خواص درماني گیاهان و میوه ها

بخوانید از خواص بی نظیر فندق

روغن فندق نیز برای از بین بردن سرفه و بیماری‌های کبدی بسیار مفید است و به دلیل داشتن فسفر زیاد، مغز را تقویت می‌کند و برای افرادی که کارهای فکری می‌کنند، مصرف آن توصیه می‌شود.

با نزدیک شدن به سال نو، بازار خرید آجیل و مغز دانه‌ها گرمتر می‌شود اما کمتر کسی از خواص مغز دانه‌های موجود در آجیل‌ها آگاهی دارد.

دکتر محمد باقر مینایی، متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فندق مغز دانه‌ای است که از نظر طب سنتی، طبیعت گرم و خشک دارد و دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای است.

وی با بیان اینکه این گیاه دارای مواد مغذی فراوانی مثل کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن است، گفت: این مغز دانه غذای بسیار مناسبی برای مبتلایان به دیابت است.

مینایی افزود: این گیاه روده و معده را تقویت و سموم را از بدن خارج می‌کند، اما فشار خون را بالا می‌برد و برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی‌شود.

وی گفت: روغن فندق نیز برای از بین بردن سرفه و بیماری‌های کبدی بسیار مفید است و به دلیل داشتن فسفر زیاد، مغز را تقویت می‌کند و برای افرادی که کارهای فکری می‌کنند، مصرف آن توصیه می‌شود.

این پزشک طب سنتی در پایان تصریح کرد: فندق فواید زیادی دارد، اما به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود، در صورت مصرف زیاد، دل درد، نفخ شکم و استخراج از عواض آن است. همچنین توصیه می‌شود افراد سرد مزاج نیز فندق را به تنهایی نخورند و آب یا عسل را با آن‌ همراه کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.