خواص درماني گیاهان و میوه ها

می خواهید سرحال شوید ؟ معرفی 6 ماده غذایی که بمب انرژی هستند

 

بادام

بادام یکی از بهترین منابع سلنیوم است. مطالعات نشان داده پایین بودن میزان سلنیوم بدن از عوامل افزایش افسردگی، تحریکپذیری، اضطراب و خستگی است.


جو دوسر

جو دوسر شاخص گلیسمی (GI)پایینی دارد. این ماده غذایی به آرامی انرژی خود را وارد جریان خون میکند و باعث میشود قند خون و در نتیجه خلق و خو حالت با ثباتی داشته باشد (افزایش سریع قند خون باعث ایجاد حالت تحریکپذیری میشود). جو همچنین حاوی سلنیوم – ماده تقویت‌‌کننده روحیه – است.


موز

اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B6 و کربوهیدراتها بخشی از مواد مغذی موجود در موز هستند. کربوهیدراتها که تاثیرات مثبتی بر روحیه ما دارند به جذب اسید آمینه تریپتوفان در مغز کمک میکنند. ویتامین B6 نیز به تبدیل تریپتوفان به هورمون شادی یا سروتونین کمک میکندو این شرایط بهبود روحیه شما را به دنبال خواهد داشت.


عدس

عدس از کربوهیدراتهای پیچیده است و مصرف آن با تثبیت قند خون، تثبیت خلق و خو و ایجاد روحیه آرامتر و شادتر و اضطراب کمتر را به دنبال دارد. عدس همچنین به تولید سروتونین در مغز کمک میکند. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی فولات است که کمبود آن با افسردگی و وسواس مرتبط است. در نهایت، عدس میتواند با افزایش سطح آهن بدن انرژی زیادی به شما تزریق کند.


اسفناج

کمبود برخی انواع ویتامین B با افسردگی ارتباط دارد. برخی اعضای مهم ویتامینهای گروه B شامل فولات، ویتامین B3، B6 و B12 در سبزیجات دارای برگ سبز مثل اسفناج و بروکلی یافت میشود. بنابراین با مصرف این مواد غذایی میتوانید روحیه بهتری داشته باشید.


 

شکلات سیاه

یک تکه کوچک از شکلات سیاه باعث میشود مغز هورمون اندورفین آزاد کند و تولید سروتونین را افزایش دهد. مطالعات نشان میدهد مصرفکنندگان شکلات تلخ هورمونهای استرس کمتری تولید میکنند و سطح اضطراب در آنها پایین است.

یاسمین مشرف 

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.