انواع رژیم های چاقی و لاغری

برنامه غذایی سالم برای رسیدن به سایز دلخواه

روزها می آید و می‌گذرد و بسیاری از ما می‌خواهیم وزن خود را كاهش دهیم و البته برای شروع رژیم، مدام امروز و فردا می‌كنیم. برنامه رژیمی این هفته گزینه مناسبی برای به فعل رساندن تصمیم به لاغری است. در این برنامه غذایی 10 ناهار وجود دارد كه به شما كمك می‌كند كه رویای خود را به حقیقت برسانید.

در این رژیم تاكید بر خوردن میوه و سبزیجات تازه و شیر است. بكوشید از همه موارد استفاده كنید زیرا هر كدام دارای خواص معجزه‌آسایی است. برای مثال مصرف زیاد چربی و كمبود الیاف گیاهی (فیبر) در رژیم غذایی می‌تواند باعث بروز بسیاری سرطان‌ها چون سرطان روده بزرگ ‌شود. برای پیشگیری از این بیماری‌ها پیشنهاد می‌شود به میزان مصرف میوه و سبزی روزانه خود بویژه از سبزی‌های گروه كلم كه در این برنامه بسیار از آن استفاده شده،‌ بیفزایید.

روز اول:
نان ذرت مكزیكی (تورتیلا)،70 گرم گوشت سینه بوقلمون، نیم پیمانه كاهوی خرد شده، 2 قاشق غذاخوری هویج رنده شده و یك قاشق غذاخوری سس سالاد كم‌چرب. این غذا را همراه مقداری میوه و یك لیوان شیر یك درصد چربی نوش جان فرمایید.

روز دوم:
3 پیمانه پر از اسفناج تازه یا كاهو، نیم پیمانه قاشق غذاخوری گردو، نیم پیمانه كلم بروكلی، یك سوم پیمانه لوبیا قرمز یا قلوه و 2 قاشق غذاخوری سس سالاد كم‌چرب. این وعده را همراه با نان غلات و تكه‌های پنیر كم‌چرب سرو فرمایید.
روز سوم:
نان كامل گندم یك كف دست، لوبیا قرمز یك چهارم پیمانه، هویج خرد شده یك چهارم پیمانه، خیار خرد شده یك چهارم پیمانه و تكه‌های كوچك فلفل قرمز و 2 قاشق غذاخوری سس سالاد كم‌چرب. این غذا را با ماست و یك لیوان شیر میل كنید.

روز چهارم:
نان كامل گندم، 2 قاشق غذاخوری پنیر فتای كم‌چرب خرد شده، یك سوم پیمانه برگ اسفناج تازه، یك قاشق چایخوری سس خردل با تكه‌های میوه و یك لیوان شیر یك درصد چربی را میل كنید.

روز پنجم:
2تكه (به اندازه كف دست) نان كامل غلات با 2 برگ بزرگ كاهو و 70 گرم تن كه روغن آن را گرفته باشید، یك قاشق غذاخوری سركه بالزامیك، یك قاشق غذاخوری سس مایونز و یك چهارم پیمانه كرفس خرد شده. این وعده با سالاد، میوه و یك لیوان شیر سویا خورده شود.

روز ششم:
اگر می‌خواهید بیرون از خانه غذا بخورید، كوچك‌ترین سایز چیزبرگر، سالاد با سس یا ساندویج مرغ كباب شده با سس مایونز و هویج و یك لیوان آب پرتغال سفارش دهید.

روز هفتم:
یك كاسه سوپ مرغ و حبوبات و برنج، كمی سبزیجات هم اضافه كنید و به همراه میوه تازه و ساندویج پنیر با نان میل كنید (از روغن یا كره خیلی كم استفاده شود.)

روز هشتم:
2 تكه نان تست، یك تكه آن را با 2 قاشق غذاخوری آواكادو پوره شده، یك چهارم پیمانه جوانه جو، یك تكه پیاز قرمز، یك قاشق چایخوری دانه كنجد، 2 قاشق غذاخوری سس سالاد كم‌چرب و 35 گرم پنیر چدار كم‌چرب رنده شده. این را در فر بگذارید و گرما دهید تا پنیر آب شود. می‌توانید چیزهای دیگری هم اضافه كنید تا به شكل ساندویج درآید. تكه نان تست دیگر را روی آن بگذارید. این غذا را با آب گوجه و مقداری میوه میل كنید.

روز نهم:
20 گرم پنیر كم‌چرب، 2قاشق غذاخوری مربای گیلاس و یك چهارم پیمانه هویج خرد شده را بین 2 تكه نان تمام غلات بگذارید تا شبیه ساندویج شود و همراه یك لیوان شیر یك درصد چربی و میوه نوش جان نمایید.

روز دهم:
2 قاشق‌ چایخوری سس خردل بر نیمی از نان شیرین تمام گندم، یك ورقه پیاز، خیار، تكه‌های فلفل، برگ اسفناج تازه و پنیر كم‌چرب روی آن تكه دیگر نان را قرار دهید و به همراه سالاد كلم بروكلی با سس كم‌چرب میل كنید.
برداشت: سیمرغ

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.