توصیه های پزشکی

لیپوساکشن راه حل مناسبی برای کاهش وزن نیست

یک فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک معتقد است: لیپوساکشن عملی است برای از بین بردن چربی های زائد بدن و برای کاهش وزن و کم کردن وزن بدن راه حل مناسبی نیست.

دکتر حمید عارف در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این عمل جراحی معمولا برای چربی های موضعی، سلولیت و چربی های قهوه ای رنگ بدن که با ورزش و رژیم غذایی برطرف نمی شود کاربرد دارد، توضیح داد: در لیپوساکشن بی حسی موضعی صورت می گیرد و معمولا برای کسانی که وزن زیادی دارند توصیه نمی شود و البته این عمل شایع ترین عمل زیبایی در آمریکا و اروپا محسوب می شود.

وی افزود: لیپوساکشن معمولا محدوده سنی ندارد و برای تمام افراد در سنین مختلف انجام می شود ولی باید توجه داشت که این عمل برای افرادی که وزن بالای ۱۰۰ کیلو گرم دارند مناسب نیست.

وی در مورد برشی که برای خارج کردن چربی ها صورت می گیرد گفت: لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های شکم، پهلو و ران کاربرد دارد و برش زیادی در بدن برای خارج کردن چربی ها صورت نمی گیرد.

این فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک در ادامه افزود: لیپوساکشن برای افرادی صورت می گیرد که بدنشان حالت فرم طبیعی ندارد و در نقاطی از بدن دچار برجستگی های اضافی هستند که در آقایان در اطراف شکم و در خانم ها بیشتر در شکم، پهلو و ران مشاهده می شود.

وی در خصوص لیپولیزر بیان کرد: لیپولیزر در حقیقت همان عمل لیپوساکشن است که در محدوده کوچک تر و کمتر صورت می گیرد و معمولا برای از بین بردن چربی های غبغب انجام می شود و مخصوص پوست های است که قوام کمتری دارند و شل هستند.

دکتر عارف تصریح کرد: بین عمل لیپوساکشن و لیپولیزر تفاوت زیادی وجود ندارد و این عمل ها عوارض چندانی برای بیمار به همراه نخواهد داشت.

این عضو جراحان پلاستیک ایران با تاکید بر قابل قبول بودن این عمل ها گفت: این عمل ها تنها ممکن است بر اثر اشتباهات تکنیکی مشکلاتی ایجاد کنند که درصورت احتیاط کامل و انتخاب صحیح بیمار و معاینه دقیق پوست بیمار هیچ عارضه ای به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در لیپوساکشن سوراخ های کوچک با عمق ۲ تا ۳ ملی متر در بدن ایجاد می شود که البته صدمه ای به عروق بدن وارد نمی کند و به عروق لنفاوی آسیبی نمی زند.

این فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک با اشاره به تنها مشکلی که ممکن است در جریان عمل برای بیمار ایجاد شود، گفت: فرد بعد از عمل لیپوساکشن ممکن است بدنش دچار ناهمواری هایی شود که برای فرد ناخوشایند باشد.

وی توصیه کرد: برای جلوگیری از ایجاد ناهمواری در سطح بدن، بیمار باید بعد از عمل به مدت ۳ تا یک ماه لباس تنگ و کشی بپوشد تا آبی زیر پوستش جمع نشود و پوست ورم نکند البته معمولا برای جلوگیری از ایجاد ورم و جمع شدن آب در زیر پوست در هنگام عمل لیپوساکشن یک سانتی متر چربی باقی می گذاریم تا از این عارضه نیز جلوگیری شود.

سایت پزشکان بدون مرز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.