رنگ کردن مو

آشنایی با جدول کد رنگ مو و استاندارد های رنگ مو

 

رنگ کردن موها طرفدارهای زیادی دارد که ما هم آن را از قلم ننداختیم و به صورت کامل راجع به آن صحبت خواهیم کرد که این پست فقط پایه و اساس رنگ ها را شامل می شود و در پستهای آتی به صورت دقیق تر و سلسله مراتب راجع به آن توضیح خواهیم داد.

رنگ مو

رنگ مو ها با مارک های بسیار متنوع و فراوان در بازار یافت می شوداماتقریبا همه ی آنها اصولی را برای شناسایی رنگ مو رعایت می کنند.

پایه های رنگ مو

رنگها در ده پایه هستند که به ترتیب عبارتند از:

۱ ۲ ۳ ۴ ۵
مشکی پرکلاغی مشکی طبیعی قهوه ای سوخته قهوه ای متوسط قهوه ای روشن
۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰
بلوند تیره بلوند متوسط بلوند روشن بلوند خیلی روشن بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

 

پایه ی رنگ را عمق رنگ نیز می گویند و تن سایه ایست که روی مو می افتد . به تن رفله و سایه هم می گویند.

NATURAL-N ASH-A C-CINDERY GOLD-G MATT-M BEIGE-B RED-R RFRED FIRE
طبیعی خاکستری دودی طلایی زیتونی بژ- قهوه ای مایل به زرد و خاکستری قرمز – بلوطی قرمز آتشین
V-VIOLET W-WARM K-CUPPER BL-BLOND LIGHT RL-RED LIGHT RE-RED NF-NATUR
بنفش یا شرابی گرم برزیلی یا موکا مسی بلوند روشن ویژه قرمز روشن – مسی طلایی مسی بنفش یاماهاگونی فوق طبیعی

مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره ی خاکستری است.

همان طور که ملاحظه کردیدرنگها در پایه های ۱ تا ۱۰ وجود دارند . بعضی از رنگها فقط در چند پایه ی روشن وجود دارند. این موارد بر حسب سلیقه ی کارخانه ی تولید کننده متفاوت است. اما در واقع بیس همین است.

نحوه ی استفاده از اکسیدان ها :

به طور کلی اگر بخواهید رنگتان تیره شود از اکسیدان ۱ یا ۶% و همیین طور اگر بخواهید رنگتان روشن شود از اکسیدان ۲ یا ۹% استفاده کنید.

برای پایه ی مو از ۱ تا ۴ از اکسیدان ۶%یا همان اکسیدان شماره ی ۱ استفاده می کنیم.

برای پایه ی مو از ۵ تا ۱۰ اکسیدان شماره ی ۹% یا اکسیدان شماره ی ۲ استفاده می کنیم .

اکسیدان شماره ی ۳ یا ۱۲% مخصوص دکلره است . ولی در رنگهای بالا یعنی پایه ی ۹ و ۱۰ هم می توانیم استفاده کنیم و درکلبیشتر کارایی را در دکلره یا دکاپاژ دارد.

  • دکلره :برداشتن رنگ از موی طبیعی با اکسیدان و پودر دکلره.
  • دکاپاژ :برداشتن رنگ از موی رنگ شده با اکسیدان و پودر دکلره.

ترکیب رنگها

می دانیم که سه رنگ قرمز ، زرد و آبی رنگهای اصلی هستند یعنی ما نمی توانیم آنها را ایجاد کنیم ولی بقیه ی رنگها از ترکیب این سه رنگ ایجاد می شود. از ترکیب سه رنگ اصلی زرد ،قرمز ،آبی به نسبت مساوی رنگ سیاه بوجود می آید و اگر تمام رنگهای اصلی و ترکیبی در یک رنگ وجود داشته باشد آن رنگ سفید به نظر می آید. رنگ خاکستری ترکیبی از رنگ سیاه و سفید است .

رنگی که رنگ اصلی را خنثی کند رنگ فرعی نامیده می شود . از ترکیب دو رنگ اصلی کنار هم رنگی ایجاد می شود؛ که این رنگ فرعی رنگ اصلی مقابل خود را خنثی می کند ،که به آنها اصطلاحا خنثی کننده می گویند؛ یعنی مثلااگر رنگی تن نارنجی داشت برای خنثی کردن تن نارنجی از رنگی استفاده می کنیم که در آن تن آبی وجود داشته باشد مثل مشکی یا خاکستری یا مثلا زردی داشت برای خنثی کردن رنگ زرد از نقطه مقابل آن یعنی بنفش استفاده می کنیم به این معنی که کمی واریاسیون بنفش یا رنگ دودی به رنگ اصلی اضافه می کنیم.بنابراین اهمیت دانستن مثلث رنگ بسیار مهم است زیرا می توانید رنگ دلخواهتان را ایجاد کنید یا رنگ ایجاد شده ی فعلی را اصلاح کرد و به مقصود مورد نظر مشتری نزدیک کنید .

*** با تر کیب کردن رنگ ها رنگ موی فوق العاده زیبایی به دست می آورید ؛تجربه ثابت کرده که تمام رنگها را می توانید با هم ترکیب کنید گرم با گرم یا سرد با سرد و یا حتی گرم با سرد ؛البته این نکته را فراموش نکنید که در ترکیب رنگها سلیقه به خرج دهید نا قافل چند رنگ عجیب و غریب را با هم تر کیب نکنید.

 

 

منبع : زیبا شو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.