غذاهاي رژیمی

کباب به همراه سبزیجات

مواد لازم:

گوشت فيله گوساله 500 گرم

قارچ درشت 500 گرم

پياز متوسط 3 عدد

فلفل دلمه‌اي سبز 2 عدد

گوجه‌فرنگي 4 عدد

روغن زيتون 4 قاشق

رب گوجه‌فرنگي 2 قاشق غذاخوري

نمك، فلفل و پودر سير به ميزان لازم

روش تهيه:

ابتدا گوشت را به قطعات 4×2 سانتيمتر و به يك اندازه برش دهيد، يك عدد از پيازها را خلالي برش دهيد و سپس گوشت را با پياز و ففل و دو قاشق روغن زيتون مزه‌دار كنيد و بگذاريد تا 12-10 ساعت بماند تا گوشت ترد و لطيف شود.

گوجه‌فرنگي و فلفل و 2 عدد پياز را به تكه‌هاي درشت برش دهيد.

سپس برش‌هاي گوشت، پياز، فلفل، گوجه‌فرنگي و قارچ را به سيخ بكشيد و روي آتش كباب كنيد رب گوجه را همراه 2 قاشق روغن زيتون و پودر سير و فلفل كمي حرارت دهيد سپس يك دوم پيمانه آب به آن اضافه نموده و بگذاريد تا چند جوش بزند و همراه كباب سرو كنيد.

مي‌توانيد اين كباب را در فر هم تهيه كنيد بدين ترتيب كه كباب‌ها را به سيخ چوبي كشيده و شعله بالاي فر را روشن كنيد. سيني مخصوص فر را چرب نماييد، سيخ‌هاي كباب را داخل سيني قرار داده و در طبقه بالاي فر بگذاريد، يك ظرف كباب‌ها كه پخت آن‌ها را برگردانيد تا طرف ديگر هم بپزد.

نكته تغذيه‌اي: از آنجايي كه اين كباب با سبزيجاتي چون فلفل و گوجه‌فرنگي همراه است، حائز اهميت مي‌باشد چون اين سبزيجات حاوي ويتامين C، ويتامين A و مواد ضدسرطان همانند ليكوپن (گوجه‌فرنگي) هستند فقط هنگام كباب كردن توجه داشته باشيد قسمت‌هايي از گوشت و سبزيجات نسوزد زيرا مواد سوخته شده بسيار براي سلامتي مضر است.

زهرا حداد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.