آموزش و نکات آرایشدرمان و مراقبت از پوست

اول این مقاله را بخوانید و بعد سایه بزنید!

سایه چشم یکی از لوازم آرایشی است که باوجود زیبایی و جذابیتی که به چهره خانم ها می بخشد، ممکن است مشکل های بزرگی برای سلامت آنها ایجاد کند…

در اصل لوازم آرایش مخصوص چشم، همیشه حساسیت زیادی را برانگیخته اند و متاسفانه اخبار بد و تکان دهنده زیادی در مورد پیامدهای منفی استفاده از مواد نامرغوب در این منطقه حساس صورت منتشر شده است بنابراین هنگام خرید و استفاده از سایه چشم، باید توجه و احتیاط بیشتری داشت.

در مورد انتخاب سایه چشم باید به رنگ چشم و مجلسی که قرار است به آن برویم، توجه زیادی داشته باشیم. معمولا از سایه های روشن در مجالس رسمی استفاده می شود. خانم های مسن معمولا سایه های قهوه ای می زنند تا وقار بیشتری به چهره خود ببخشند. برای خانم هایی با چشمان آبی رنگ، رنگ هایی مانند خاکستری، خاکستری مایل به قهوه ای، آبی پررنگ و بنفش و یاسی مناسب به نظر می رسند. برای رنگ چشم سبز، سایه های بنفش کمرنگ، صورتی، نارنجی، ارغوانی و سبز مناسب هستند. خانم هایی که چشم های قهوه ای دارند می توانند از سایه های مسی، برنزه، آبی، بنفش، طلایی و سبز روشن استفاده کنند.

در آرایش چشم به این نکته توجه کنید که رنگ چشم، سایه و پوست صورت با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند. ابتدا رنگ پایه اصلی (به عنوان مثال آبی) را انتخاب کنید بعد با ترکیب رنگ ها، به رنگ دلخواه خود برسید.

رنگ پایه اصلی سایه چشم خود را با توجه به موقعیت و فضایی که قرار است به آنجا بروید، انتخاب کنید. اگر قصد دارید رنگ طبیعی ابروهای خود را تغییر دهید، حتما باید از سایه های روشن تر استفاده کنید تا این تغییر چشمگیر باشد. به خاطر داشته باشید بی توجهی به پلک ها باعث می شود نمای موردنظر شما در قسمت سایه چشم ناقص به نظر برسد. خانم های مسن نباید از سایه های روشن استفاده کنند زیرا باعث مشخص تر شدن چین و چروک منطقه چشم و پلکشان می شود.

 

 

● سایه ها ی درخشان

برخی خانم ها علاقه مندند از سایه چشم مایع استفاده کنند که درخشندگی بیشتری در مقایسه با انواع جامد و پودری آن و مدت زمان ماندگاری بیشتری دارد اما ترکیب رنگ سایه چشم مایع، بسیار مهم است. چون، خودتان باید با ترکیب رنگ های مختلف به رنگ دلخواه برسید. البته این نوع سایه ها، ماندگاری طولانی دارند و استفاده از آنها آسان است به همین دلیل طرفداران زیادی دارند.

اخیرا شرکت های تولیدکننده لوازم آرایش انگلیسی، نوعی جدید از سایه های چشم با برند اسلیک وارد بازار کرده اند که در مقایسه با سایر محصولات مشابه، رنگ براق تری دارند و بیشتر برای خانم هایی که پوست روشنی ندارند، مناسب است. در واقع این سایه چشم، ترکیبی است از ۱۲رنگ سایه چشم های معمول در بازار با فرمولی شیمیایی که باعث می شود رنگ و جذابیت سایه افزایش پیدا کند و جذاب تر به نظر برسید. برای استفاده از این وسیله بهتر است از اپلیکاتور استفاده کنید تا میزان رنگ در تمام نقاط یکسان و یکدست باشد.

 

 

● سایه چشم و سلامت

اما هشدارهای جدی مربوط به استفاده از این قبیل لوازم آرایشی: «همیشه لوازم آرایشی به خصوص سایه چشم را از فروشگاه هایی تهیه کنید که معتبر و باسابقه هستند و پروانه های بهداشتی معتبر دارند. چون خرید سایه چشم نامرغوب یا تاریخ مصرف گذشته، عواقب منفی زیادی مانند خشک شدن مستمر پوست پلک و عفونت و آلودگی به باکتری های خطرناک خواهد داشت. سایه چشم مایع را هر ۹۰ روز یک بار تعویض کنید تا احتمال فساد آنها از بین برود. اگر روی پوست صورت خود مخصوصا در ناحیه نزدیک به چشم، آکنه مشاهده می کنید حتما صورت خود را با روغن های بهداشتی پوست پاک کنید و تا زمانی که این مشکل پوستی حل نشده از هیچ ماده آرایشی روی قسمت های حساس استفاده نکنید. نکته بعدی که متاسفانه معمولا با سهل انگاری خانم ها همراه است؛ استفاده مشترک از لوازم آرایشی است. گاهی شما قصد دارید یک رژ لب یا سایه چشم جدید با رنگی متفاوت خریداری کنید اما برای تست کردن آن، ابتدا از لوازم آرایشی دوستتان استفاده می کنید تا اگر نتیجه رضایت بخش بود، برای خرید آن اقدام کنید. این کار باعث انتقال بیماری ها و مشکل های پوستی می شود و خطرهای زیادی برای پوست حساس دور چشم و پلک به همراه دارد. لوازم آرایش خود را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید و لوازم آرایشی چون قلم مو را پس از هربار استفاده به دقت بشویید تا آثار روغن و مواد آرایشی کهنه روی آنها باقی نماند.»

روزنامه سلامت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.