انواع رژیم های چاقی و لاغری

20 توصیه رژیمی موثر برای داشتن اندام زیبا که باید بدانید

توصیه 1 : مصرف زیاد نوشیدنی های بدون کالری ، آب

خیلی وقت ها مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. برای اینکه از گرسنگی کاذب و دریافت کالری اضافی رهایی پیدا کنید 1 لیوان آب یخ بنوشید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید می توانید آن را با آب های گاز دار یا دم کردن یک فنجان چای میوه ای جایگزین کنید.

توصیه 2 : خوردن تنقلات در شب

همیشه بعد از خوردن شام و زمان استراحت احساس می کنید که نیاز به خوردن خوراکی دارید تا هم سرگرم شوید و هم برنامه های تلویزیون تماشا کنید.سعی کنید از یک میان وعده کم کالری مثل بیسکوییت که حدودا 100 کالری دارند و یا بستنی کم چرب مصرف کنید.

 

توصیه 3 : از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید

هنگام خرید مواد غذایی سعی کنید همیشه کم و مختصر بخرید. به جای خرید یک جعبه بیسکوییت ، از چند مدل بیسکوییت یا آبنبات های رژیمی خریداری کنید.

 

توصیه 4 : خوردن چند میان وعده در روز

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید باید از غذاهای کم کالری استفاده کنید. مطالعان نشان داده که اگر در طول روز 4-5 دفعه میان وعده بخورید می توانید وزن و اشتهایتان را کنترل کنید.ربکا ریوز توصیه می کند که کالری مصرفی روزانه خود را به چند میان وعده کوچک تقسیم کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. آخرین وعده غذایی شما باید فقط شام باشد.

توصیه 5 : خوردن پروتئین در هروعده غذایی

با مصرف غذاهای پروتئین دار مدت طولانی احساس سیری می کنید. هم چنینی غذاهای پروتئین دار باعث عضله سازی و سوزاندن چربی ها می شوند. پروتئین های سالم مانند غذاهای دریایی ، گوشت بدون چربی ، سفیده تخم مرغ، ماست ، پنیر ، سویا ، آجیل ، یا لوبیا را به غذا و تنقلات خود را اضافه کنید.

توصیه 6 : استفاده از ادویه جات تند

اضافه کردن ادویه جات یا ترشی جات و یا فلفل  به غذاها علاوه بر آنکه غذا را طعم دار می کنند باعث می شود شما احساس سیری کنید.

 

 

توصیه 7 : یخچال را با غذاهای سالم پر کنید

وجود خوراکی های  کم کالری در یخچال راز موفقیت شما در کم کردن وزن است. لیست زیر گزیده از خوراکی های سالم و مهم می باشد
سبزیجات منجمد
ماکارونی
غلات
پنیر کم چرب
گوجه فرنگی کنسرو شده
لوبیا های کنسرو شده، سینه مرغ کبابی از قبل پخته شده و سبزیجات سبز

توصیه 8 : سبزی را به جای ماکارونی جایگزین کنید

با خوردن کمتر ماکارونی و نان و جایگزین سبزیجات می توانید لباس هایتان را 1 سال بپوشید بدون آنکه تغییر سایز پیدا کنید.

توصیه 9 : صبحانه را فراموش نکنید

تحقیقات نشان می دهد خوردن صبحانه باعث می شود که دیرتر احساس گرسنگی کنید . برای صبحانه از مواد فیبر بالا، غلات و شیر کم چرب و میوه استفاده کنید.

 

 

توصیه 10 : گنجاندن فیبر در رژیم غذایی

فیبر ها مانع یبوست و کاهش کلسترول می شوند و به کاهش وزن کمک می کنند.منابع خوب فیبر شامل بلغور جو دوسر ، لوبیا ،  و انواع میوه ها و سبزیجات است.

توصیه 11 : خالی کردن کابینت ها از غذاهای چاق کننده

اگر در یخچالتان چیپس و بستنی دارید به شما قول می دهم که کاهش وزن برایتان سخت تر خواهد شد ! خوراکی هایی از این قبل شما را وسوسه می کند .

توصیه 12 : کاهش وزن کند

اگر به سرعت کاهش وزن ندارید نا امید نشوید. کاهش وزن زمان می گیرد درست مثل بدست آوردن وزن. یادتون باشه وقتی 5 تا 10 در صد وزنتون کم شد تغییرات را در خود خواهید دید.

توصیه 13 : 1 بار در هفته خود را وزن کنید

بسیاری از افراد برای دیدن نتیجه هر روز خود را وزن می کنند اما کارشناسان معتقدند تنها 1 بار در هفته برای دیدن نتیجه کافی می باشد.  همیشه در 1 روز مشخص ، با یک لباس مشخص و با یک ترازو خود را وزن کنید.

توصیه 14 : خواب کافی

کم خوابی باعث تحریک شدن اشتهای شما می شود. اما خواب کافی و استراحت کامل از گرسنگی جلوگیری می کند.

توصیه 15 : به یک اندازه غذا بخورید

اگر می خواهید رژیم بگیرید همیشه در یک ظرف مشخص و کوچک غذا بخورید . حجم غذایی که می خورید را اندازه بگیرید.

توصیه 16 : میوه بیشتر بخورید

میوه و سبزی را بیشتر بخورید بهترین رژیم برای شما می باشد.احساس گرسنگی از بین می رود زیرا این مواد مغذی حافی آب و فیبر هستند و به شما احساس سیری می دهد.

توصیه 17 : آدامس

با جویدن آدامس بدون می توانید می توانید گرسنگی را کنترل کنید و دیگر احساس گرسنگی و وسوه برای خوردن میان وعده ندارید. تا حدی جویدن ادامس می تواند گرسنگی شما را به تاخیر بیاندازد اما به این معنی نیست که شما دیگر احساس گرسنگی نکنید. رژیم غذایی خوب و ورزش در کنار آن بسیار مهم است.

توصیه 18 : نوشتن برنامه غذایی روزانه

یک قلم و کاغذ ساده می تواند به آسانی به کاهش وزن شما کمک کند. تحقیقات نشان داده نوشتن آنچه که در روز می خورید و یا می نوشید و کی و چه موقع آن را مصرف می کنید به شما کمک می کند از میزان کالری موجود در غذا آگاه شوید.

توصیه 19 : موفقیت را جشن بگیرید اما نه با غذا!

اگر حتی در یک ماه تونستید 2 کیلو وزن کم کنید جشن بگیرید ! موفقیتی که بدست آوردید ستودنی ست بنابراین وقتشه که خودتونو تشویق کنید. لباس ، سی دی ، کفش ….

توصیه 20 : کمک گرفتن از خانواده

برای از دست دادن وزن از خانواده خود کمک بگیرید . آنها می توانند در ورزش ، غذا و … به شما کمک کنند.

تهیه و ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی زندگی

مقالات مرتبط

2 دیدگاه

    1. افشن عزیز

      مشخصات قد و وزن و سن بفرمایید . و برنامه یک هفته غذایی خود را برایم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.