درمان و مراقبت از مومتفرقه

اهمیت مراقبت از مو در فصل پاییز

چند روش برای مراقبت از موها در فصل پاییز وروش های که موهاتان همچنان شاداب به نظر برسد.

فصل پاییز جز فصل‌های زیبای سال است اما با توجه به طبیعت خود هوای خشک‌تری دارد. تغییرات آب و هوا، قرارگیری در معرض بادهای شدید و استفاده از شوفاژ می‌تواند به طور جدی بافت و حتی رنگ موهای شما را تغییر دهد. پاییز یکی از فصل‌هایی است که ریزش موی فصلی در آن زیاد می‌شود . در این فصل به دلیل خشکی هوا موها شکننده، خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند و شما باید روش نگهداری و مراقبت از موهای خود را تغییر دهید. در فصل پاییز باید رطوبت کافی به موهای خود برسانید. استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده و نرم کننده مو کمک زیادی به حفظ سلامت مو در این فصل می‌کند.

در فصل پاییز چه مشکلاتی برای موها ایجاد می‌شود؟

خشک شدن مو

خشکی هوا در فصل پاییز و زمستان و از طرف دیگر گرما و سایش مو به دلیل پوشیدن روسری و کلاه های پشمی باعث از بین رفتن کوتیکول مو می‌شود که نتیجه آن خشکی، کدورت و شکنندگی موها است.
مات و کدر شدن موها
اگر آسیب‌های ناشی از یووی و کلر که در تابستان موهای‌تان را آزرده است رفع نکنید، در گذر از گرما به فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان، رنگ موهای تان کدر و مات می شود. برای درخشان نگه داشتن رنگ موها و جلوگیری از نمایان شدن تارهای سفید بر اثر این کم رنگ شدن بهتر است در فصل گرما به مراقبت از موهای خود را بیشتر اهمیت دهید. همچنین در فصل پاییز و زمستان، موها را با استفاده از سرم‌های مناسب هیدراته کنید تا از شکنندگی آن‌ها جلوگیری کنید و کوتیکول‌های آسیب‌دیده بر اثر گرما ترمیم شوند.

الکتریسیته ساکن

ایجاد الکتریسیته ساکن، جدا شدن تارهای مو و اصطلاحا پرواز کردن آن‌ها برای همه آزار دهنده است که مخصوصا در پاییز و زمستان اتفاق می‌افتد. دلیل آن تماس تارهای مو با کلاه، هدبند و روسری های پشمی است. اصطکاک مو با این الیاف پشمی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شود که نتیجه آن بلند شدن تارهای مو است. برای رفع این مشکل محصولاتی وجود دارند که الکتریسیته ساکن مو را از بین می برند. مثلا موس های حالت دهنده، واکس های براق کننده و روغن مو.

شوره سر

فقدان رطوبت باعث خشک شدن پوسته سر می‌شود. در این حالت پوسته سر روغن کمتری ترشح کرده که منجر به تولید شوره سر می‌شود. این حالت باعث ایجاد شوره و التهاب پوسته سر می‌شود.

از بین رفتن حجم مو

در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان، کمتر کسی بدون کلاه از خانه بیرون می‌رود. این کار از گوش‌ها در برابر سرما به خوبی محافظت می‌کند اما استایل موی شما را بهم می‌ریزد. زیرا کلاه موهای شما را به سر چسبانده و آن‌ها را صاف می‌کند. برای مقابله با این مشکل قبل از سشوار کشیدن به موهای خود اسپری حجم‌دهنده و یا اسپری نمک بزنید سپس در حالی‌که سرتان را رو به پایین نگه داشته‌اید، موهایتان را سشوار بکشید.

چگونه شادابی موها را در فصل پاییز حفظ کنیم؟

چرب کردن موها

استفاده از انواع روغن‌های طبیعی و چرب کردن موها به همراه ماساژ منظم رطوبت موها را افزایش می‌دهد و از موها در فصل پاییز مراقبت کرده و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. قبل از شستن موها از روغن گرم استفاده کنید تا موهای شما نرم شود. روغن بادام، روغن زیتون، روغن خردل سفید و روغن نارگیل برای این کار بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره روغن را به شامپوی خود اضافه کنید و یا پس از حمام در حالی که موهایتان هنوز مرطوب است روغن را به انتهای ساقه مو بزنید. این کار باعث می شود تا موها انعطاف پذیر و براق شوند.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا یا روغن گیاه چریش

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مو در فصل پاییز و زمستان، شوره سر می‌باشد. ژل آلوئه‌ورا یا روغن گیاه چریش را بر روی موهای خود ماساژ دهید. آلوئه‌ورا دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیز است که باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود و به طور طبیعی از شوره سر جلوگیری می کند.

