خواص درماني گیاهان و میوه ها

با سرطان سینه خداحافظی کنید

breast-cancer-prevention

علم تغذیه، نوشیدنی خاصی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد، دومین عامل مرگ و میر در بین زنان، سرطان و شایع ترین آن سرطان سینه است. با توجه به اهمیت

این موضوع تصمیم گرفتیم با معرفی این نوشیدنی در جهت اطلاع رسانی و پیشگیری از ابتلا به این سرطان با کمک شما دوستان عزیز قدمی موثر برداشته باشیم.
روش تهیه ی این نوشیدنی بدین صورت است.
نصف لیمو، (42 گرم حدودا)
یک گوجه بزرگ (گوجه ی بزرگ با حدود قطر 7 سانتی متر)
هندوانه (570 گرم حدودا)
روش تهیه ی این نوشیدنی بسیار ساده است. ابتدا نصف لیمو را در یک ظرف ریخته، سپس گوجه ی خرد شده را به آن اضافه می کنید و سپس آنقدر هندوانه به آن اضافه می کنید تا حجم مایع تقریبا به 900 میلی لیتر برسد.
بعد با هم زن، نوشیدنی خود رو آماده کرده و میل بفرمایید، این نوشیدنی برای جلوگیری از سرطان پروستات و سینه بسیار مفید است. اما معجزه ی این نوشیدنی به اینجا ختم نمی شود. این نوشیدنی خواص بسیار خاصی دارد از جمله :
جلوگیری از سرطان پروستات
لیکوپن( از هندوانه ی قرمز) خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی فوق العاده ای دارد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده لیکوپن در مقابل سرطان پروستات بسیار موثر است.
سرطان سینه
تحقیقات اخیر نشان داده لیمونوئید موجود در لیمو مانع از پیشرفت سرطان در آزمایشگاه ها روی حیوانات آزمایشگاهی و همچنین سرطان سینه در انسان ها است.
کوکوریتاسین، ترکیبی بسیار فعال و قوی در هندوانه است. این ترکیب به عنوان محرکی برای مرگ سلولی و منبعی غنی از ترکیبات ضد سرطان سینه است. کارتنوئید بالای هندوانه نیز شما را در مقابل سرطان سینه محافظت می کند.
گوجه نیز منبع بسیار خوبی از ملاتونین است که با روش متفاوت از جمله کاهش تولید استروژن، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می شود.
سرطان روده ی بزرگ
ترکیب اسید فولیک و دیگر ویتامین های ضروری موجود در هندوانه نقش بسیار مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرک دارد.
جلوگیری از ورم مفاصل
محتوای بتاکاروتن و ویتامین C بالای این نوشیدنی برای رفع التهاب بسیار موثر است که در شرایطی مانند آرتروز و درد مفاصل به بدن بسیار کمک می کند.
پاکسازی کلیه ها
هندوانه یک پاک کننده و داروی طبیعی برای مشکلات کلیوی و مثانه است.
همچنین این نوشیدنی به شما در تنفس راحت تر به علت ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در آن، تامین و نگهداری آب بدن، جلوگیری از سکته ی مغزی به علت اسید فولیک موجود در آن، جلوگیری از بیماری های قلبی با کاهش فشار خون و جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول ، کمک به سیستم گوارشی، کاهش کلسترول بد خون، دارا بودن خاصیت ضد التهابی کمک کرده و منبعی عظیم از آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن و … است. همچنین این نوشیدنی حدود 138 (در هر 900 میلی لیتر) کالری انرژی دارد که برای رژیم غذایی شما می تواند بسیار مناسب باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.