خواص درماني گیاهان و میوه هادرمان و مراقبت از مو

تاثیر رزماری در درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو

 

رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis، یک گیاه دارویی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ هایی سوزنی شکل و گل های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است. گیاه رزماری خواص فراوانی دارد که یکی از خواص بی نظیر آن تاثیر این گیاه در رشد و تقویت موهاست. در این مقاله شما را با خواص گیاه رزماری برای تقویت موها آشنا می کنیم.گیاه رزماری

موهای کم پشت خود را با گیاه رزماری درمان کنید
گیاه رزماری دارای خواص متعددی است اما تأثیر این گیاه بر رشد موها بسیار حائز اهمیت است بنابراین افرادی که دچار ریزش مو هستند می توانند برای تقویت موهای خود از گیاه رزماری استفاده کنند.یک پزشک عمومی درباره خواص رزماری می گوید:این گیاه دارای بوی نافذ و گرمی است و یک روغن محرک محسوب می شود.

خواص گیاه رزماری در تقویت موها
وی با تأکید بر اینکه ماساژ رزماری روی سر می تواند کمک زیادی به درمان ریزش موها کند، اظهار می کند:این گیاه دارای خواص متعددی مانند بهبود هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون است. این پزشک عمومی خاطرنشان می کند:بر اساس تحقیقات گیاه رزماری می تواند باعث تقویت و افزایش رشد موهای سر شود همچنین موادی که در این گیاه وجود دارد می تواند درغذا رسانی به مو ها کمک کننده باشند.

گیاه رزماری و تاثیر آن بر سلامت پوست
ویژگی های ضد پیری رزماری به خوبی شناخته شده اند. اگرچه استفاده از روغن عصاره ای آن رایج تر است، اما برگ های رزماری می توانند هم از داخل و هم به صورت موضعی روی پوست اثرگذار باشند و به بهبود کیفیت جوانی و شادابی بزرگترین عضو بدن انسان کمک می کند. افزون بر این، رزماری به درمان لکه ها، درخشش طبیعی و ظاهر هیدارته پوست نیز کمک می کند.

روغن رزماری و یا عصاره آن یکی از ساده ترین و مفید ترین محلول های طبیعی است که می توان از آن برای درمان ریزش مو و همچنین برای تقویت موها استفاده نمود.

در بسیاری از محلول هایی که توسط لابراتوارهای مختلف جهت درمان ریزش مو تولید می شوند نام رزماری و یا روغن رزماری به چشم می خورد.

خواص و تاثیر رزماری بر موها:

تحقیقی بر روی 100 مرد که دچار ریزش مو از نوع آندروژنیک بوده اند صورت گرفت. در این تحقیق 50 نفر از مردان تحت درمان با ماینوکسیدیل 2 درصد که یک محلول شیمیایی ساختگی است قرار گرفتند و 50 مرد دیگر از روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش موها استفاده نمودند. بعد از مدتی در دو مرحله زمانی مختلف با دستگاه آنالیز مو که برای بررسی تراکم موها مورد استفاده قرار می گیرد تعداد موهای مردان هر دو گروه شمارش گردید:

بعد از ماه 3 ماه هیچ تغییر محسوسی در تراکم موهای هیچ گروه مشاهده نشد.

اما بعد از 6 ماه محققان تغییر قابل توجهی در تراکم موهای مردان هر دو گروه مشاهد نمودند.

این تحقیق نشان می دهد روغن طبیعی رزماری همانند ماینوکسیدیل برای رویش مجدد موها اثر بخش می باشد و البته با عوارض جانبی کمتر.

برخی از مردان مصرف کننده ماینوکسیدیل در گروه اول دچار مشکلاتی از قبیل خارش سر، التهاب، سردرد و شوره سر شدند. البته برخی مردان مصرف کننده روغن رزماری خارش سر را نیز تجربه کردند.

اگر شما دارای پوست حساسی می باشید ممکن است با مصرف روغن رزماری نیز عوارضی را تجربه کنید و البته می توانید برای کاهش این مشکلات روغن رزماری را با سایر روغن ها از قبیل روغن جوجوبا، کرچک و نارگیل ترکیب کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.