رنگ کردن مو

اهمیت مثلث رنگ مو

از ترکيب سه رنگ اصلي زرد ، قرمز ، آبي به نسبت مساوي رنگ سياه بوجود مي آيد و اگر تمام رنگهاي اصلي و ترکيبي در يک رنگ وجود داشته باشد آن رنگ سفيد به نظر مي آيد.
سه رنگ قرمز ، زرد و آبي رنگهاي اصلي هستند يعني ما نمي توانيم آنها را ايجاد کنيم ولي بقيه ي رنگها از ترکيب اين سه رنگ ايجاد مي شود.

از ترکيب سه رنگ اصلي زرد ، قرمز ، آبي به نسبت مساوي رنگ سياه بوجود مي آيد و اگر تمام رنگهاي اصلي و ترکيبي در يک رنگ وجود داشته باشد آن رنگ سفيد به نظر مي آيد.

رنگ خاکستري ترکيبي از رنگ سياه و سفيد است . رنگ خاکستري وقتي بسيار روشن باشد به رنگ سفيد و وقتي بسيار تيره باشد به رنگ سياه نزديک مي شود. رنگهاي طبيعي داراي مقداري رنگ خاکستري مي باشند.

رنگي که رنگ اصلي را خنثي کند رنگ فرعي ناميده مي شود . از ترکيب دو رنگ اصلي کنار هم رنگي ميانشان ايجاد مي شود. که اين رنگ فرعي رنگ اصلي مقابل خود را خنثي مي کند .

بنابراين

اگر رنگي تن نارنجي داشت براي خنثي کردن تن نارنجي از رنگي استفاده مي کنيم که در آن تن آبي وجود داشته باشد مثل مشکي يا خاکستري.

بنابراين اهميت دانستن مثلث رنگ براي آرايشگرها بسيار مهم است زيرا مي تواند رنگ دلخواه مشتري را ايجاد نمايد يا رنگ ايجاد شده ي فعلي را اصلاح کرد و به مقصود مورد نظر مشتري نزديک کرد.

رنگهايي که تن قرمز ، نارنجي ، مسي ، طلايي دارند رنگهاي گرم و رنگهايي که تن بنفش ، آبي ، سبز ، داشته باشند رنگهاي سرد محسوب مي شوند .

يک رنگ گرم يک رنگ سرد

رنگهاي گرم با رنگهاي سرد و بالعکس هرگز ترکيب نمي شوند . ما نمي توانيم آنها را با هم بکار ببريم . از ترکيب آنها رنگي زشت و نازيبا ايجاد مي شود.

رديف اول هر کاتالوگي سري رنگهاي طبيعي است که با N شروع مي شود . مي تواند به صورت عدد خالص و مميز نيز ذکر شود يا يک ععد خالص و مميز و صفر بعد از مميز به عنوان مثال 0/2 که پايه ي رنگ مشکي طبيعي است.

توجه : در بعضي از کاتالوگها رنگ مشکي پر کلاغي از سري طبيعي حذف شده و به گروه دودي اضافه شده است . در اين صورت يک شماره از شماره ي رنگهاي طبيعي کاسته مي شود.

مشکي پر کلاغي
به غير از رنگهاي طبيعي بقيه ي رنگها رنگ فانتزي هستند .

فرق رنگهاي طبيعي با فانتزي:

– قدرت پوشش دهندگي موهاي سفيد را دارند
– قابل ترکيب با تمام سري رنگها هستند .

چند نکته ي مهم :

هيچگاه رنگها با تن هاي متفاوت را با هم ترکيب نکنيد زيرا ايجاد بي نظمي م يکند .

هيچ گاه بيشتر از دو يا سه رنگ را با هم مخلوط نکنيد زيرا رنگ ثبات لازم را پيدا نمي کند .

هيچگاه رنگهاي کارخانه هاي متفاوت را با هم ترکيب نکنيد چون هر کارخانه اي فرمول مخصوص به خود را دارد .

در صورت نياز رنگهايي را که اختلاف تن و پايه ي آنها زياد نباشد را مي توان در شرايط خاص مطرح شده ي زير با هم ترکيب کرد .

– سري سرد در يک پايه مثلا C8 + A8 + N8
– سري گرم در يک پايه R7 + V7
– سري N با هر رنگي ولي با يک پايه ترکيب مي شود .

نکاتي در مورد رنگ کردن مو ها

موهاي دکلره شده که به رنگ بلوند است و مي خواهيم تيره کنيم:از ترکيب دو رنگ سري گرم(شکلاتي و طلائي) شماره 3 يا 4 استفاده کرده با اکسيدان شماره 1 مخلوط مي کنيم و موها را رنگ مي کنيم.

موهاي به رنگ آلبالوئي يا شرابي که بعد از مدتي به رنگ قرمز(زنگ زده) تغيير پيدا کرده:اگر مي خواهيد موها را قهوه اي يا زيتوني تيره کنيد بايد موها را دکلره کنيد و از رنگ سري طبيعي و زيتوني به نسبت مساوي با اکسيدان 1 و کمي آب مخلوط و موها را رنگ کنيد،در صورتي که مي خواهيد رنگ را از روي مو پاک کرده و موها را روشن کنيد بايد به يک متخصص مراجعه کنيد زيرا استفاده از ماده remover نياز به تخصص و مهارت دارد.

موهاي مش شده اي که مي خواهيم رنگ آنرا يکدست کنيم:رنگ n3وw3 را به نسبت 2 به 1 با کمي اکسيدان و آب به اندازه اي که به شکل ماست شل در بيايد مخلوط کرده،تکه هاي مش را جداگانه با اين مخلوط رنگ مي کنيم وقتي به اندازه کافي تيره شد موها را شسته وبا رنگ دلخواه رنگ مي کنيم.

مويي که با دکلره بلوند شده و بعد از مدتي جلوه خود را از دست داده(زرد شده): 1 قاشق پودردکلره+کمي اکسيدان+1کف دست شامپو+آب را با هم مخلوط کرده و روي موي خيس مي زنيم و 5 دقيقه صبر مي کنيم ،موها را شسته و با فرمول زير رنساژ مي کنيم:

w4به اندازه يک نخود+c9 يک بند انگشت يا
a10+c9 هر کدام 1بند انگشت
+چند قطره اکسيدان+آب به اندازه اي که به شکل دوغ شود

اگر موهاي خودرا بلوند کرده ايد و الآن رشد ريشه داشته و نمي دانيد که بايد چه کار کنيد،مي توانيد مانند مش با فويل بصورت رديفي موها را جدا کرده و کنار بگذاريد و بقيه موها و ريشه را رنگ تيره بزنيد،اين روش براي خانم هايي که موهاي سفيد دارند و ريشه مو دو رنگ است کاربرد دارد،در مورد موهايي که رنگ طبيعي آن ها يکدست و تيره است مي توانيد با کلاه تارهاي نازکي را بيرون آورده و به رنگ ريشه مو کنيد(لولايت

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.