درمان و مراقبت از پوست

آیا ژل‌ها یا پرکننده‌ها پس از تزریق در صورت حرکت میکنند؟

مواد پرکننده (filling agent) که به نام ژل هم شناخته میشوند،موادی هستند که با هدف بازسازی و زیبایی پوست به کار می روند. طی سالهای اخیر مصرف مواد پرکننده برای درمان اسکار جوش صورت،محو خطوط پوستی و برجسته کردن اجزای صورت بسیار شایع شده است.

برای پاسخ به پرسش بالا ذکر این مقدمه لازم است که در ابتدای ورود پرکنندهها به ایران مادهای ارزان قیمت با نام ژل پاژ وارد ایران شد. این ژلها از جنس پليآکريلاميد و غيرقابل جذب براي بدن بود. از آنجايي که اين ژل جذب نميشد، بعد از مدتي از محلي که تزريق صورت گرفته بود، حرکت ميکرد و پايين ميآمد و همچنين موجب واکنشهاي التهابي ميشد.

به همین دلیل تزریق این نوع ژل ممنوع اعلام شد.در حال حاضر اغلب ژلهای موجود در بازار از جنس هیالورونیک اسید هستند. اسيدهيالورونيك يك ماده طبيعى است كه در همه موجودات زنده وجود دارد. غلظتهاى زیاد این ماده در بافت پوست وجود دارد که به صورت يك ماده ژلهای فضاى بين كلاژن و فيبرهاى الاستین را پر میكند.

در حال حاضر از اسید هیالورونیک برای محو کردن خط اخم بين ابروها، خطوط گوشه دهان و خطوط خنده کنار بینی استفاده میشود.همچنین این ماده برای برجسته کردن لب و گونهها به کار میرود. به دلیل اینکه اسید هیالورونیک ماده طبیعی میباشد هیچ واکنش التهابی پس از تزریق آن مشاهده نمیشود و به دلیل اینکه این ماده با بافت اطراف خود ممزوج میشود به هیچوجه پس از تزریق حرکت نمیکند. افرادی که قصد تزریق ماده پرکننده دارند، بهتر است قبل از تزریق، نام و جنس پرکننده را از پزشک خود بپرسند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.