انواع رژیم های چاقی و لاغری

کاهش وزن با نوشیدن آب گرم !

آب برای زندگی حیاتی است. پزشکان، متخصصین تغذیه و سلامت توصیه می‌کنند که روزی حداقل ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید. اگرچه بسیاری از مردم نوشیدن آب سرد را به گرم ترجیح می‌دهند، اما بسیاری از متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که آب را به صورت داغ یا گرم میل کنید. این باور وجود دارد که آب گرم برای بدن مفید بوده و خواص فراوانی دارد. در ادامه به فواید آب گرم برای لاغری می‌پردازیم.


پاک‌کننده طبیعی
نوشیدن آب گرم به پاکسازی بدن به طور موثری کمک می‌کند. می‌توانید با ۲ مرتبه نوشیدن یک لیوان آب گرم در روز، مشکل هضم ضعیف را در بدن‌تان رفع کنید. نوشیدن یک لیوان آب گرم در صبح زود به دفع کردن سموم از بدن و پاکسازی کلی بدن کمک می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب گرم هر روز صبح و با شکم ناشتا، در کمک به حرکات روده‌ای و درمان یبوست موثر است. آب گرم یا داغ به تجزیۀ ذرات غذا کمک کرده و باعث می‌شود تا مواد غذایی سریع‌تر در میان روده‌ها عبور کنند.


آب گرم برای لاغری
آب گرم چربی‌های ته‌نشین شده در بدن را تجزیه کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند. بدنی که به خوبی آبرسانی شده باشد، می‌تواند به فعالیت سریع عضلات و اندام‌های بدن کمک کند. این باعث می‌شود تا فعالیت متابولیکی بهبود یافته و در نتیجه کالری‌ها سریع بسوزند. یک انسان معمولی، باید ۱۵ دقیقه قبل از خوردن وعده‌های اصلی غذا، آب گرم میل کند تا اشتهای‌ زیادش سرکوب شود. در واقع اینکار باعث می‌شود تا پرخوری و دریافت کالری تا ۱۳ درصد کاهش یابد. متخصصین باور دارند که نوشیدن آب گرم قبل از صبحانه کمک می‌کند تا در طول روز کالری کمتری دریافت کنید.

نوشیدن آب گرم در صبح برای جلوگیری از هوس‌های غذایی موثر بوده، بدن را آبرسانی کرده و باعث می‌شود تا احساس سیری داشته باشید. اگر آب گرم را قبل از وعده‌های اصلی میل کنید، سریع‌تر سیر می‌شوید و در نتیجه کمتر غذا خواهید خورد.

بسیاری از ما احساس گرسنگی را با احساس تشنگی اشتباه می‌گیریم. این اشتباه می‌تواند باعث پرخوری شود. در چنین مواقعی توصیه می‌شود که قبل از غذا خوردن، یک لیوان آب گرم بنوشید تا در صورت تشنگی، نیازتان برطرف شود.

براساس درمان آیورودایی، اضافه کردن لیمو و عسل به آب گرم به بهبود هضم و تقویت درخشندگی و سلامت پوست کمک می‌کند. اینکار همچنین به آب طعم خوبی می‌دهد و مصرف آن را راحت‌تر می‌کند.

نظر شما دربارۀ فواید آب گرم برای لاغری چیست؟ تجربه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.