آموزش و نکات آرایش

آموزش مراحل مانیکور

چند نکته وجود دارد که ممکن است میل داشته باشید که در طی مراحل انجام مانیکور آنها را بدانید و رعایت نمایید.

پاک کننده کوتیکل : این محلول های آرایشی در نرم کردن ناخن کمک می کنند و حاوی ۲-۵ درصد هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید پتاسیم و گلیسیرین می باشند. از این محلول ها قبل از سوهان کشیدن بر روی ناخن خود بمالید و همچنین قبل از اینکه در کاسه مخصوص انگشتان (finger bowl) قرار دهید.
پاک کننده های ناخن : معمولا یک نوع لایه بردار به شکل مایع هستند که به آب اضافه شده تا در تمیز کردن ناخنها کمک کنند.
لوسیون یا کرم کوتیکل : پوست و ناخن را نرم و مرطوب نگه می دارد.
سفید کننده های ناخن: این مواد آرایشی حاوی هیدروکسید هیدروژن یا اسیدهای اورگانیک می باشند که می توانند هم بر روی ناخن و هم زیر ناخن مالیده شوند تا لکه های ناخن پاک شوند.
پوشش پایه، انتخاب رنگ مینا و پوشش رویی
خشک کننده های لاک : این محصولات آرایشی می توانند بر روی لایه رویی مینا(ناخن) اسپری شوند و برای خشک کردن سطح ناخن طراحی شده اند. حلال موجود در این محصولات باید بخار شوند تا لاک خشک شود. وقتی لاک بر روی ناخن زده می شود حلال های سطح ناخن شروع به متساعد شدن کرده و حلال های روی لایه زیرین شروع به حرکت به سمت بالا می کنند و سطح رویی شروع به سخت شدن می کند. این حلال ها باید بر سطح این لایه خشک و سخت شده پاشیده شود و کم کم هم بخار شدن کاهش می یابد. خشک کننده های لاک ، این لایه ضخیم را با کشیدن حلال ها به درون خود دفع می کنند. این عمل مانند فشار دادن یک اسفنج خیس است. لاک به طور کلی خشک نمی شود. تقریبا یک ساعت زمان احتیاج دارید تا کاملا مینای ناخن از این حلال ها پاک شده و سخت شود .
روغن های خوشبو کننده: برای کم کردن استرس و ایجاد آرامش در شما.
لوسیون های پوست اندازی : برای لایه برداری از پوست خشک و زبر
موم پارافین: موم پارافین با باز کردن منافذ در رطوبت سازی و نرم کنندگی پوست کمک کرده و به روغن های خوشبو کننده اجازه می دهد تا به لایه بیرونی پوست نفوذ کند.
حال وسایل مانیکور و سوهان و اسباب مورد نیاز را تهیه و مرتب کنید تا در صورت نیاز در مراحل مانیکور به راحتی در دسترس باشند. بعد دستان خود را بشویید . صابون یا مایع شوینده حتما ملایم باشد. دستان خود را خوب آبکشی و خشک کنید.

نکات مراقبتی از ناخن
۱. بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن یا ظرف شستن می باشد. چون این فعالیت ها کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و پوست اطراف ناخنها را نرم می نماید.

۲. لاک نازک کننده نیز می تواند پس از لاکی که قبلا زده شده و بطور ناخواسته ضخیم شده استفاده شود. این لاک لاک ضخیم قبلی را به میزان دلخواه نازک می کند. لاک را در یخچال نگهداری نمایید تا عمر طولانی تری داشته باشد.
۳. سعی نمایید بیش از یکبار در هفته از پاک کننده های لاک (آستون) استفاده نکنید زیرا ناخن ها را خشک می کند و ناخن های خشک بیش از ناخن های نرم و مرطوب شده در معرض شکسته شدن هستند.
۴. یک لایه و پوشش رویی بر روی لاک مانند لاک های براق کننده و بی رنگ بر روی لاک ناخن خود بزنید (سعی کنید از لاکهای تقویتی مرغوب و محکم کننده ها استفاده کنید). این کار احتمال شکسته شدن ناخن ها را به حداقل می رساند. روی ناخن های طبیعی بدون لاک نیز می توانید هر روز یک لایه از این لاک های بی رنگ و براق کننده بزنید تا رطوبت ناخن ها حفظ شود.
۵. پس از شستن دست ها از کرم و لوسیون استفاده کرده و روی ناخن ها را نیز بزنید. دست ها و ناخن ها پس از شستشو با آب و صابون و پاک کننده های قویتر زود خشک می شوند. سعی کنید آنها را چرب و مرطوب نگهدارید. می توانید برای اینکار از مرطوب کننده ها و نرم کننده هایی مانند وازلین و غیره استفاده نمایید. هر شب قبل از خواب نیز حتما این کار را انجام دهید
۶. با استفاده از تکه چوب(خلال دندان) شما می توانید زیر ناخن ها را تمیز کنید. محلولی با ترکیب ۱ قسمت ماده سفید کننده و ۱۰ قسمت آب درست کرده و پنبه را به آن محلول آغشته کرده سپس به هر قسمت از ناخن که لک و کثیف شده بمالید تا جرم آن پاک شود.

زیر ناخن ها را با یک تکه چوب خلال دندان یا مسواک و محلول صابون و ماده سفید کننده بسابید تا لکه ها برطرف شوند.
۷. ویتامینی به نام بیوتین ناخن ها را در حیوانات محکم تر می کند. دانشمندان در بعضی از تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که شاید این ویتامین توانایی محکم کردن ناخن های انسان را داشته باشد. بیوتین در دراگ استورها موجود است. خوردن ژله را فراموش نکنید ژلاتین نقش اساسی در رشد ناخن و همچنین از پوسته پوسته شدن اطراف ناخنها جلوگیری میکند و بافت اطراف ناخنها را زیباتر خواهد کرد.
۸. در مورد ناخن های مصنوعی که بر روی ناخن های طبیعی اصطلاحا کاشته می شوند مراقبت ها باید جدی تر و دقیق تر باشد.
۹. باید پس از کاشت ناخن خیلی مراقب بود اولا که ناخن مصنوعی نباید زیاد بلند باشد تا هنگام برخورد محکم با جایی یا چیزی نشکند. از آستون نیز نباید زیاد استفاده کرد چون لایه مقاوم و محکم آن را به زور از بین برده و سریع می شکند. پس از ۴ الی ۶ ماه که ناخن مصنوعی کم کم از روی ناخن طبیعی (به علت رشد ناخن) می رود باید توسط فرد متخصص چک شود. و مدام ترمیم شود.

منبع : sooratgaran.com

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.