انواع رژیم های چاقی و لاغری

معرفی بهترین منابع پروتئین برای کاهش وزن

 

اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، حتما میدانید که خوردن مقدار زیادی پروتئین می تواند به شما در دستیابی وزن مورد نظر و کاهش وزن کمک کند. همانطور که میدانید برای نگهداری و ایجاد عضلات بدون چربی دریافت پروتئین برای بدن بسیار ضروریست.

اما آیا غذاهایی با پروتئین بالا قدرت بیشتری به عضلات می دهند ؟ برخی غذاها دارای پروتئین بالا و کالری بسیار کم هستند که به وزن کم کردن شما و لاغر شدن فوری کمک میکند .

مجله اینترنتی زندگی : در این مقاله برای شما لیستی از قوی ترین منابع پروتئین را آماده کردیم که باید از همین امروز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

1- تخم مرغ
بهترین گزینه برای شروع روز می تواند تخم مرغ باشد. 2 تخم مرغ بزرگ حاوی 140 کالری و 14 گرم پروتئین هست.ترکیب چربی در زرده تخم مرغ باعث میشه سطح قند خون را پایدار و ثابت نگه دارد و باعث سیری میشود که از شکستن رژیمتون جلوگیری میکند.

loading...

تحقیقات نشان میدهد خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث کاهش تولید هورمون گرلین گرسنگی میشود و به شما کمک میکند تا 36 ساعت بعد کمتر میل به غذا داشته باشید. باور نکردنی نه ؟

2- ماهی سلمون یا قرل آلا

85 گرم از این ماهی حاوی 22 گرم پروتئین می باشد با پختن این ماهی فقط 155 کالری دریافت خواهید کرد. ماهی سلمون منبع کامل از امگا 3 هست که نشان میدهد باعث سوزاندن چربی می شود بررسی ها نشان میدهد خوردن ماهی تازه در مقایسه با مواد دارووی حاوی امگا 3 حدود 32 درصد کالری کمتری دارند در هر سرو ماهی 1 گرم بیشتر می توانید امگا 3 دریافت کنید.

3-پنیر کم چرب

مطمئنا، این پنیر به اندازه ماست یونانی محبوب نیست.اما 24 گرم از این پنیر حاوی 28 گرم پروتئین و فقط 163 کالری میباشد. و این تنها دلیل انتخاب آن برای کاهش وزن نیست طبق تحقیقات در کانادا نتایج نشان داده با مصرف این پنیر به خصوص خانم ها دارای اضافه وزن بالا می توانند بیشتر چربی بسوزانند و ماهیچه و عضله بیشتری بسازند.
مزیت دیگری که دارد این هست که ارزانتر از ماست یونانی می باشد بنابراین هم می تونید راحت تر تهیه کنید و هم بیشتر بخورید.

4- سینه مرغ بدون پوست و استخوان

هیچ مواد غذایی نمی توانید پیدا کنید که در مقدار کم به شما پروتئین کافی بدهد. 1 سینه مرغ حاوی 26 گرم پروتئین و فقط 128 کالری می باشد. سینه مرغ می تونید با روش ها مختلف بپزید و مصرف کنید بدون اینکه از طعم و یکنواختیش خسته بشید .

 

 

5-عدس
1 فنجان عدس پخته حاوی 18 گرم پروتئین / 15 گرم فیبر که به هضم غذا کمک می کند قند خون را تثبیت میکند در اخرین بررسی انجام شده در کانادا اگر به مدت 6 هفته هر روز کمی عدس سرو کنید به راحتی می توانید 300 گرم از وزن خود را کم کنید./تهیه و ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی زندگی

loading...

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن