خواص درماني گیاهان و میوه ها

آب ليموترش بنوشيد تا بيماري هايتان درمان شود!

لیموترش سرشار از ویتامین C است و از بیماری اسكوربوت جلوگیری می‌كند. لیموترش منبع غنی از پتاسیم است. در 100 گرم از آبلیمو، 140 میلی‌گرم پتاسیم و 40 تا 50 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد كه این مقدار ویتامین C دو برابر در آب پرتقال است.

لیموترش برای بیماران مبتلا به تصلب شرائین، واریس و خونریزی لثه مفید است همچنین برای پاكسازی پوست بسیار مفید است، اما چگونه؟

لیموترش سرشار از ویتامین C است و از بیماری اسكوربوت جلوگیری می‌كند. لیموترش منبع غنی از پتاسیم است. در 100 گرم از آبلیمو، 140 میلی‌گرم پتاسیم و 40 تا 50 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد كه این مقدار ویتامین C دو برابر در آب پرتقال است. هر 100 گرم لیموترش 27 كالری دارد.لیموترش برای لاغر كردن بسیار مناسب است.

اگر صبح به صورت ناشتا با آب و عسل مخلوط كرده و مصرف شود تا پایان روز فرد احساس گرسنگی پیدا نمی‌كند. اگر لیمو ترش با عسل خورده شود معده را اذیت نمی‌كند.تركیبات آبلیمو را می‌توان قندها،پلی ساكارید،اسید‌های عالی،چربی، كاراتنوئید‌ها، ویتامین‌هایA، B1، B2‌، B3، مواد معدنی، فلانوئید‌ها و لیمونوئید‌ها و اسانس نام برد.

مهمترین اسید‌های عالی لیموترش اسید‌سیتریك است كه 10درصد آبلیمو را تشكیل می‌دهد. همچنین2 درصد سیترات كلسیم و پتاسیم در آب لیمو وجود دارد.لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی، افزایش مقاومت بدن،جلوگیری از عفونت‌ها می‌شود،ضد سرطان است، آنتی‌اكسیدان قوی و اثر قابض كننده دارد و مقوی بدن است.

همچنین برای غرغره كردن گلو مناسب است.نقش ویتامین C در بدن خنثی كردن نیتروزامین‌ها است و پكتین موجود در لیموترش باعث كاهش كلسترول خون می‌شود كه برای بیماران قلبی و عروقی و كم كردن عوارض بیماری بسیار مفید است.

لیمو ترش مانع اسهال و استفراغ می‌شود.همچنین بیوفلاونیدهای موجود در آن خاصیت شكنندگی مویرگ‌ها را كاهش می‌دهد. در تصلب شرائین،واریس و خونریزی لثه بسیار مفید است.بیوفلاونوئید‌ها باعث استحكام مویرگ‌ها شده و خاصیت ضد میكروبی در خون دارد و باعث كاهش تب و سرماخوردگی می‌شود.

لیموترش خاصیت مقوی كردن پانكراس و كبد را دارد و مصرف آبلیمو برای افرادی كه دارای زخم گلو و پیوره هستند می‌تواند مفید باشد.مخلوط آبلیمو و گلیسرین به كیفیت 1 به 10 برای نرم كردن پوست و از بین بردن جوش،آكنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید است.اگر 90 میلی‌گرم گلیسیرین با 10 میلی گرم آبلیمو مخلوط شود و بلافاصله روی پوست مالیده شود سبب پاكسازی پوست می‌شود و اگر كه این لوسیون موقع خواب روی پوست مالیده شود می‌تواند اثرات مفیدی روی پوست داشته باشد.آبلیمو برای رفع عطش و افراد رماتیسمی بسیار مفید است. البته مصرف زیاد آبلیمو به‌خصوص آب لیموی خالص ممكن است اثرات مخرب بر روی مینای دندان بگذارد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.