداد عضلات کمتری برای خندیدن نسبت به اخم کردن استفاده می‌شود و تایلندی‌های سنتی برای اینکه از عضله کمتری استفاده کنند، سعی می‌کنند بیشتر بخندند! البته در واقعیت این ‌طور نیست و برای خندیدن ماهیچه‌های بیشتری استفاده می‌شود، احتمالا اگر تایلندی‌ها این موضوع را می‌دانستند، امروز ما با سرزمین اخموها روبه رو می‌شدیم.

آرژنتین: سرزمین نقره

نام آرژانتین از کلمه «آرژنتوم» که در زبان اسپانیایی به معنی نقره است، گرفته شده. این کشور سالیان زیادی مستعمره اسپانیا بوده و به همین دلیل زبان و فرهنگ اسپانیایی در آن بسیار وجود دارد، از آن‌جایی که آرژانتین معادن نقره بسیاری داشته، در زمان اسپانیایی با نام «سرزمین نقره» از آن یاد می‌شده که همان نام هم روی آن مانده است.

ایتالیا: کشور چکمه

کافی است یک بار نقشه کشور ایتالیا را روی نقشه نگاه کنید تا متوجه شباهت بسیار زیاد آن با چکمه شوید، از همین رو ایتالیا را کشور چکمه می‌نامند.

ایسلند: سرزمین یخ‌ و آتش

ایسلند را از آن جهت سرزمین یخ و آتش می‌نامند که این کشور پر از افراط است، ایسلند یخچال‌های طبیعی عظیمی دارد و در کنار آن چشمه‌های آتشفشانی زیادی هم دارد.

یند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.