درمان و مراقبت از پوست

8 نکته مهم در رابطه با جوش های صورت

داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شد.

1.به زنانی که دارای پوست چرب و مستعد جوش زدن هستند، توصیه می شود از مواد آرایشی کمتر استفاده کنند.

2.استرس می تواند ناشی از کم خوابی یا عوامل دیگری باشد. مثلا در برخی از زنان در روزهای قبل از قاعدگی، استرس موجب تشدید جوش می شود. همچنین چربی زیاد زیر پوست،التهاب، عفونت و اختلالات پوسته ریزی نیز از مهمترین عوامل ایجاد جوشها هستند.

3. پوست تمام افراد به صورت نامحسوس پوسته ریزی می کند و افرادی که عمل پوسته ریزی در آنها دچار اختلال شده و متوقف شده است، جوش میزنند.

4. جوشهای صورت براساس شدت و میزان و قدمت متفاوت هستند، اگر میزان بروز جوش ها متوسط و رو به شدید باشد، حتما داروی خوراکی ضد جوش نیاز دارد و آنتی بیوتیک های مناسب باید تجویز شود. معمولا جهت درمان، داروهای هورمونی زنان تجویز می شود و برای جوش های خیلی شدید، کپسول رواکوتان که داروی بسیار قوی است، تجویز می شود.

برای جوشهای متوسط و ضعیف، محلول های الکلی ضد جوش و داروهای موضعی کافی بوده و داروی خوراکی لازم نیست.

5. صابون نقش اساسی در کاهش جوشها ندارد و تنها یک ماده کمک کننده است که چربی را کم می کند.

6. در گذشته تصور می شد غذاهایی با طبع گرم سبب ایجاد جوش می شود. در حال حاضر این قضیه به فرد بستگی دارد و این طور نیست که بگوییم حتما همه باید چربی ها و شیرینی های کمتر استفاده کنند. افرادی که جوش می زنند، می توانند همه چیز بخورند و اگر مشاهده کردند مصرف ماده غذایی خاصی سبب افزایش جوش می شود، می توانند آن ماده غذایی خاص را کمتر مصرف کنند.

7. داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شدند، می توانند و اگر این داروها با دقت و علم، تجویز و استفاده شوند مفید و اثر بخش هستند.

8. ترکیبات لایه بردار برای درمان جای جوش ها مفید است و اثرات ضد چروک دارند و برای شفافیت پوست بسیار اثر بخش اند.

در پایان توصیه می شود:

بعد از مصرف لایه بردارها به دلیل اینکه پوست حساس می شود حتما از ضد آفتاب استفاده شود و از اقدامات تحریک کننده پوست مانند بند انداختن که حساسیت پوست را تشدید می کند به شدت پرهیز شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.