معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی

اشتراک گذاری لوازم آرایش ممنوع!

شما هم شاید دیده باشید كه در آرایشگاه‌های بانوان ازیك یا چند لوازم آرایش برای تمام مشتریان استفاده می‌شود.

مثلا از یك خط چشم و ریمل برای آرایش چشمان یك نفر استفاده می‌شود و اندكی بعد از همان لوازم آرایشی روی چشمان فرد دیگری استفاده می‌شود. این كار خطر ابتلا به گل‌مژه را افزایش می‌دهد. گل‌مژه عبارت است از التهاب غدد چربی (سباسه) در لبه پلك‌ها و ریشه مژه‌ها كه به صورت آبسه كوچك ظاهر می‌شود. قرمزی، تورم و درد پلك، باز نشدن كامل پلك و یك برجستگی جوش مانند روی پلك از نشانه‌های ابتلا به گل‌مژه است.
برای اینكه بتوانید از ابتلا به گل‌مژه پیشگیری كنید هیچ‌گاه از لوازم آرایشی فرد دیگری استفاده نكنید، فرقی نمی‌كند حتما لازم نیست این وسایل، لوازم آرایشی مشترك در آرایشگاه‌ها باشند بلكه باید تلاش كنید حتی از استفاده از لوازم‌ آرایشی دوست‌تان نیز خودداری كنید.
مطلب دوم این است كه حتما پیش از رفتن به رختخواب آرایش چشمان‌تان را پاك كنید. لوازم آرایشی روی مژه‌ها و اطراف چشم‌ محل مناسبی برای رشد میكروب‌ها هستند و در صورتی كه این كانون‌های میكروبی‌ را از اطراف چشمان‌تان پاك نكنید، می‌توانند موجب ایجاد گل‌مژه و التهاب چشم شما شوند. اگر گل مژه زدید، شامپو بچه ملایم را با آب گرم رقیق كنید و به وسیله یك گوش‌پاك‌كن ریشه مژه‌ها و پلك را هفته‌ای چند بار تمیز كنید تا میكروب‌ها، چربی‌، سلول‌های مرده اضافی پاك و زدوده شوند. شما می‌توانید به راحتی در برابر خواسته دیگران برای استفاده از لوازم شخصی خود، جواب منفی دهید و سلامت پوست و موی خود و دیگران را به خطر نیندازید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.