روانشناسي زن و مرد

تاریخ دقیق ولنتاین و روز «سپندارمذگان»در تقویم سال 2022 چه روزی است ؟

ولنتاین 1400 مصادف است با یکشنبه ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ و در تقویم شمسی مصادف با دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
روز ولنتاین (14 فوریه ) تقریبا یکی از مناسبت‌هایی است که در سراسر جهان طرفداران خودش را دارد، چرا که عشق و دوست داشتن موهبتی جهانی است، و عشاق روز ولنتاین را با هدیه دادن به یکدیگر جشن می گیرند.

گفته می شود که در ایران باستان،نیز بیست قرن پیش از میلاد روزی موسوم به روز عشق بوده است. این روز در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با 29 بهمن، یعنی تنها 4 روز پس از ولنتاین غربی است. این روز «سپندارمذگان» یا «اسفندارمذگان» نام دارد.

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم شمسی
تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم شمسی مصادف است با: روز دوشنبه 26 بهمن 1400
1400/11/26

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم قمری 1443
تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم قمری مصادف است با : 2 رجب 1442
1443/06/22

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم میلادی 2022
تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم میلادی مصادف است با: 14 February 2022
2022/02/14

ولنتاین چه روزی است ؟

در افسانه‌ها آمده‌است در سده سوم میلادی در روم باستان یکی از پادشاهان به این نتیجه رسید که مردان جوان مجرد جنگجویان بهتری هستند چون قیدی به زن، فرزند و خانواده ندارند از این رو ازدواج را برای مردان جوان ممنوع کرد…

روز ولنتاین (valentine) معروف به روز عشاق که صدها سال پیش در بین مسیحیان جهان و کشورهای غربی هر ساله با مراسم جشنی برگزار می شود.

تاریخ ولنتاین 2022 در تقویم میلادی ۱۴ ماه فوریه است و در تقویم شمسی ولنتاین 1400 در تاریخ روز 25 بهمن ماه روز دوشنبه (1400/11/25) است

تاریخچه و افسانه روز ولنتاین

در افسانه‌ها آمده‌است در سده سوم میلادی در روم باستان یکی از پادشاهان به این نتیجه رسید که مردان جوان مجرد جنگجویان بهتری هستند چون قیدی به زن، فرزند و خانواده ندارند از این رو ازدواج را برای مردان جوان ممنوع کرد.

در این میان کشیشی بنام « والنتین» به صورت مخفیانه پسران جوان را با دخترهای محبوب‌شان عقد می‌کرد که در نهایت توسط پادشاه به اعدام محکوم می‌شود.

حالا اینکه این ماجرا چه قدر واقعی است هنوز سند مشخصی برایش پیدا نشده‌است و اینکه چرا ۱۴ فوریه به این روز نامگذاری شده‌است هم باز مشخص نیست و اینکه چرا از نمادهای ولنتاین عروسک‌ خرس بزرگ است از نامشخص‌ترین اتفاقات این روز است.

اما چیزی که مشخص است هرساله این روز در کشور ما روز به روز جدی‌تر برگزار می‌شود و تعداد نمادهای بیشتری پیدا می‌کند به طوری که از اواسط بهمن ماه چهره بسیاری از فروشگاه‌های شهر کاملا به رنگ قرمز در می‌آید و پول‌های زیادی خرج نمادهای این روز می‌شود تا ابراز محبتشان را با خریدن خرس‌های غول پیکر به هم ثابت کنند.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.