آموزش و نکات آرایش

با دشمنان زیبایی خود آشنا شوید

خیلی ها ، مخصوصا خیلی از خانم ها دل شان می خواهد که پوستی زیبا و شاداب داشته باشند؛ با این حال کم نیستند خانم ها و آقایانی که با عادت های غلطی که دارند به پوست شان آسیب می رسانند. ۱۲ مورد از این عادت های غلط را با هم مرور می کنیم :

۱) استفاده نادرست از محصولات آرایشی: یکی از مهم ترین مواردی که باعث تخریب پوست می شود ، استفاده نادرست و نا به جا از محصولات آرایشی است. شما باید برای رهایی از این کار ابتدا نوع پوست تان را بشناسید و سپس اقدام به تهیه لوازم آرایشی نمایید. اگر پوست تان چرب است ، محصولات بدون روغن را تهیه کنید. اگر پوست حساسی دارید ، محصولات بر پایه شیر بهترین گزینه برای تان هستند و پوست خشک تان را باید با محصولات بر پایه روغن و آب ، چرب و مرطوب نگه دارید. استفاده از کرم های ضدچروک هم بعد از ۳۰ سالگی به همه افراد توصیه می شود.

۲) استفاده از پدها و برس های آرایشی کثیف: تجمع باکتری و انواع آلودگی ها در پدها و برس های آرایشی کثیف و تماس مستمر آنها با پوست ، سبب بروز حساسیت و جوش های التهابی روی پوست می شود. برای جلوگیری از این مشکل می توانید هر سه هفته یک بار لوازم جانبی محصولات آرایشی تان را با آب ولرم و شامپو بشویید و برای خشک شدن ، زیر نورخورشید قرارشان دهید.

۳) تماس گوشی تلفن همراه با پوست صورت: شاید باورتان نشود که یکی از دلایل جوش زدن گونه ها یا چانه ، تماس تلفن همراه تان با پوست این ناحیه از صورت تان باشد. چه تلفن همراه تان تمیز باشد ، چه آلوده. تنها چاره برای فرار از این مشکل هم استفاده کمتر از تلفن همراه یا حداقل استفاده از هندزفری هنگام مکالمه است.

۴) بیدار ماندن تا دیروقت: به گفته کارین گراسمن ، متخصص پوست و مو ، کمبود خواب باعث استرس می شود و استرس هم زمینه ساز بسیاری از بیماری های پوستی از جمله اگزما ، آکنه و پسوریازیس است. وی همچنین می گوید: «زمان خواب بهترین فرصت برای ترمیم سلول های آسیب دیده بدن در طول روز است و هرچه قدر که طول مدت خواب تان بیشتر باشد ، فرصت بیشتری هم برای بازسازی سلول های پوستی تان وجود خواهد داشت.» به عبارت دیگر ، هرچه قدر که بیدار ماندن طولانی مدت و در نتیجه کمبود خواب باعث صدمه دیدن پوست می شود ، در عوض خواب کافی سبب بازسازی سلول های قدیمی و جایگزین شدن سلول های جدید و شاداب پوست می شود.

۵) پاک نکردن صورت قبل از خواب: باقی ماندن محصولات آرایشی به مدت طولانی روی پوست سبب ایجاد جوش های التهابی و ایجاد چروک های عمیق به مرور زمان می شود ، مخصوصا اگر یک لایه دود هم روی کرم صورت تان بنشیند!به همین دلیل شما باید قبل از خواب ، صورت تان را با آب ولرم و یک صابون ملایم بشویید و پس از خشک کردن ، مقداری کرم ویتامینه شب روی آن بمالید و اجازه دهید که این کرم تا صبح جذب پوست تان شود. تاثیر شگفت انگیز این کار را بعد از دو ماه حتما مشاهده خواهید کرد.

۶) رژیم غذایی نامناسب: نتایج تازه ترین تحقیقاتی که در مجله تازه های پوست آمریکا به چاپ رسیده نشان می دهد که جایگزین کردن پروتئین و غلات سبوس دار به جای غذاهای فرآوری شده ای مثل سوسیس و کالباس یا غذاهای حاضری نقش به سزایی در کاهش جوش و تخریب سلول های پوستی دارد. خوردن غذاهای فرآوری شده و سرشار از نمک و قند و چربی باعث افزایش قند و چربی خون و در نتیجه اختلال در کارکرد بدن می شود که این اختلال روی تخریب پوست هم بی تاثیر نیست. از طرفی ، مصرف مواد و خوراکی های طبیعی مثل مغزها ، کره بادام زمینی ، آووکادو و سایر خوراکی های سالم ، کمک شایانی به رشد و سلامت مو ، ناخن و شادابی پوست می کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.