انواع رژیم های چاقی و لاغری

آيا فلفل قرمز لاغر مي‌كند؟

 

شايد سراغ خيلي از مواد غذايي مي‌رويد تا لاغرتان كند، اما دانستين اينكه انواع فلفل چه تاثيري در كاهش وزن شما دارد برايتان جالب خواهد بود

شايد شما خواندن اين مطلب،لاغري را با راه حل هايي غير از دنبال كردن يك رژيم غذايي سخت يا يك برنامه ورزشي سنگين تجربه كنيد.فلفل تند، خواص دارويي بسياري دارد وبه همين خاطر امروزه استفاده از اين ادويه دراكثر غذاها باب شده است. امروزه باور غلطي كه فلفل قرمز وفلفل تند، باعث ايجاد زخم معده يا تحريك آن مي‌شوند، كاملاً رد شده وفوايد اين ماده غذايي از مضرات آن، پيشي گرفته است! تحقيقات جديد برساختار اين ماده غذايي وچگونگي عملكرد آن در سيستم بدن نشان داده، استفاده از فلفل تند، مي‌تواند كمك بزرگي در كاهش وزن بكند.

ضد سرطان قوي

نوعي عصاره كه از فلفل تند گرفته مي شود، دردرمان بسياري از امراض پوستي مانند رفع التهاب وبر افروختگي پوست، رفع لك وانواع كك ومك موثر است.

فلفل تند، داراي خواص ضد سرطاني است.انواع اكسيدان موجود در اين ماده غذايي در مبارزه با راديكال‌هاي آزاد در بدن، نقش چشمگيري دارند.همچنين فلفل چيلي يا فلفل تند در جلوگيري از رشد سلول‌هاي موثر‌است.

انواع فلفل،حاوي منبع غني از ويتامين هايA وC هستند.

فلفل تند براي درمان افراد مبتلا به آرتروز نيز موثر است. تحقيقات اخير نشان مي‌دهد، مصرف فلفل قرمز يا فلفل تند با كاهش ناراحتي هاي مفصلي وآرتروز رابطه مستقيمي دارد.

محتويات فلفل تند تازه(چيلي):كالري:18 ،چربي:كمترازيك گرم، چربي اشباع شده:0گرم ، كلسترول:0 ، كربوهيدرات:4گرم، پروتئين:يك گرم ، فيبر: كمتر از يك گرم، سديم: 4گرم، ويتامين C:64 ميلي گرم

فلفل تند علاوه برداشتن خاصيت ضدسرطاني، به ميزان چشمگيري حاوي فيبر است كه در حفظ سلامت بدن موثر است

تركيب معجزه آسا

تحقيقات اخير در زمينه تركيبات فلفل نشان مي‌دهد، اين ماده غذايي حاوي تركيبي است كه توانايي بدن در سوخت وساز را بيشتر وسوزاندن كالري را افزايش مي‌دهد؛ اين تركيب معجزه آسا، ((كاپساسين)) نام دارد كه به عنوان عامل مشخصي در ترشح آدرنالين شناخته شده است؛ اين ماده با افزايش ترشح آدرنالين، باعث بالا رفتن ضربان قلب ودر نتيجه ترشح عرق مي‌شود.دانشمندان براين باورند كه بالا رفتن ضربان قلب وعرق كردن ناشي از بالا رفتن حرارت بدن، باعث متابوليسم بيشتر وسوخت وساز بالاتر ودر نتيجه از دست دادن كالري بيشتر مي‌شود.

همه تحمل خوردن فلفل تند را ندارند

دی هیدروکاپسیات(DVT)، ترکیبی از خانواده کاپساسین هاست که در بسیاری از قرص های لاغری استفاده می شود؛ همین ترکیب است که تندی را به فلفل هدیه داده است. از آنجایی که بسیاری از افراد نمی توانند تندی فلفل را تحمل‌کنند، به مکمل ها وقرص های لاغری حاوی ترکیبات فلفل پناه می برند.طی یک آزمایش صورت گرفته، 34 دنفر به 2گروه مساوی تقسیم شدند وبه یکی از این گروه ها، قرص های حاوی DCT وبه گروه دیگر قرص های بدون این ترکیب داده شد؛ این 2 گروه پس از مصرف این قرص ها در آزمایش شرکت کردند.نتایج به دست آمده نشان داد، آن گروهی که قرص های لاغری حاویDCT مصرف کردند، بیشتر از گروه دیگر کالری سوزاندند ودر نتیجه لاغرتر شدند.

