خواص درماني گیاهان و میوه ها

پرطرفدارترین میوه پاییز .انار

انارمیوه خوش طعم وبا فواید درمانی زیاد اما خوردن آن برای برخی از افراد ممنوع است

 

با شروع فصل پاییز و برودت هوا ابتلا به سرما خوردگی به شدت شایع می‌شود،: مصرف برخی میوه های پاییزی که حاوی ویتامین c است، در جلوگیری از سرماخوردگی مفید است. افراد با مصرف انار در این فصل می‌توانند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنند.

انار یکی از منابع غنی ویتامین C محسوب می‌شود، افزود: این میوه با دارا بودن آهن در از بین بردن کم خونی و فقر آهن مؤثر است.

از تمامی قسمت‌های انار می‌توان استفاده کرد، ادامه داد: انار را می‌توان به صورت میوه و آب انار، رب، لواشک و مربای انار مصرف کرد. قسمت‌های مختلف درخت انار، به خصوص پوست، ریشه و ساقه انار دارای 20 درصد “تانن” و “اسید پونی کوتانیک” Punicotaniv acid است، همچنین پوست درخت انار دارای الکالوئیدی به نام “پله تیه رتین” Pelletierin است.

پتاسیم را یکی از مواد مفید موجود در انار دانست و عنوان کرد: پتاسیم از عناصری است که برای پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی و عروقی مفید است. همچنین با دارا بودن ویتامین‌های گروه b در پیشگیری از ناراحتی عصبی و قلبی عروقی موثر است.

‌آنتی اکسیدان موجود در انار در‌ پیشگیری از آلزایمر، درمان تصلب شرایین و کاهش فشار خون، کلسترول و درمان کم خونی نقش بسزایی دارد، افزود: “آنتی سیامین”، “پلی فنولیک” و “اسیدالاژیک” موجود در انار که مواد متشکله رنگدانه‌های آن هستند در جلوگیری از سرطان سینه و پروستات نقش بسزایی دارد.هسته انار هم همراه گوشت آن می‌تواند مصرف شود،  هسته انار دارای اسید چرب اشباع نشده و در درمان بیماری‌های قلبی، عروقی و جلوگیری از پوکی استخوان مفید است،

انار دارای ۷ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ۳۰ درصد ویتامین سی، ۳۶ درصد ویتامین کا، ۱۶ درصد فولات و ۱۲ درصد پتاسیم است. هر یک لیوان آب انار حدود ۲۱ گرم قند و ۱۴۴ کالری دارد.

اگر به التهاب فیزیکی ناشی از بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اید و قصد کاهش آن را دارید، حتما از انار استفاده کنید؛ چراکه خواص آب انار مانند یک داروی بدون عوارض عمل کرده و توانایی بسیار زیادی در کاهش التهاب‌های مشکل‌ساز دارد که باعث تقویت سیتسم ایمنی بدن خواهد شد.

خوردن انار برای چه کسانی ممنوع است

انار یک میوه پاییزی است که نام آن ریشه در کلمه یونانی به معنای سیب با دانه‌های درشت دارد. این میوه پرطرفدار دارای طبع سرد و خشک است.

انار دارای ویتامین‌های فراوان، آهن و آنتی اکسیدان است که به میزان ترشی آن مزاج سرد و خشکی‌اش هم متغیر خواهد بود.

میوه انار علی‌رغم فواید بی‌نظیری که دارد برای برخی از افراد مضر است و در صورت مصرف عوارضی را برای آن‌ها خواهد داشت.

طبق نظر متخصصان افراد داری مزاج سرد به دلیل نفخ زیاد و سست شدن معده باید از مصرف انار پرهیز کنند. همچنین مبتلایان به زخم معده در صورت استفاده از انار دچار تشدید معده درد می‌شوند.

به گفته متخصصان هسته‌های انار موجب تشدید یبوست می‌شوند، بنابراین افراد دچار یبوست باید از مصرف این میوه خودداری کنند.

انار به علت وجود آهن فراوان در آن باعث ایجاد حالت تهوع، درد شکم و استفراغ خواهد شد؛ بنابراین استفاده از این میوه برای افراد دچار اختلالات هضم توصیه نمی‌شود

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.