غذاهاي رژیمی

کوفته تبریزی رژیمی

مواد لازم:

سبزی شامل گشنیز، جعفری، شوید، ترخون، مرزه              1کیلو

لپه                                                                             2پیمانه

گوجه فرنگی                                                                 6عدد

آرد نخودچی                                                                 نصف پیمانه

 

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه،زیره سیاه                                به مقدار لازم

روغن زیتون                                                                  به مقدارلازم

آلو و گردو                                                                     به مقدار لازم

 

 طرز تهیه :

 

لپه را از شب قبل خیس کنید و با کمی آب بپزید.برنج را نیز جداگانه پخته و به همراه لپه ها چرخ کنید، بعد سبزیها را که کاملا ریزخورد کرده اید به همراه آرد نخودچی و ادویه جات به لپه و برنج چرخ شده اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا آماده شود.آنها را گلوله گلوله کرده و وسطشان را در صورت تمایل آلوچه یا مغز گردو بگذارید و در قابلمه ی مناسب قرار دهید.

 

حال گوجه و آب را مخلوط کرده و بگذارید خوب بجوشد تا به سسی نه چندان سفت تبدیل شود، این سس را روی کوفته ها بریزید و قابلمه را روی شعله ی ملایم بگذارید تا آرام آرام پخته شود و جا بیفتد .همراه روغن زیتون میل کنید.

مقالات مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن