رنگ کردن مو

جلوگیری از لک رنگ مو بر روی پوست به 5 روش

 

حتما شما نیز رنگ کردن موهای خود را دوست دارید اما از ریختن رنگ مو بر روی پوست و باقی ماندن اثر آن می‌ترسید. رنگ کردن مو یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر استایل فرد داشته باشد اما زمانی که بر روی پوست می‌ریزد به طور کلی ایده زیبایی شما را خراب خواهد کرد. حالا سوال اینجاست که آیا روش ساده‌ای برای جلوگیری از ریختن رنگ مو بر روی پوست و ایجاد لکه وجود دارد؟ در این مقاله به همین موضوع می‌پردازیم.

رنگ کردن مو در منزل:
رنگ کردن مو در منزل کار آسانی است اما بیشتر افراد به هنگام رنگ کردن موهای خود قسمتی از رنگ را روی پوست می‌ریزند. اگر اقدامات احتیاطی مناسب صورت نگیرد، ممکن است در انتهای کار با لکه‌های رنگی بر روی پوست خود مواجه شوید.

چگونه از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم؟
اگرچه لکه‌های حاصل از رنگ‌های مو دائمی نیستند اما هنوز هم می‌توانند به مدت چند روز روی پوست باقی بمانند. بنابراین، بهتر است قبل از آغاز کار به فکر جلوگیری از این موضوع باشید.

زمانی را برای رنگ گردن انتخاب کنید که در آن روز موهای خود را نشسته‌اید:
بیشتر افراد دوست دارند موهای خود را قبل از شستشو ، رنگ کنند. سعی کنید زمانی را برای رنگ کردن موهای خود انتخاب کنید که هنوز موها را نشسته‌اید. استفاده از روغن های طبیعی بر روی پوست سر می‌تواند همانند یک ماده ضد لکه عمل کند. یکالی دو روز قبل از رفتن به حمام، موهای خود را رنگ کنید.

استفاده از وازلین:
وازلین یکی از محصولاتی است که مزایای متعددی دارد. این محصول توسط آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حفاظت از پیشانی با وازلین یک روش عالی برای جلوگیری از باقی ماندن لکه‌های حاصل از رنگ بر روی پوست است. این ماده خواص مرطوب کنندگی دارد که می‌تواند فرمول رنگ‌های مو را بشکند و از بروز لکه جلوگیری کند. همچنین می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده سنگین یا حتی لوسیون ضخیم استفاد کنید. این گونه مواد همانند یک دیوار دفاعی در برابر ریختن رنگ مو بر روی پوست عمل می‌کنند. مقدار مناسبی از محصولات را در خارج از خط رویش موهای خود، پیشانی و قسمت‌های بیرونی گوش اعمال کنید. مراقب باشید وازلین یا کرم به موهایتان نخورد.

استفاده از پنبه:
شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از پنبه از اینکار جلوگیری کنید.لایه ضخیمی از پنبه را بردارید و در وازلین فرو ببرید.سپس آن را در اطراف خط رویش مو و گوش قرار دهید. پنبه رنگ‌ مو را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود پوست نرم و تمیزی داشته باشید.

روغن زیتون:
اگر دوست دارید از مواد طبیعی استفاده کنید، روغن زیتون انتخاب خوبی خواهد بود. این روغن مرطوب کننده قوی در خود دارد و پوست شما را در برابر لکه‌های حاصل از رنگ مو محافظت می‌کند. برای استفاده از روغن زیتون کافیست یک اسفنج بردارید و آن را به روغن زیتون آغشته کنید. این اسفنج را در خط رویش مو و گوش‌های خود اعمال کنید.

روغن بچه:
روغن بچه بسیار ملایم است اما تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از ایجاد لکه‌های حاصل از رنگ مو بر روی پوست دارد. افرادی که دارای پوست حساس هستند می‌توانند به خوبی از این روغن استفاده کنند.

رنگ کردن مو تنها پنهان کردن موهای سفید یا خاکستری نیست بلکه برای زیبایی نیز به کار می‌رود. زمانی که پوست شما با رنگ مو لکه دار می‌شود زیبایی تان نیز از دست خواهد رفت. بنابراین اگر به دنبال رنگ موی خوب هستید ، می‌توانید از ترفندهای بیان شده در این مقاله استفاده کنید.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.