آموزش و نکات آرایش

ابروها را اصولي و زيبا برداريد با توجه به فرم صورت


اولین گام برای زیباتر‌شدن چهره، توجه به ابروهاست. ابروها نقش قاب را برای چشم بازی می‌كنند؛ یك تصویر زیبا در قاب زیبا و مناسب، جلوه بیشتری پیدا می‌كند. ابروها كمك می‌كنند چشم‌ها و صورت زیبایی واقعی خودشان را بیشتر نشان دهند، البته در صورتی كه مرتب و فرم گرفته باشند.اما برای داشتن ابروهای زیبا 2 عامل مهم است؛ اول اینكه ابروهای خود فرد پرپشت باشد و دیگر اینكه هنگام آرایش كردن و برداشتن ابروها كاملا به فرم چهره و چشم‌ها توجه شود كه این در مورد  همه افراد صدق می‌كند، یعنی شما چه از آن دسته افرادی باشید كه پس از مراجعه به آرایشگر و تمیزشدن ابرو پس از مدت‌زمان كوتاهی كه دوباره اضافه ابروها در خواهد آمد خودشان آنها را تمیز می‌كنند یا از جمله افرادی باشید كه دوست ندارند ابروی‌شان را دست دیگری دهند؛ می‌توانید با دانستن چگونگی فاصله چشم و ابرو  و  رعایت اصول آن پس از تمیزشدن ابروها از زیبایی آنها لذت ببرید. در این پرونده هرآنچه برای زیباتر شدن ابروهایتان احتیاج دارید را به‌شما می‌گوییم.در قسمت اول به اصول زیباشناختی یك ابروی مناسب اشاره می‌كنیم و در قسمت دوم تمام راه‌های داشتن یك ابروی پرپشت و زیبا را از زبان دكتر باریك‌بین، متخصص پوست و مو برایتان می‌آوریم.


ستاره ها به دنبال ابروی پهن

جالب است بدانید این روزها بیشتر هنرپیشه‌های سینما و افراد مشهور ترجیح می‌دهند مدل ابروهایشان را یا پهن نگه دارند یا نزدیك به حالت طبیعی ابروهایشان. تا جایی كه بعضی از آنها بیشتر اوقات موهای اضافه ابرو هم دارند و خیلی هم درصدد صاف‌بودن همیشگی ابروهایشان نیستند.

برداشتن زیاد ابرو موها راکم می کند

بسیاری از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند، زیاد برداشتن ابرو با موچین می‌تواند به‌مرور ابروهای شما را بسیار كم كند. به‌همین‌دلیل اگر می‌خواهید دوباره ابروهای گذشته خود را به‌دست بیاورید، قبل از هركاری موچین و بند را كنار بگذارید. باید از كندن موها دست بكشید تا ابروها فرصت رشد داشته باشند. اگر امروز بدون ملاحظه موهای ابروهایتان را بكنید، به‌طور حتم در آینده‌ای نزدیك دیگر نمی‌توانید آنها را با فرم‌های زیبا آرایش كنید. ابروهایی كه فاصله بین آنها زیاد باشد و گوشه خارجی‌شان كمی رو به پایین باشد، نگاهی خالی و بی‌تفاوت به چشم می‌دهد و ابروهای پهن و نزدیك به‌هم چهره را اخمو و ترش‌رو
نشان می‌دهد.

فاصله ابروها چقدر باشد؟

خیلی‌وقت‌ها ممكن است ابرو بسیار زیبا برداشته شده و فرم و شكل آراسته‌ای داشته باشد اما با همه زیبایی‌اش در چهره ما كاستی احساس شود یا اینكه احساس اخم و گرفتگی در چهره هنوز دیده شود كه این می‌تواند مربوط به رعایت‌نشدن فاصله بین چشم و ابرو باشد.  فاصله طبیعی ابروها باید به اندازه پهنای یك چشم باشد، البته در چشم‌های نزدیك به‌هم باید فاصله ابروها را باید به اندازه پهنای یك چشم درنظر بگیریم و اشكالی ندارد مداد اندازه‌گیری كمی در گوشه چشم به طرف داخل چشم قرار بگیرد.

این مدل ابرو به شما می‌آید

برای صورت‌های مربعی شكل، ابرو را در قسمت زاویه كمی قوس‌دار برمی‌داریم و بهتر است به‌طرف دم‌ ابرو كشیدگی ملایمی داشته باشد.

در چهره‌های قلبی شكل (مثلث معكوس) دنباله ابرو هرچه بلندتر  باشد، مناسب‌تر است.

در چهره‌های گلابی شكل، ابرو را بلند و زاویه آن را به سمت شقیقه حالت می‌دهیم.

ابروهایی كه دنباله كوتاه و زاویه‌دار دارند برای صورت‌های گرد مناسب‌‌تر هستند.

ابروهایی كه دنباله كوتاه دارند برای چهره‌های كشیده مناسب‌تر هستند.

چه زمانی ابروها را از بالا خالی كنید

اگر نمی‌خواهید ابروی‌تان نازك شود، برای خط انداختن یك ردیف از بالا كم كنید. حال اگر فاصله بین چشم و ابرو بیش از حد خود بود، باید این كار را از بالای ابرو انجام دهید كه این‌كار به‌كمتر‌شدن این فاصله كمك خواهد كرد. گاهی این فاصله كم است و شما هم دوست دارید ابروی‌تان پهن باشد كه بهتر است برای مدل‌دادن تنها و تنها از زیر ابرو كم‌ كنید و آن هم در حد مدل‌دادن و بالای آن را زیاد دست نزنید، فقط كمی تمیز كنید.

بهترین حالت ابرو چگونه است؟

بهتر است ابروها را تا حد امكان طبیعی نگه‌دارید. بعضی ابروها فقط نیاز به برداشتن چند تار مو دارند و بعضی با تغییردادن فرم، كامل می‌شوند. البته موقع برداشتن ابرو باید توجه داشت كه موها یكی‌یكی و در جهت رشدشان برداشته شوند. ابرویی مناسب است كه متناسب با فرم صورت باشد و شكل چشم‌ها را برجسته‌تر نشان دهد.

فرم ابرو را پیدا كنید

الف) مداد را درامتداد بینی تا گوشه داخلی چشم می‌گذاریم، به‌این‌ترتیب خط شروع ابرو مشخص می‌شود. موهای بین 2 ابرو را باید برداشت.
ب) مداد را كنار بینی می‌گذاریم به‌طوری‌كه امتداد آن از وسط مردمك چشم بگذرد یا به‌طور عمودی روی صورت قرار می‌دهیم تا از كنار لبه خارجی چشم عبور كند و محل بالاترین نقطه ابرو را مشخص می‌كنیم.
پ) مداد را كنار بینی، در مسیری كه از گوشه خارجی چشم عبور می‌كند، قرار می‌دهیم تا نقطه انتهایی ابرو را مشخص كنیم.

 

 

 

سيب سبز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.