آرایش و زیبایی

از افتادگی گونه جلوگیری کنید

گونه‌ها معمولا شانس خوبي ندارند و به‌عنوان يك عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرند. آويزان شدن پوست اطراف گونه مي‌تواند سن فرد را بيشتر جلوه دهد؛ بنابراين براي جلوگيري از اين اتفاق، ورزش‌هاي زير را به‌طور مرتب انجام دهيد تا گونه‌هايي برجسته و سفت داشته باشيد و به اين ترتيب، چهره شما جوان و شاداب باقي بماند… البته توصيه مي‌كنيم حين انجام اين نرمش‌ها تنها باشيد تا خدايي نكرده كسي فكر نكند كه شما براي او شكلك درمي‌آوريد.

– صاف بنشينيد و با لب‌هاي بسته و حالتي راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌هاي خود را به جلو و عقب ببريد(در واقع لب‌ها را غنچه كنيد و دوباره به حالت عادي برگرديد). حين انجام اين ورزش با استفاده از انگشت‌ها، از به‌كارگيري عضلات گونه مطمئن شويد.

لب‌ها را غنچه كنيد و تا 10 بشماريد، استراحت كنيد و دوباره اين حركت را تا 10 بار انجام دهيد.

– با لب‌هاي بسته، لبخند آرامي بزنيد و بعد سعي كنيد گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بكشيد.

– براي انجام اين نرمش به آينه نگاه كنيد. لب بالاي تان را جمع كنيد؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حركت دهيد. در اين مرحله سعي كنيد لب بالا، بيني‌تان را لمس كند. تا 10 بشماريد و در همين حالت بمانيد. استراحت كرده و بار ديگر نيز اين حركت را تكرار كنيد.

– مثل نرمش قبل، حين انجام اين نرمش هم به آينه نگاه كنيد. تا جايي كه مي‌توانيد، لبخندي عريض و پهن بزنيد؛ درحالي كه لب‌هايتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعي كنيد گوشه لب‌ها تا جايي كه ممكن است به گوش‌هايتان نزديك شود؛ البته هرقدر دهان كوچك‌تري داشته باشيد، اين اتفاق غيرممكن‌تر است اما شما سعي كنيد اين اتفاق بيفتد، چون صرفا حركت ماهيچه‌هاي گونه مهم است.
حالا بيني‌تان را چين بدهيد و در آينه، بالا رفتن و كشيده‌شدن ماهيچه‌‌هاي گونه را ببينيد. تا 5 بشماريد و بعد از استراحت كافي، 10 بار اين حركت را تكرار كنيد.

– لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه داريد و لب بالا را باد كنيد(درست مثل مواقعي كه گونه‌ها را مثل بادكنك باد مي‌كنيم). همين حالت را حفظ كنيد و تا 10 بشماريد. حالا اين حالت بادكنكي را به گونه چپ منتقل كنيد و تا 10 بشماريد و بعد از آن هم به لب پايين و باز هم تا 10 بشماريد. در نهايت، اين بادكنك خودساخته را به گونه راست ببريد و براي آخرين‌بار تا 10 بشماريد.

بعد از استراحت كافي، 5 بار ديگر نيز تمام اين مراحل را طي كنيد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.