تقویت موها

استفاده از میوه‌های زمستانی مثل نارنگی و پرتقال و انار که سرشار از ویتامین هستند برای رشد و لطافت ها ضروری است. علاوه بر این استفاده از آجیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید برای درخشندگی و شفافیت موها بسیار مفید هستند.پرهیز از آب داغ برای شستن موها

حمام کردن

استفاده از آب داغ در حمام تاثیرات نامطلوبی بر پوست و مو دارد. آب داغ با از بین بردن چربی های ضروری مو باعث خشک شدن و گره افتادن موها می‌شود. آب ولرم گزینه خوبی برای شست و شوی مو است. همچنین شستن موها با آب سرد، موجب باز شدن منافذ پوست سر و مرطوب ماندن و براق شدن موها می شود.
علاوه بر این سعی کنید زمان حمام خود را کوتاه کنید. متخصصین پوست و مو معتقدند حمام‌هایی که بیشتر از ده دقیقه طول می‌کشند چربی‌های ضروری مو را از بین برده و باعث خشکی موها می‌شوند.

استفاده از ترکیبات طبیعی

با استفاده از ترکیبات تمام طبیعی‌، جلوی خشک شدن بیشتر مو‌های خود را بگیرید. به گفته متخصصان پوست و مو، مواد طبیعی راه‌حل اصلی خشکی مو هستند‌، زیرا مانند مواد شیمیایی و الکلی روغن مو‌های‌تان را از بین نمی‌برند‌. پیشنهاد آن‌ها این است برای مرطوب کردن بیشتر موها از مواد طبیعی‌، ماسک ویژه روغن درمانی کراتین استفاده شود.

خشکی مو

اگر موهای خشکی دارید و با شروع فصل سرما این مشکل دو چندان می‌شود، برای رفع این مشکل بهتر است شامپوهایی استفاده کنید که چربی مورد نیاز مو را تامین کرده و موها را لطیف کند. اما دقت کنید شست‌وشوی زیاد موها و یا ماندن زیاد شامپو روی پوست سر اشتباه است.

رنگ کردن موها

توصیه می‌شود موهای خود را در فصل پاییز رنگ نکنید. رنگ مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی باعث افزایش ریزش مو و خشکی مو می‌شود. بنابراین بهتر است برای محفاظت از مو از رنگ کردن مو در فصل پاییز خودداری کنید و در صورت انجام این کار حتماً از نرم کننده مو برای حفظ نرمی و جلوگیری از شکنندگی مو استفاده کنید.

کوتاه کردن موها

در فصل‌های سرد و خشک مثل پاییز بهتر است برای مراقبت از مو و حفظ سلامتی آن، موهای خود را مرتباً کوتاه کنید. البته این کوتاهی به معنی گرفتن قسمت انتهایی مو است و این کار سبب می‌شود موهای شما شادابی بیشتری داشته باشند.

پوشاندن موها با کلاه و روسری در فصل پاییز

پوشاندن موها

همیشه زمانی که بیرون از خانه هستید پوشش مناسبی برای سرتان داشته باشید. همیشه یک روسری ضخیم یا یک کلاه گرم به همراه داشته باشید تا از موهایتان در برابر هوای سرد محافظت نمایید. در این صورت اطمینان پیدا خواهید کرد که موهایتان در برابر موارد صدمه پذیر محافظت شده است.

مرطوب نگهداشتن موها

با استفاده از انواع ماسک و نرم‌کننده مو، شرایط موهای خود را به حالت طبیعی برسانید. استفاده از مواد آبرسان و ماسک‌های طبیعی برای این کار توصیه شده است.

ماسک‌ مو طبیعی برای تقویت و درخشان کردن موها (ماسک موهای خانگی)
دلایل نازک شدن تارهای مو و راه های تقویت آن‌ها

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.