خواص درماني گیاهان و میوه ها

كاهش سرطان رحم با نوشيدن قهوه

نوشیدنی محبوب اغلب ما ایرانی‌ها، چای است، اما به تازگی قهوه هم جای خودش را در بین ما باز کرده است.اگر از “کلاس” ظاهری که قهوه با خود به همراه می ‌آورد، بگذریم، بهتر است درباره فایده‌های آن هم قدری اطلاع داشته باشیم. شاید تعجب کنید اگر بدانید در ده سال اخیر، نوزده هزار بررسی در مورد این فایده‌ها انجام شده و نتیجه اغلب آنها هم به نفع قهوه تمام شده است.ماده‌ای که در قهوه وجود دارد و آن را از این همه امتحان سربلند بیرون آورده، “کافئین” نام دارد. قهوه در مقدار مساوی، چیزی حدود سه و نیم برابر بیشتر از چای و کولا کافئین دارد.
البته بعضی از خواص قهوه هم مربوط به کافئین نیست. قهوه، آنتی اکسیدان‌ های زیادی هم دارد، مثل کلروژنیک و توکوفرول که باعث برخی اثرهای شفابخش آن می ‌شود. به اضافه ی مواد معدنی مثل منیزیم که معلوم شده می ‌توانند در بهبود پاسخ بدن به انسولین و اصلاح متابولیسم گلوکز مؤثر باشند.

نوشیدن قهوه موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم می‌شود

پژوهشگران ژاپنی اعلام کردند: بر اساس دستاوردی که آنها به دست آورده اند، نوشیدن روزانه قهوه توسط زنان موجب کاهش خطر ابتلای آنان به سرطان رحم می شود. یک تیم تحقیقاتی از وزارت بهداشت، رفاه و کار ژاپن با همکاری پژوهشگران ژاپنی دانشگاه توهوکو تحقیقی را در این زمینه بر روی زنان انجام داده اند.
به گزارش ان .اچ .کی ، پژوهشگران ژاپنی گفتند، در جریان تحقیقات خود متوجه شده اند که خطر گسترش سرطان رحم در بین زنانی که روزانه دو فنجان و یا بیشتر قهوه می نوشند، در مقایسه با زنانی که یک تا دو فنجان قهوه در هفته می نوشند، به نصف می رسد.
پژوهشگران همچنین دریافته اند که نوشیدن قهوه با هورمونهای جنسی زنان در ارتباط است و به طور آشکار بر یائسگی آنان تاثیر دارد.
پروفسور کیوشی ایتو یکی از اعضای تحقیقاتی دانشگاه توهوکو گفت: ترکیبات مختلف قهوه برای کاهش خطر ابتلای افراد به سرطان ، با یکدیگر در ارتباط هستند.
ایتو افزود: اگر این تیم ژاپنی بتواند این موضوع را تعیین کند که کدام یکی از ترکیبات قهوه بزرگترین نقش را در کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد،کمک بزرگی در پیشگیری از بروز سرطان و درمان این بیماری خواهد کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.