“انواع فلفل چه از نوع تند وچه شیرین، حاوی ترکیباتی هستند که تحقیقات نشان‌داده دمای بدن را به میزان چشمگیری بالا می برند ومصرف اکسیژن را بعد از 20 دقیقه خوردن فلفل به حداکثر می رسانند؛ این، یک خبر بسیار خوشحال کننده است، چرا که به معناست که بدن، کالری بیشتری می سوزاند وبه کاهش وزن کمک بسیاری می کند.”

آینده DCT در رژیم غذایی وکاهش وزن

قطعا همه افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند با شنیدن این که قرص های لاغری جدید حاوی ترکیب DCT وارد بازار شده، خیلی خوشحال می‌شوند.ترکیبات این قرص ها مواد موجود در فلفل قرمز تند است که باعث افزایش سوخت وسازبدن ودر نتیجه کاهش وزن می شود.

با نوش جان کردن فلفل تند، احساس گرما وآتش گرفتن می کنید. علت این است که کاپساسین موجود در فلفل، باعث ترشح آدرنالین می شود؛ این هورمون در بالا رفتن دمای بدن نقش موثری دارد. دمای بدن بالا رفته، متابولیسم افزایش پیدا می‌کند ودر بسیاری از افراد، باعث عرق کردن می شود.پس از این که این حالت به وجودآمد، بدن کالری بیشتری می سوزاند وفرد لاغر می‌شود.

قطعا فلفل بدون هیچ دلیلی تند نیست؛ تندی آن هم علتی دارد! این ماده غذاغیی، حاوی کالری بسیار کمی است، به همین خاطر مهمان تمام بشقاب های رژیمی است

واما از دیگر خواص فلفل

انواع فلفل، حاوی منبع غنی از ویتامین های A وC هستند

بدنیست بدانید که این دسته از سبزی ها از قدیم مورد توجه گیاه شناسان غربی بوده اند.آنها معتقد بوده اند که از این گیاهان می توان برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها ورهایی از سوءهاضمه استفاده‌کرد.حتی بسیاری از گیاه شناسان چینی توصیه کرده اند که خانم ها برای رهایی از دردهای ناشی از دوره قاعدگی بهتر است از این سبزی ها در این دوران استفاده کنند.آنها در اصطلاح می گویند این دسته از خانم ها بهتر است در این دوره از بشقاب های داغ استفاده کنند.

کاپساسین موجود در فلفل به بسیاری از خواص درمانی آن کمک می کند تا سیستم قلبی-عروقی را تحریک،سیستم هاضمه را تقویت، درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین بخشد، وبه مثابه((داروی ضد احتقان وضد باکتری)) عمل می کند.

فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد که این امر باعث پایین آمدن فشار خون می شود.این گناه همچنین از انعقاد خون دررگ های خونی جلوگیری می کند، این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری های قلبی نظیر آترواسکلروز(سخت شدن رگ ها) کمک می کند.

هر چند فلفل سبب سوزش زبان می شود، اما این گیاه واقعا مسکنی قوی است.جالب است بدانید که 7 هزار سال قبل از میلاد مسیح، در آمریکای جنوبی ومرکزی از این سبزی به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شد وبا سفر کریستف کلمب به این مناطق، این سبزی به کشورهای اروپایی، سپس به سراسر دنیا معرفی شده است.این گیاه ابتدا سبب تحریک درد می شود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می دهد.این حالت، آن را برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند به طرز خاصی موثر کرده است چون چندین روز طول می کشد تا نتایج قابل توجه آن معلوم شود.

انهایی که از زونا،دردناشی از دیابت، درد پس از برداشتن سینه(ماستکتومی)وسایر دردهای پس از عمل جراحی رنج می برند، می توانند به ویژه از چندین نوع فلفل یا انواع((کرم های کاپساسین)) که قابل دسرسی است،بهره ببرند.

این گیاه به عنوان داروی ضد احتقان،سبب رفیق ونازک شدن خلط وخارج‌شدن آن از ریه ها می شود.از آنجا که این گیاه بافت ریه را تقویت می‌کند،در نتیجه برای آنهایی که مبتلا به آمفیزم هستند نیز مفید است.

منبع مجله زندگی ایده آل

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.