غذاهاي رژیمی

نان گوجه فرنگی

, بـــــــراي افــــــــرادي که رژيم کـــــم چــــــــــربــــي دارند
مواد لازم:

آرد ساده 225گرم
نمک نصف قاشق مرباخوري
پودر خمير ترش نصف قاشق سوپخوري
عسل 1قاشق مرباخوري
روغن زيتون 1قاشق مرباخوري
آب گرم 3/2ليوان
گوجه فرنگي 6برش

طـــــــــــــرز تـــــــهيـــــــــه:

از قبل گوجه فرنگي هاي خشک را به قطعات ريز خرد کرده و مدتي در روغن زيتون مي گذاريم. سپس در صافي مي ريزيم. آرد را با نمک و پودر خمير ترش مخلوط مي کنيم. عسل و روغن زيتون را اضافه کرده و هم مي زنيم. سپس آب را مي افزاييم تا خمير حالت چسبندگي پيدا کند ( گاهي تمام آب لازم نيست).
گوجه هاي “از پيش آماده شده” را در اين مرحله اضافه مي کنيم و خوب ورز مي دهيم . سپس در يک کاسه ي چرب شده قرار مي دهيم. آن گاه به مدت 10 دقيقه کنار مي گذاريم.
فر را در درجه حرارت 190 درجه سانتيگراد روشن مي کنيم. خمير را به 16 تکه تقسيم کرده و هر تکه را به طول 28 سانتي متر در مي آوريم و در قالب چرب شده گذاشته و به مدت 15 دقيقه در جاي گرمي مي گذاريم.
روي خمير را به شير آغشته مي کنيم و زيره و کنجد روي آن مي پاشيم. آن گاه در فري که از پيش گرم شده، به مدت 30 دقيقه مي پزيم.
همچنين مي توانيم داخل خمير کمي زيره هم اضافه کنيم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن