درمان و مراقبت از پوستدرمان و مراقبت از مو

تاثير دوغ بر پوست و مو

یکی از نوشیدنی‌‌های بسیار مفید که در بحث تغذیه بسیار به آن توجه می‌شود، دوغ است. مصرف این نوشیدنی به‌خصوص به کسانی که اضافه‌وزن دارند و دلیل این اضافه‌وزن مصرف نوشیدنی‌های پرکالری و گازدار است، توصیه می‌شود.

دوغ در گروه لبنیات جای دارد و حاوی کلسیم و پروتئین بالایی است و در سلامت پوست و مو نقش دارد. امروزه در صنعت موادغذایی در کشورمان به دوغ باکتری‌های پروبیوتیک اضافه کرده‌اند و فرآورده تخمیری تولیدشده به این روش کفیر نام دارد. دوغ کفیر خواص فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد.

گاز این دوغ طبیعی است و به دلیل عملکرد باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن «پروبیوتیک» می‌گویند. برای افرادی که مایل‌اند موادغذایی طبیعی و ارگانیک مصرف کنند، دوغ کفیر بسیار مناسب است.

پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید که به‌طور طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند و به هر علتی از بین رفته‌اند وقتی به غذاها اضافه می‌شوند، تاثیرهای شگرفی بر بدن ما می‌گذارند. از جمله فواید آنها می‌توان به کاهش تولید مواد التهابی میکروارگانیسم‌ها در روده اشاره کرد.

در افراد مبتلا به خشکی پوست و مو و کسانی که دچار ریزش مو هستند یا اگزما و خارش‌های پوستی دارند یا دچار کهیر هستند، مصرف فرآورده‌های پروبیوتیکی به‌خصوص دوغ و نوشیدنی‌های کفیر توصیه می‌شود.

بیشتر مشکلات پوستی به دلیل فعالیت ناقص سیستم ایمنی است و پروبیوتیک‌ها با تاثیر بر سلول‌های ایمنی دستگاه گوارش به بهبود آثار ضدالتهابی کمک می‌کنند.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.