آموزش و نکات آرایشدرمان و مراقبت از پوست

با آرایش نخوابید !

 

مواد آرایشی هنگام خواب کل سطح پوست را می‌پوشانند و اجازه تبادل حرارتی و تعریق در هنگام خواب را به پوست نمی‌دهند و آن را دچار اختلال خواهند کرد.

،مجتبی قمری متخصص پوست و مو در خصوص آسیب خوابیدن با مواد آرایشی روی پوست،‌ گفت:‌ معمولا این مواد هنگام خواب کل سطح پوست را می‌پوشاند و اجازه تبادل حرارتی و تعریق در هنگام خواب را به پوست نمی‌دهند که در این هنگام پوست دچار اختلال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با بروز اختلال انسدادی انواع مشکلات دیگر مانند جوش زدن رخ می‌دهد که در اکثر مواقع این جوش‌ها چرکی و وابسته به ریشه مو هستند.

قمری گفت: با بروز تعریق هنگام خواب مواد آرایشی بر روی پوست حساسیت نیز ایجاد می‌کند. به صورتی که حتی ممکن است مالیده شدن این مواد به پتو آلودگی ایجاد کند و ماندگاری آن در طولانی‌ مدت خصوصا در مواد آرایشی بدون کیفیت و ارزان منبع آلودگی، عفونت و آلرژی باشد.

وی اظهار داشت: آلودگی‌ها و مواد آرایشی باعث آسیب به پوست می‌شوند و با تکرار آن لایه‌های پوستی در هم می‌شکنند؛ هم‌چنین چین‌و‌چروک‌ و در نهایت پیری زود‌رس پوست‌ صورت‌ ایجاد خواهند کرد.

متخصص پوست در پایان اظهار داشت: خانم‌ها باید حتما قبل از خواب صورت‌ و پوست خود را مواد آرایشی و دیگر آلودگی‌ها پاک کنند. زیرا پاک‌کننده‌ها منافذ پوست‌ را به خوبی باز می‌کنند و به شادابی آن کمک زیادی خواهند کرد.
سلامت نیوز: مشکلاتی که خوابیدن با آرایش ایجاد میکند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.