درمان و مراقبت از مو

به چه دلیل ابروها سفید می شود !

سفید شدن ابرو تنها نشانۀ افزایش سن نیست، گاهی اوقات این پدیده می‌تواند علامت پیری زودرس باشد. .

پیری زودرس را می‌توان با مشاهدۀ تارهای مو سفید یا خاکستری رنگ در سر، بینی و ابروها در سنین جوانی مشاهده کرد

عوامل موثر در سفید شدن ابرو
ملانین رنگدانه‌ای است که رنگ‌ها را در انسان‌ها مشخص می‌کند. این ماده ترکیب رنگی پوست را مشخص کرده و همچنین مسئولیت رنگ مو را بر عهده دارد. سفید شدن مو در واقع در اثر برهم‌خوردگی تعادل میان دو مادۀ شیمیایی رنگ‌کنندۀ مو در ملانین پدیدار می‌شود. یوملانین (Eumelanin) ترکیبی شیمیایی است که رنگ مو را تیره می‌کند و فئوملانین (Pheomelanin) ترکیب سفیدکننده مو است. عوامل مختلفی در برانگیختگی ترشح بیش از حد فئوملانین نقش دارند و می‌توانند باعث سفید شدن تارهای مو شوند.

دلایل سفید شدن ابرو
سیگار کشیدن
سیگار کشیدن عادتی خطرناک است که امروزه به سمبلی در زندگی بسیاری از جوانان تبدیل شده است. مصرف سیگار باعث افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این رادیکال‌های آزاد در عملکرد طبیعی بدن مداخله کرده و فئوملانین را تحریک می‌کنند.

رژیم نامتعادل
رژیم نامتعادل و مصرف خوراکی‌های ناسالم از مشکلاتی هستند که می‌توانند به خاکستری یا سفید شدن ابرو در سنین جوانی ختم شوند.

کمبود ویتامین دی
کمبود این ویتامین نقش مهمی را در سفید شدن مو در جوانی ایفا می‌کند. ویتامین دی نه تنها برای سلامت استخوان و پوست ضروری است، بلکه به طور یکسانی برای برقراری تعادل ترکیبات شیمیایی رنگ‌کننده مو که در ملانین وجود دارند ضروری می‌باشد. کمبود ویتامین دی مانع تولید یوملانین (ترکیب تیره کننده رنگ مو) می‌شود.

عوامل ژنتیک
ما بر روی مشکلات ژنتیکی هیچ کنترلی نداریم. اگر پدر، پدربزرگ و اجدادتان همگی در سنین جوانی موهایشان سفید شده است، به احتمال زیر شما هم این ویژگی را به ارث برده‌اید و سفیدی مو زودرس در خانواده‌تان وجود دارد.

دارو
اگر دارویی مصرف می‌کنید، احتمال سفید شدن موی سر و ابروهایتان وجود دارد. داروها می‌توانند تعادل هورمونی را بر هم زده و به سفیدی مو زودرس منجر شوند.

روش‌های طبیعی برای درمان سفیدن شدن ابرو
می‌توانید از این روش‌های طبیعی برای جلوگیری از این مشکل و یا برطرف کردن آن استفاده کنید:

مالیدن چای سیاه یا قهوه به ابروها، دقت کنید که وارد چشم‌ها نشوند
خوردن میوه آمله
مصرف ویتامین ب ۱۲
قرار گرفتن در معرض نور خورشید به اندازۀ کافی
مصرف ویتامین H یا بیوتین

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.