ماسک مو

پاییز و روغن درمانی برای انواع مو

بهره گیری از این روغن های گیاهی می تواند برای موهایتان صافی، جلا، درخشندگی و مدت زمان ماندگاری بیشتر را به ارمغان آورد. ما گفتگویی با دکتر اِوا شامبان، مؤلف کتاب « التیام پوستتان » و ستاره آرایشگری، کُری پاول ( مشتریانش کامرون دیاز و هیلاری سوانک هستند ) درباره این یاران موهای سالم داشتیم. بنابراین چنانچه موهایی نرم یا زبر دارید، سراغ بهترین سرم های طبیعی سرشار از رطوبت برای مو بروید که در فروشگاه مواد غذایی محلتان یا حتی در آشپزخانه تان یافت می شود.

چطور استفاده کنیم؟
کُری می گوید: « روغن های مو راهی عالی برای تغذیه و مرطوب نگه داشتن موهایتان است ». سوای از اینکه بهترین  روش برای رساندن ویتامین ها و مواد معدنی است که مو به آنها نیاز دارد. آیا پوستتان می خارد؟ روغن عالی ترین راه درمان آن است. چربی بالای موجود در این روغن های طبیعی به درون پوستتان جذب می شود تا بلافاصله سوزش را تسکین و خشکی را برطرف سازد. هفته ای یک یا دو بار با نوک انگشت، موهایتان را با این روغن های موی طبیعی ماساژ دهید. روغن را با استفاده از شانه  از ریشه تا نوک مو شانه کنید تا روغن کل موهایتان را در بر بگیرد. سپس موها را با شامپو شسته و در شرایط عادی قرار دهید. اگر به اندازه کافی وقت دارید، روش

درمان توسط روغن داغ را امتحان کنید. به این شکل که روغن را در مایکروویو گرم کنید و سپس موهایتان را در آن غوطه ور سازید. این روشی است که کُری توصیه می کند. روغن فقط باید گرم باشد، نه اینکه از گرمای زیاد بخار شود. سپس یک حوله گرم و مرطوب را به مدت 30 دقیقه قبل از شستشو به دور موهایتان بپیچید. اگر موهایتان به شدت آسیب دیده اند، زمانیکه با روغن مرطوب شده اند، آنها را با یک کلاه حمام بپوشانید و یک شب به این شکل بخوابید. کُری این نکته را متذکر می شود که خوابیدن با روغن می تواند موهایتان را کمی شلخته کند. بنابراین برای به حداقل رساندن این شلختگی، از یک کلاه حمام تنگ و ضخیم استفاده نمایید.

موی نرم و صاف: روغن دانه انار

کُری می گوید: روغن مورد علاقه من دانه انار است زیرا دارای اسید پونیسیک است که به تار موهای در حال از بین رفتن جان دوباره می دهد و موجب افزایش انعطلاف پذیری می شود. من آن را با روغن زیتون مخلوط می کنم تا ترکیبی برای مشتریانی که موهای نرمی دارند، در بیاورم.

موی نازک:  روغن رزماری

کُری معتقد است روغن رزماری برای مخلوط کردن با روغن های طبیعی دیگر بسیار عالی است. دارای آهن، کلسیم و ویتامین B بالایی می باشد و به عنوان یک محلول ضد پیری پوست به بهبود رنگ، درخشندگی و ضخامت کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

موی فر :  روغن بادام شیرین

همانند اکثر روغن های تهیه شده از آجیل، بادام شیـرین دارای موادی سرشـار از ویتـامین A ، B و E است. دکتر شامبان می گوید: « این روغن ترک های مو را التیام می بخشد، گردش خون در پوست سر را برای تولید مو های قوی تر بهبود می دهد و می تواند به موهایی که در حال از بین رفتن هستند جلا و درخشندگی دهد ». کُری می افزاید: « اسیدهای چرب موجب افزایش حفاظت در مقابل انعکاس اشعه های مضر UV می شوند ».

موی زبر :  روغن آووکادو

دکتر شامبان معتقد است روغن آووکادو برای مو فوق العاده است، زیرا غنی از پروتئین ها و آمینو اسیدها می باشد و دارای سطوح بالایی از ویتامین های A، Dو E است. همچنین کُری می گوید: پروتئین ها به پر شدن شکاف ها در کوتیکول های مویتان کمک می کنند و از موهایی که قوی تر و سالم تر هستند در برابر شکستگی در آینده محافظت می نمایند. کری ادامه می دهد: از آنجائی که این روغن نوعی روغن ضخیم است، بهترین عملکرد را در موهایی با بافتی متوسط تا زبر دارد.

موی ضخیم :  روغن زیتون

آیا نیازمند درمانی جدی و عمیق هستید؟! دکتر شامبان می گوید: روغن زیتون حاوی چربی اشباع نشده است که سالهاست بعنوان درمانی طبیعی و جامع به منظور کاهش خشکی مو مورد استفاده قرار می گیرد. نه تنها روغن زیتون خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد، بلکه با وجود آنتی اکسیدان های مغذی و اسیدهای چرب امگا 3، موجب بهبود خاصیت ارتجاعی مو و بازگرداندن قدرت و درخشندگی آن می شود. کُری معتقد است: روغن زیتون بسیار غلیظ است و عملکردی بسیار خوبی نسبت به موهای ضخیم و زبر دارد.

همه انواع موها

اما دو نوع از دیگر روغن هایی که کری به آنها اعتقاد دارد، روغن سبوس برنج و دانه کتان است. کُری می گوید: سبوس برنج حاوی ویتامین E است و پوششی سخت اطراف کوتیکول ایجاد می کند تا موهایتان دارای شکستگی کمتری باشد. به سختی می توانید بوی روغن را احساس کنید و این روغن با هر نوع مویی سازگار است. همچنین من با روغن دانه کتان نیز بسیار موافقم، زیرا حاوی آمینو اسیدها، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین ها و مواد معدنی است که موجب می شود سرتاسر موهایتان قوی و سالم باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.