آموزش و نکات آرایش

آموزش اصولی برداشتن ابرو برای آرایشگران

طرز دادن یک قوس به ابرو متناسب با چهره
مشتری را آماده کنید و به حالت نیمه راست در صندلی مخصوص بنشانید و از کنار مشتری کار کنید. نوع قوس ابرو را متناسب با چهره انتخاب نمایید و با مشتری در خصوص تیپ ابروهای مناسب برای چهره او بحث کنید. ابروها را با کمپرس یا یک حوله مرطوب گرم، نرم کنید یعنی روی ابروها قرار دهید. بگذارید برای مدت کافی روی ابروها بماند تا نسوج ابروها نرم و سست شود.  موها را یکایک از جهت رویش مو با یک حرکت سریع بکشید و یا پنبه آغشته به لوسیون آن ناحیه را ضد عفونی نمایید.  موهای بالای ابرو را به طرف پایین برس بزنید و اضافات آن را بردارید و موهای زیر ابرو را به طرف بالا برس بزنید و اضافات آن را بردارید. در آخر کار بعد از شکل دهی ابرو برای اصلاح ابروهای از شکل افتاده می توانید استفاده از مداد ابرو یا سایه ابرو را به او بیاموزید. وقتی در ابرو فواصل (نقاط) خالی از مو وجود دارد می توان آنها را با حرکات (ضربات) مو مانند با یک مداد ابرو پر کرد. برای صاف و نرم کردن نشانه های مداد از برس استفاده کنید.

چند نکته مهم قبل از شکل دادن اصلاحی ابروها
هنگامی که قوس ابرو خیلی بلند است موی زائد را از بالای ابرو بردارید و قسمت زیر آن را با مداد پر کنید.
هرگاه قوس زیاد کوتاه باشد:موی زائد و اضافه را از قسمت زیر ابرو بردارید و شکل ابرو را بوسیله مداد ابرو بالاتر بسازید.
پیشانی بلند: قوس ابرو را می توان اندکی بالا گرفت تا از بلندی پیشانی بکاهد.
پیشانی کوتاه: یک قوس کوتاه ابرو به پیشانی خیلی کوتاه ارتفاع بیشتری می دهد.
چشم های دور از هم: با بسط دادن خطوط ابرو تا گوشه های داخلی چشمها می توان چشمها را نزدیکتر بهم جلوه گر ساخت. اما باید دقت بعمل آید تا از دادن یک حالت اخم آلود به چهره مشتری خودداری شود. ابروهای پیوست هم به این چهره ها می آید.
چشم های نزدیک بهم: برای دور از هم جلوه دادن چشمها فاصله میان آنها را بیشتر کنید و همچنین ابروها را مختصراً به طرف بیرون بسط دهید.
صورت گرد: ابروها را قوس بلند دهید تا صورت باریکتر بنظر بیاید.  از گرد کردن ابروها خودداری نمایید.
صورت سه گوش یا مثلث: برای خنثی کردن باریکی پیشانی، ابروها را فقط در انتها اندکی قوس بدهید. خطوط را مستقیماً از بالای گوشه های داخلی چشم ها آغاز کنید و تا انتهای استخوان گونه ادامه دهید.
صورت چهار گوش یا مربع: اگر قوس بلندی در انتهای ابروها وجود داشته باشد صورت بیضی تر بنظر خواهد رسید. خطوط را مستقیم از بالای گوشه چشم ها شروع کنید و به طرف بیرون امتداد دهید.
صورت های کشیده: قوس کمان ابرو را آنقدر کم نمایید که تقریباً ابرو به صورت یک خط مستقیم در آید.

توجه:
ابروهای مستقیم با تاج گرد صورت کشیده را کوتاهتر جلوه می دهد.
ابروهای پر پشت و پهن شخص را خشن نشان می دهد.
چنانچه ابروها را خیلی ظریف و نازک فرم دهید از زیبایی چشم ها کاسته می شود.
چنانچه ابروها بلندتر از اندازه معین و انتهایش به طرف پایین باشد چهره مسن تر از سن واقعی به نظر می رسد.
ابرویی که انتهایش بطرف بالا باشد قیافه را جوانتر نشان می دهد.
برای بینی کوتاه سر ابرو باید صاف باشد.
برای چشم های گود و فرو رفته ابروی باریک مناسب است.
جهت چشم های برآمده ابروان باید پهن و بلند باشند.
سر ابرو می تواند صاف ، اریب یا گرد باشد
.

طرز اندازه گیری ابرو با مقایسه چشم و بینی در یک صورت بیضی به روش کلاسیک و روش فانتزی
برای تعیین ابتدا و انتها و بالاترین نقطه ابرو یعنی کمان یا قوس ابرو در یک صورت بیضی می توان بوسیله یک مداد ابروی بلند و تیز به شرح زیر عمل نمود.
۱- مداد را طوری در کناره پره بینی قرار بدهید که به حالت عمود ابرو را در یک نقطه قطع نماید و با نوک مداد علامت بگذارید این نقطه ابتدای ابرو می باشد این روش کلاسیک بوده و در روش فانتزی مداد را بالای پره بینی قرار می دهیم.
۲- مداد را طوری در کناره پره بینی تا (بالای پره بینی) قرار دهید که به حالت اریب از گوشه خارجی چشم عبور کرده و در یک نقطه ابرو را قطع نماید، آن نقطه انتهای ابرو است علامت بگذارید.
۳- مداد را طوری کناره پره بینی تا (بالای پره بینی) قرار دهید که خط فرضی آن از روی مردمک چشم (در روش جدید کناره خارج مردمک چشم) عبور کرده و ابرو را در نقطه ای قطع نماید علامت  بگذارید آن نقطه بلندترین نقطه کمان ابرو می باشد بعد نقاط را با نقطه چین به هم وصل کنید این نقاط بالای ابرو می باشد که موهای خارج از خط را بر داشته برای نقاط پایین ابرو با توجه به خواست مشتری مبنا به پهن بودن یا باریک بودن ابرو نقاط را انتخاب می نمایید باید توجه داشت که جلوی ابرو (تاج ابرو) تا کمان ابرو می تواند با هم از نظر پهنا برابر باشد ولی قسمت کمان ابرو نمی تواند از تاج ابرو پهن تر باشد و اشتباه است. ولی تاج ابرو می تواند از بقیه قسمت های ابرو پهن تر باشد و انتهای ابرو باید از بقیه قسمت ها باریکتر باشد طوری که به یک یا دو تار مو ختم شود.
توجه: انتخاب درست فرم و حالت ابرو در زیبایی چهره نقش برجسته ای دارد و حالت عینی آن می تواند بازگو کننده احساس درونی شخص نیز باشد. در ضمن رنگ مو با رنگ ابرو باید هارمونی داشته باشد، مثلاً موی بلوند یا قرمز با ابروی قهوه ای مناسب است.
در شکل دهی پایانی ابرو چند نکته را باید رعایت کرد.

۱- انتهای ابرو به یک یا دو تار مو ختم شود.
۲- انتهای ابرو یک سوم کل ابرو و کمان تا تاج ابرو دو سوم کل ابر و باشد.
۳- تاج و کمان می تواند از نظر پهنا یکی باشد.
۴- کمان نمی تواند پهنتر از تاج باشد.
۵- از موهای بالای انتهای ابرو استفاده کرده تا انتهای ابرو بالاتر به نظر برسد.

منبع: sooratgaran.com

برچسب

مقالات مرتبط

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.