ازدواج و خانواده

با سیاست مداری زندگی کنید!

در زندگی زناشویی شما با همسرتان ، تفاوت هایی وجود دارد که جزء قاعده ی 180 درجه ای زندگی شماست . یادتان باشد فقط زندگی شما ! انگار تا ابدالدهر هم حل نخواهد شد . حالا هرچه مقاله بخوانی و شبانه روز فکر کنی هم فایده ندارد : حل نخواهد شد !

در زندگی زناشویی شما با همسرتان ، تفاوت هایی وجود دارد که جزء قاعده ی 180 درجه ای زندگی شماست  . یادتان باشد فقط زندگی شما !

انگار تا ابدالدهر هم حل نخواهد شد . حالا هرچه مقاله بخوانی و شبانه روز فکر کنی هم فایده ندارد : حل نخواهد شد !

در برخورد با این مسائل که خودت بهتر از هرکس میدانی چیست ، کاری بکن که نه سیخ بسوزد نه کباب . انتهای سیاست زندگی ات را به کار ببر ! اگر بگویم :”گذشت داشته باش و بگذر”، حرف به جایی نگفته ام ؛ چون هرکس اعتقادات و سلیقه هایی دارد که محترم است و نمی شود به سادگی از کنارش گذشت . اگر هم بگویم :” تا پای جان بایست و حرفت را به کرسی زندگی بنشان ” بازهم حرف نا به جایی گفته ام ؛ زیرا با این روش تو ناجوانمردانه سلیقه ی طرف مقابلت را زیر پاگذاشته ای و اینگونه ، کرسی زندگی و آرامش ات را ویران کرده ای .

نکات زیر می تواند راهگشا باشد . برای تو که بی شک ، دوستدار آرامشی !

1- هرکس در این کره ی خاکی ، راهی برای نفوذ دارد . همسران می توانند با یادآوری لحظات و خاطرات خوب خود ، در قلب یکدیگر جاخوش کنند و ماندگار بمانند ؛ با رعایت این اصل : درنظر گرفتن زمان و مکان مناسب . بهترین حرف ، در ذهن مخاطب ، بدترین اثر را خواهد گذاشت ، اگردر زمان و مکان نامناسب بیان شود .

 

2-  یافتن زمان و شرایط مناسب ، جهت صحبت و بازگو کردن مسائل ، چیره دستی و هوشیاری خاصی را می طلبد . سعی کنید هوشمندانه عمل کنید ، تا از گفته های خود نتیجه ی عکس نگیرید . مثل یک صیاد حرفه ای در کمین لحظه ها و ثانیه های زندگی باشید تا بهترین بهره را ببرید و به آرامش رسید .

 

 

 

3- هر بار که در طی روز ، هنگام انجام کارها ، تصادفا مقابل هم قرار گرفتید و چشمتان به چشم همسرتان برخورد کرد ، از زدن یکلبخند کوچک و مجانی دریغ نورزید . این عمل ساده و شاید به ظاهر بی فایده ، می تواند  کوه عظیم بی تفاوتی را جابه جا کند و یک دنیا غرور و اعتماد به نفس جایگزینش کند .این کار ساده و بی دردسر ، می تواند احساس امنیت و یک ستایش وصف ناشدنی را به همسرتان هدیه دهد و ناخودآگاه روابط را به سوی صمیمیت  کشاند .

 

4- اگر از حرفی دلخور شده اید ، یا عملی شما را رنجانده است ، بی کنایه و گلایه به همسرتان بگوئید . به او بگوئید که این

حرف او چقدر شما را آزرده خاطر کرده است ! به او بگوئید که دوست داشتید چگونه با شما برخورد می کرد ! این رفتار معجزه می کند ؛ البته اگر تمام شرایط را درست به عمل آورید مثل نوع بیان ، زمان و مکان صحبت کردن ، شرایط روحی شما یا همسرتان و هزار شرایط دیگر که فقط مخصوص شما و همسرتان است .

5- برای بیان یک موضوع یا انتقاد از عملکرد همسرتان اینگونه عمل کنید :

الف- ذکر صفات خوب و پسندیده ی او

ب- ذکر اشتباهاتی و ایرادات خود

ج- ذکر این مورد که هرکس ممکن است در زندگی ،  ناخودآگاه و برخلاف میل باطنی اعمالی را انجام دهد که پسندیده نیست

د- حالا ، ذکر انتقاد ، با زبانی نرم و منطقی .

6- با تأیید و ستایش همسرتان ، تحولی شگرف و اساسی در او ایجاد کنید . تنها در این صورت است که بهتر به حرف هایتان گوش می دهد و بهتر پاسخ می دهد .

7-  بعد از صحبت با همسرتان ، مطمئن شوید که او منظور شما را درست متوجه شده است . این کار را با یک سؤال یا پرسیدن “متوجه ی منظورم شدی؟ ” انجام دهید . گاهی بسیاری از سوءتفاهم های خرابکار در غفلت از همین اصل بیدار می شوند . همسران باید در بیانشان صراحت داشته باشند و ترجیحا بی پرده و بی کنایه صحبت کنند ، تا نکته و حرفی ناگفته باقی نماند ، تا شاید دردسر شود و عامل فتنه گردد .

8- وقتی  که همسرتان آزرده خاطر و پریشان است،بگذارید هرچه می خواهد بگوید . تازه بین حرف هایش هم بدون طعنه و کنایه بگویید :” خوب دیگه چی ؟ ” . این پرسش‌ باعث تشویق او به ادامه ی گفتگو و خالی شدن  دردهای درونی اش می گردد. مطمئن باشید اتفاق خطرناکی نخواهد افتاد .اینکه همسرتان فرصت ‌یابد بدون ایجاد مزاحمت و وقفه در حرف‌هایش، آنچه را در دلش سنگینی کرده بگوید، باعث ایجاد آرامش و تسلط بر خود می شود . بگذارید خودش در مقابل متانت و صبر شما حرف های غیرمنطقی اش را به حرف های منطقی تبدیل کند و متوجه اشتباه خود بشود .

9- هر چه بیشتر به حرف‌های همسرخود توجه کنید، آن هم  درگوش کردن به حرف‌های شما راغب تر می‌شود. سعی نمایید که او را هر چه بیشتر مشتاق شنیدن حرف‌های خود کنید. یادتان باشد که همه چیز دو طرفه است .

0 1– نوشتن را فراموش نکنید !  این عمل به شما کمک می‌کند که برای رساندن پیام خود، از کلمات مناسب استفاده نمائید، این روش باعث می‌شود که همسرتان با خواندن درخواست شما، حالت دفاعی به خود نگیرد. تمام ملاحظات را در کمترین کلمات ، مفید و مختصر ، برای همسرتان با خطی زیبا و آرام بنویسید ! کاری کنید که همسرتان مشتاق شود بارها و بارها نامه ی شما را بخواند و منظورتان را بفهمد و از داشتن همسری منطقی و مهربان ، به خود ببالد .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.