غذاهاي رژیمی

پای مرغ – رژیمی

مواد لازم برای ۴ نفر برای داخل پای:
▪ عصاره مرغ: ۴۵۰ میلی لیتر
▪ سرکه سفید: ۱۰۰ میلی لیتر
▪ سیر: ۲ حبه
▪ آویشن: ۳ شاخه
▪ ترخون: یک شاخه به علاوه یک شاخه برگ های ساطوری شده
▪ هویج حلقه شده: ۲۲۵ گرم
▪ سینه مرغ بدون پوست: ۴ تکه (۴۰۰ گرم)
▪ تره فرنگی خرد شده: ۲۲۵ گرم
▪ آرد ذرت یا آرد برنج: ۲ قاشق سوپ خوری
▪ آب: ۲ قاشق سوپ خوری
▪ کرم تازه یا خامه ترش: ۳ قاشق سوپ خوری
▪ خردل دیژون: یک قاشق چای خوری سر پر
▪ جعفری یا گشنیز ساطوری شده: یک قاشق سوپ خوری سر پر

● مواد لازم روی پای:
▪ خمیر شیرینی پزی: ۷۰ گرم
▪ روغن دانه های گیاهی: یک قاشق سوپ خوری
▪ فلفل: به میزان لازم

● روش تهیه :
عصاره مرغ و سرکه را در یک تابه بزرگ ریخته، آن را روی شعله بگذاریدو سیر، شاخه های آویشن، ترخون و هویج را اضافه کرده و صبر کنید تا به جوش بیاید. حالا شعله را کم کرده و بگذارید محتویات تابه برای ۳ دقیقه بجوشد. حالا مرغ ها را درون تابه گذاشته و کمی فلفل رویش بپاشید و در تابه را بگذارید تا برای ۵ دقیقه بجوشد. تکه های تره فرنگی را روی مرغ پاشیده، روی تابه را بپوشانید تا ۱۰ دقیقه دیگر هم بجوشد.
حالا تابه را از روی شعله بردارید و برای ۱۵ دقیقه به حال خودش بگذارید تا مرغ ها ضمن خنک شدن، کمی رطوبت به خود بگیرند.
بعد از این مدت، مایه داخل تابه را در یک ظرف دیگر ریخته (باید حدود ۵۰۰ میلی لیتر حجم داشته باشد که اگر کمتر است، به آن آب اضافه کنید.) مرغ و سبزی ها را درون ظرف ۱/۵ لیتری مخصوص پای (ظرفی گود) ریخته و شاخه سبزی ها را دور بریزید. مایع داخل تابه را درون تابه روغن دار ریخته، بعد آهسته مخلوط آب و آرد ذرت (یا آرد برنج) را به آن اضافه کنید. دوباره تابه را روی اجاق گذاشته و صبر کنید تا به جوش بیاید. مایع را دائم به هم زده تا سفت شود.
حالا تابه را از روی شعله برداشته و کرم تازه یا خامه ترش، خردل دیژون، گشنیز یا جعفری ساطوری شده را به آن اضافه کنید. مقداری هم فلفل به این مخلوط بیفزایید.
فر را به دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد رسانده، مرغ ها را به تکه های باریک و ضخیم بریده و با سس غلیظ مخلوط کنید. بعد همه مواد را با هم مخلوط کنید.
هر ورقه خمیر شیرینی پزی را به صورت ۴ تکه مربع یا مثلث ببرید. حالا سطح ظرف را با لایه های خمیر، که آغشته به مقدار کمی روغن هستند، بپوشانید. خیلی آرام سطح خمیر را با نوک انگشتان، مچاله کرده تا خمیر به صورت یکنواخت و صاف به محتویات داخل ظرف نچسبد. لبه های خمیر را هم به سمت داخل ظرف تا کنید یا اگر ظرف تان لبه دار است، لبه های خمیر را به آن بچسبانید.
روی سطح خمیر کمی فلفل بپاشید و ظرف را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بگذارید. در نهایت خمیر طلایی شده و سس در حال حباب زدن خواهد بود. غذا حاضر است؛ خیلی سریع آن را سرو کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.